شناسه خبر : 105987
چهارشنبه 08 آذر 1402 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی اسراییل حاج محسن فخری زاده عزیز را از ما گرفت

جمعه خونین آبسرد

جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه‌ی دریغ است، افسوس است. باید همین‌جور از دنیا می‌رفت؛ مثل حاج‌قاسم.....

فاش نیوز - حکیم و دانشمند و فیلسوف و عارف و فیزیکدان و پاسدار همیشه در لباس رزم و استاد تمام دانشگاه و رزمنده و همه و همه در کالبد حاج‌محسن عزیزی بود که در هفتم آذرماه ۹۹ توسط دستگاه آدم‌کشی موساد، در دماوند به شهادت رسید.

همین اسرائیلی که اکنون کودک‌کشی می کند، در همین روزها و در همین بغل گوش پایتخت و آبسرد دماوند، دست همیشه آلوده اش به خون پاک‌ترین دانشمند قرن آغشته شد. حاج محسن فخری‌زاده‌ اردستانی عزیز در این روز و در اوج درایت حفاظت و رعایت موارد امنیتی، بالاخره بعد از چند بار ترور نافرجام، به شهادت رسید.

هفتم آذرماه سال ۹۹ و در آن غروب دلگیر جمعه، بالاخره حاج محسن عزیز، همان طور که خود در اشعارش پیش‌بینی کرده بود، سر بر دامن همسر مومنه اش، آسمانی شد. این عارف دانشمند وارسته در اشعار خود گفته بود که خوشا سر بر دامن یار برود!
شهید مهندس محسن فخری‌زاده مهابادی، معاون وزیر دفاع و ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، عضو ارشد سابق سپاه و استاد فیزیک دانشگاه امام حسین (علیه‌السّلام)، جزو پنج ایرانی لیست پانصدنفره‌ی قدرتمندترین افراد جهان در نشریه «فارن پالیسی» و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بوده است.
وی به عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک، توسط شورای امنیت سازمان ملل در فهرست تحریم شدگان ایرانی قرار گرفت؛ اما این امر تاثیری در عزم و اراده‌اش نداشت و او همچنان در جهت رشد، تعالی و اقتدار جایگاه علمی-تحقیقاتی و دفاعی کشور در تلاش بود؛ تا اینکه سرانجام در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت  نائل آمد.

سازمان منافقین، چند ماه قبل با گرادهی و بیان مشخصات این شهید والامقام و تهدیدهای خاص، مهمترین عامل ترور این نخبه‌ی هسته ای بود.

وقتی شاعری در حضور رهبری این شعر را برای حاج‌محسن خواند:
«شهادت گم نخواهد کرد سنگرهای عاشق را
به این امید عمری عشقبازی در خفا کردی»
آقا فرمودند: «رحمت خدا بر ایشان باد! فخری‌زاده... رضوان‌الله علیه، آدم مخلص، به معنای واقعی کلمه ایشان مخلص بود؛ برای خدا کار می‌کرد. خدا هم پاداشش را داد. جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه‌ی دریغ است. افسوس است. باید همین‌جور از دنیا می‌رفت. مثل حاج‌قاسم، خدا ان‌شاءالله درجاتشان را عالی کند.»

|| عباس ستاوی

اینستاگرام
روحش شاد این بزرگ مرد حاج قاسم سردار دلها بودن و شهید مهندس محسن فخری زاده شهید هسته ای ایران تا ابد یادشان گرامی باد افتخار ایران اسلامی روحشان شاد یادش گرامیباد باد تا ابد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi