شناسه خبر : 110119
شنبه 08 ارديبهشت 1403 , 16:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا برخی بنیادشهید را با انجمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری اشتباه می‌گیرند؟!

بنیاد شهید قبل از مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها، باید به تکالیفی که قانون بر عهده‌ او گذاشته است به‌ طور کامل و دقیق عمل کند و سپس به وظیفه‌ی دوم که مطالبه‌گری است ...

فاش نیوز - اگر بنیاد شهید و مدیران آن نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند به وظیفه اصلی و اساسی خود بپردازند، آن را تعطیل کنند تا حداقل هزینه‌ای سنگین بر دوش ایثارگران نباشد.

بر اساس قانون، برای دفاع و پیگیری حقوق قانونی ایثارگران، نهادی به‌نام بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور تاسیس شده است.
از طرف دیگر خدا را شکر می‌کنیم که آقای قاضی‌زاده در سومین سال ریاست بر بنیاد شهید و امور ایثارگران متوجه شد که باید بنیاد را به یک سازمان مطالبه‌گر تبدیل کند. اما این شعار نباید موجب فریب و انحراف اذهان عمومی شود.

اگر چه بنیاد شهید قبل از مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها، باید به تکالیفی که قانون بر عهده‌ او گذاشته است به‌ طور کامل و دقیق عمل کند و سپس به وظیفه‌ی دوم که مطالبه‌گری است بپردازد.

شعار قاضی‌زاده‌ی‌ هاشمی زمانی کامل می‌شود که بخش اول به درستی و کامل محقق شود. جامعه‌ی ایثارگری باید متوجه این موضوع باشد که بنیاد شهید که با این تشکیلات عریض و طویل تأسیس شده، رئیس آن عضو هیئت دولت و معاون رییس جمهور هم می باشد.

در کنار آن، مجلس شورای اسلامی قانون اختیار رسیدگی به شکایات ایثارگران از سایر دستگاه‌ها را با تشکیل کمیسیون ماده‌ی ۱۶ به این نهاد سپرده است.

همچنین برابر ماده‌ی ۷۴ "قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران" رئیس بنیاد شهید موظف است به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون، گزارش عملکرد را -که بر اساس شاخص‌های هر برنامه و فعالیت است- هر سال حداکثر تا پایان آذرماه به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

اما از همه مهم‌تر موضوع مطالبه‌گری حقوق ایثارگران است که تعدادی ایثارگرِان سالمندِ (با مشکلات جسمی و روحی شدید) با گذشتن از وقت، زندگی، سلامت هزینه و سایر هزینه‌ها، امور مهمی که جنبه‌ی عمومی‌ برای ایثارگران را دارد پیگیری می‌کنند.

حال این سئوال پیش می‌آید که مگر بر فرض مثال عزیزان "شبکه‌ ملی ایثارگران" برای پیگیری‌های خود هزینه‌ای به شما تحمیل کرده یا توقعی داشته‌‌‌اند که عده‌ بسیار قلیلِی در فضای مجازی دائما" نق می‌زنند که چرا چنین و چنان نمی‌کنید؟

آنها می‌گویند که چرا دائما" پاسخگو نیستید و هزار چرای دیگر؛ و عده‌ای دیگر انتظار دارند، حتی کوچکترین مسائل شخصیشان را هم تشکل‌های ایثارگران پیگیری کنند.

البته اکثریت جامعه‌ی ایثارگری فهیم و آگاه می‌‌داند که هر کدام از این پیگیری‌ها چه وقت از دوستانشان را -که به لحاظ جسمی و سنی مانند آنها هستند- می‌گیرد.

اما آن عده‌ی قلیلی که به راحتی به امور شخصی و زندگی خود می‌رسند و کاری جز نق زدن ندارند، حداقل اگر کمکی نمی‌کنند، این مطالبات را از بنیاد شهید و مدیران آن بخواهند.

سخن آخر اینکه اگر بنیاد و مدیران آن نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند به وظیفه اصلی و اساسی خود بپردازند، آن را تعطیل کنند تا حداقل باری تحمیلی و هزینه‌ای سنگین بر دوش ایثارگران نباشد.

|| امضا محفوظ

اینستاگرام
بروز و تاسیس سازمان‌های مردم نهاد دلیلی بر بی کفایتی و کوتاهی دستگاها در وظایف ذاتی آنهاست.
تفکر حاکم فعلی بر بنیاد شیطنت و ایجاد اختلاف بین تشکلهای ایثارگری است تا اصل مطالبه گری را لوث کنند . برخی افراد هم در این شیطنت به بازی گرفته می شوند چون زیرکی لازم برای را ندارند ملعبه می شوند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi