شناسه خبر : 107626
پنجشنبه 28 دي 1402 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهید اسماعیل دقایقی در بهبهان برگزار می‌شود

همزمان با سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر یادواره این دلیرمرد خوزستانی در بهبهان برگزار می‌شود.

یادواره شهید اسماعیل دقایقی در بهبهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر بهبهان برگزار می‌شود.

یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی روز پنج‌شنبه 28 دی‌ماه، از ساعت 14 آغاز می‌شود که جمعی از مقامات لشکری و کشوری در این آیین شرکت می‌کنند.

در این برنامه که همزمان با سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر در گلزار شهدای بهبهان برگزار می‌شود جمعی از همرزمان و دوستان جبهه‌ای این شهید گلگون کفن نیز حضور می‌یابند.

سردار نوشاد آبداری فرمانده تیپ نیروی مخصوص 15 امام حسن مجتبی(ع) در این یادواره حضور می‌یابد و دقایقی را برای همشهریان سرباز شهید شعبان گلکار، شهید پونس پورجلو و شهید سیدخلیل هاشمی‌فر سخنرانی می‌کند.

حسین نعما از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در بهبهان به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در سال 1333 در خانواده‌ای که به پاکدامنی و التزام به اصول و مبانی اسلام مشهور بود در شهر بهبهان دیده به جهان گشود.

در سال 1353 در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی دانشگاه اهواز قبول شد و پس از دو سال تحصیل در این رشته، دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران وارد شد.

در دوران دفاع مقدس به جبهه رفت و پس از چندی در لشکر 17 علی‌بن ابیطالب(ع) قم در کنار سردار شهید سیدمهدی زین‌الدین قرار گرفت و در نظم بخشیدن و سازماندهی لشکر، او را کمک کرد و با پذیرش مسئولیت طرح و عملیات لشکر، خدمات ارزنده‌ای را در جبهه و جنگ انجام داد.

پس از مدتی به عنوان فرمانده تیپ مستقل بدر که متشکل از اسرای عراقی بود انتخاب شد که برای ساماندهی‌ آن زحمات زیادی کشید.

وی در عملیات‌های بیت‌المقدس، فتح‌المبین، خیبر، بدر، عاشورا، قدس 4، کربلای 2 و کربلای 4 حضور یافت و در حالی‌که فرماندهی لشکر 9 بدر را بر عهده داشت در روز 28 دی‌ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و روح بلندش به آسمان پرکشید.

شهید اسماعیل دقایقی در سن 32 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه آسمانی شد و از او یک فرزند پسر به نام ابراهیم و یک دختر به یادگار مانده است.

پیکر پاک و مطهر شهید اسماعیل دقایقی پس از شهادت در گلزار شهدای امیدیه آرام گرفت ولی یادبودهایی برای بزرگداشت این سردار بزرگ اسلام در گلزار شهدای بهبهان و گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم هم بنا شده است.

پایان پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi