شناسه خبر : 102142
یکشنبه 01 مرداد 1402 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه عبری: اسرائیل در بدترین شرایط خود طی نیم قرن گذشته قرار دارد

روزنامه معاریو به احتمال وقوع جنگ داخلی و بدی بی سابقه شرایط رژیم صهیونیستی طی نیم قرن گذشته اعتراف کرد.

رسانه عبری: اسرائیل در بدترین شرایط خود طی نیم قرن گذشته قرار دارد

روزنامه معاریو در مقاله‌ای با اشاره به چند دستگی داخلی که این رژیم دچار آن شده است و در سایه افزایش احتمال وقوع جنگ اعتراف کرد، بدی شرایط اسرائیل طی نیم قرن گذشته بی سابقه است.

به نوشته یک روزنامه صهیونیستی، اسرائیل طی ۵۰ سال گذشته شرایطی به این بدی را را تجربه نکرده است.

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در مقاله‌ای با اشاره به چند دستگی داخلی که این رژیم دچار آن شده است و در سایه افزایش احتمال وقوع جنگ اعتراف کرد، بدی شرایط اسرائیل طی نیم قرن گذشته بی سابقه است.

ایدی ایزنکوت عضو کنست رژیم صهیونیستی و از ژنرال‌های سابق این رژیم در مقاله خود در این روزنامه اعتراف کرد، اسرائیل شرایطی به این بدی را طی 50 سال گذشته تجربه نکرده است.

او در ادامه نوشت: ما حاضر نیستیم واقعیت‌ها را آنگونه که هست ببنیم، از اینرو همچنان خود را وارد گرداب جنگ داخلی و برادر کشی کرده ایم، جنگی که ما را به سوی پرتگاه می‌برد.

ایزنکوت در بخشی از این مقاله آورده است: طی ماه‌های اخیر، سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل دو گزارش غیر عادی را منتشر کرده است که من به یاد ندارم طی چندین سال گذشته مشابه آن را دیده باشم.

اولین گزارش هشدار نسبت به فرسایش و از بین رفتن خطرناک توان بازدارندگی اسرائیل در منطقه است و دومین گزارش مربوط به ارزیابی خاص شرایط و احتمال وقوع جنگی است که به مراتب شدیدتر از جنگ 2006 شدیدتر بوده و این روزها احتمال وقوع آن بسیار هم بیشتر شده است.

ایزنکوت در قسمت دیگری از مقاله خود اعتراف می‌کند، در تابستان 2023 همه چیز برای ما واضح و آشکار است، هر اسرائیلی می‌فهمد و این روزها می‌داند که چند دستگی و اختلافات داخلی به خطری حیاتی برای اسرائیل تبدیل شده است، هر وزیری در کابینه باید به این درک برسد که ما به طور بالفعل در معرض خطر جنگی واقعی قرار گرفته ایم، آنها باید بدانند آنچه که در تابستان 1973 برای ما به وقوع پیوسته بود امروز در تابستان 2023 در حال تکرار است با این تفاوت که ما در شرایطی به این جنگ نزدیک می‌شویم که نه آن آمادگی مطلوب آن زمان را داریم و نه آن انسجام دلخواه را در خود می‌بینیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi