شناسه خبر : 105130
چهارشنبه 10 آبان 1402 , 13:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیلگر آمریکایی: حزب‌الله لبنان با ۱۰۰هزار موشک به اسرائیل حمله می‌کند

فاش نیوز - عملیات محدود حزب‌الله و سکوت دبیرکل آن باعث سردرگمی صهیونیست‌ها شده است، اما یک چیز برای اسرائیلی‌ها روشن است و آن‌ این‌که ورود حزب‌الله به یک جنگ گسترده با اسرائیل می‌تواند فاجعه‌ای برای این رژیم رقم بزند. درست در این شرایط، تحلیلگر آمریکایی گفته حزب‌الله لبنان با 100هزار موشک به اسرائیل حمله می‌کند.
بارها تحلیلگران گفته و نوشته‌اند که با این حجم از سردرگمی و دلواپسی که سکوت «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در میان نهادهای دشمن صهیونیستی ایجاد کرده است، اعلام سخنرانی جمعه نصرالله این نهادها را برانگیخته تا به ارزیابی و بررسی احتمالاتی درخصوص مواضع وی یا زمان‌بندی و تأثیر آن بر عملکرد میدانی بپردازند. براساس سلسله تجربیات طولانی، مواضعی که او اعلام خواهد کرد، از نقش مهمی که سکوت او در مدیریت نبرد ایفا کرد، خارج نخواهد شد. عدم حضور دبیرکل حزب‌الله به یک «رویداد» تبدیل شده که تأثیرات و پیام‌هایی برای مسئولان دشمن صهیونیستی دارد. به دست نیاوردن هرگونه اطلاعات جدید نشان می‌دهد که گام‌های عملی حزب‌الله تا چه حدی می‌تواند صهیونیست‌ها را وادار کند تا این محرومیت را با توجه به شرایط قبلی و متوسل شدن به اخبار این‌جا یا آنجا جبران کنند و به تحلیل عملکرد عملیاتی متوسل شوند. اما مشکل این‌جاست که این اصل ممکن است منجر به اشتباه شود. اما در پی تمام احتمالات قطعی بودن فاجعه تقریباً برای صهیونیست‌ها مورد اجماع است، اگر حزب‌الله جبهه جنگ را بگشاید؛ برای همین است که در کنار تخلیه رسمی بعضی از شهرک‌ها، بسیاری از شهرک‌نشینان به صورت خودخواسته شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمال در حال حاضر خالی شده‌اند و فقط سربازان در آن‌جا مستقر هستند.
اسلحه پُر روی شقیقه اسرائیل!
آن‌طور که ایسنا گزارش کرده است، «مئیر جاودانفر»، تحلیلگر صهیونیست، صراحتاً می‌گوید که «اکنون موشک‌های حزب‌الله مثل یک اسلحه پُر روی شقیقه ماست.» این یعنی همواره حزب‌الله مهم‌ترین تهدید در همسایگی اراضی اشغالی است. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «این رژیم قصد ندارد حماس را نابود کند، حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای فشار آوردن به حماس و آزاد‌سازی گروگان‌هاست. نتانیاهو به پایان رسیده و قرار است که جای او را اپوزیسیون این رژیم بگیرد.» همچنین «داگلاس مک‌گرگور»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر امور نظامیِ «میلیتاری تی‌وی»، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: «اگر اسرائیلی‌ها به غزه حمله کنند، این جنگ به دو جبهه تبدیل می‌شود و حزب‌الله ۱۰۰۰۰۰ تیر موشک به سمت اسرائیل پرتاب خواهد کرد. آن وقت شما با بازیگران دیگری مواجه می‌شوید سوریه، ترکیه، ایران و البته روسیه. روسیه نیز به تماشای حمله به ایران نخواهد نشست.» از طرف دیگر «تال لیو رام»، از تحلیلگران برجسته نظامی رژیم صهیونیستی، نیز اذعان کرد که نیروهای ارتش این رژیم به شدت از هر گونه عملیات زمینی در غزه واهمه دارند. روزنامه انگلیسی گاردین به تازگی در تحلیلی نوشت که حمله زمینی به غزه به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد بسیاری از جوانان خشمگین فلسطینی برای پیوستن به این گروه ترغیب شوند.
پیام هشدار‌آمیز حزب‌الله
در این شرایط حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی پیام هشدار‌آمیزی را برای رژیم صهیونیستی ارسال و بر آمادگی کامل خود برای پاسخ به جنایات این رژیم تأکید کرد. رسانه جنگ حزب‌الله لبنان ویدئویی را تحت عنوان «علی طریق القدس» (در راه قدس) منتشر کرد و از همین طریق پیام هشدارآمیز غیر مستقیمی را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرد. این ویدیو با تصاویری از مسجدالاقصی و شهر قدس آغاز می‌شود و در ادامه گوشه‌ای از آن رزمایش اخیر نیروهای مقاومت اسلامی را به تصویر می‌کشد؛ سپس لحظات هدف قرار دادن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان و فرار صهیونیست‌ها را در جریان نبردهای جاری نشان می‌دهد.
گفتنی است، عطش برای دانستن موضع واضحی از سید حسن نصرالله واکنش رسانه‌های عبری را به ویدیویی چند ثانیه‌ای باعث شده که در آن سید حسن نصرالله اخیراً در مقابل پرچم حزب‌الله ظاهر شده است. تحلیلگران و مفسران صهیونیست را برای فهمیدن دلایل این حضور و پیشینه آن از نظر محتوا و شکل و زمان‌بندی در گردابی از تحلیل‌ها فرو رفته‌اند! برخی این مسئله را در چارچوب جنگ روانی دانستند؛ اما آنچه مهم‌تر است این است که این مسئله نشان داد نهادهای ویژه رسانه‌ای و سایر نهادهای صهیونیست‌ها تا چه حدی پیگیر مواضع حزب‌الله و دبیرکل آن هستند. به هر حال تا روز جمعه و سخنرانی نصرالله یک سری سؤالات بدون پاسخِ روشن باقی می‌مانند که مربوط به سقف گام‌های عملیاتی حزب‌الله و تغییر فعالیت‌های عملیاتی این حزب است که تاکنون براساس تثبیت قواعد درگیری که از لبنان محافظت می‌کند، انجام می‌شد.
تلفات سنگین صهیونیست‌ها
البته جنگ حزب‌الله فقط جنگی روانی نیست. طبق آخرین اخبار، در پی رصد دقیق نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی در مناطق مرزی، یک کمین از نیروهای اسرائیلی در تپه‌های الخزان در اطراف پایگاه العاصی کشف شد. پس از آن، گروه «شهید حسین منصور» آن را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد که منجر به اصابت مستقیم شد و تمامی اعضای آن کشته یا زخمی شدند. حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی یک تیم از نظامیان اشغالگر صهیونیست را که در میان درختان در نقطه صفر مرزی مخفی شده بودند شناسایی کرده و محل تجمع آنها را با موشک‌های ضد زره هدف قرار دادند؛ بر اساس این بیانیه منتشره تمام افراد این تیم در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.
قواعد درگیری جدید
نکته‌ای دیگر در مورد این جنگ آن‌که برخی منابع سیاسی لبنانی با اشاره به روند تحولات درگیری در مرز لبنان با فلسطین اشغالی به النشره اعلام کردند: «داده‌های میدانی گواهی دهنده تغییر قواعد درگیری است؛ موضوعی که در توسعه دامنه درگیری نمایان شده است. هرچند بسیاری براین باورند که عملیات نظامی در مرز جنوب لبنان و فلسطین اشغالی از قاعده خود یعنی نرفتن به سمت درگیری تمام عیار، خارج نخواهد شد.» این منابع بیان کردند: «اسرائیل مایل به ورود به چند جبهه درگیری نیست به ویژه که از تبعات عملیات زمینی گسترده در غزه هم هراس دارد و این موضوع اختلاف نظرهای شدیدی میان محافل نظامی و سیاسی اسرائیلی ایجاد کرده و نتانیاهو را به عذرخواهی از مواضع سابقش وادار کرده است.»
درباره سخنرانی پیش رو سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله هم این منابع تصریح کردند: «این سخنرانی مورد توجه منطقه و جهان و داخل لبنان است به ویژه که همه کنجکاو هستند تا بدانند که حزب‌الله چه در سر دارد. این موضع حزب‌الله تل‌آویو را آشفته کرده است.» این منابع در عین حال افزودند: «دبیرکل حزب‌الله قطعا هر آنچه را نزد حزب‌الله است، نخواهد گفت و به قواعد درگیری اولیه و نیز برخی خطوط قرمز درباره جبهه لبنان، خواهد پرداخت.» منابع مذکور بیان کردند: «سخنرانی نصرالله از عوامل تعیین‌کننده در روند جنگ خواهد بود اما تحولات آتی منوط به میدان نظامی است به ویژه که روند تحولات روزهای گذشته نشان از توسعه دامنه عملیات حزب‌الله و نوع آن داشته است. زمان سخنرانی به دقت انتخاب شده است که حاوی پیام‌هایی آشکار برای طرف‌های دخیل است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi