شناسه خبر : 30592
سه شنبه 16 دي 1393 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شناسایی یک شهید گمنام

پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از ۲۲سال شناسایی شد
 
شهیدنیوز: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران بندرهندیجان گفت: پیکر پاسدارشهید طالب حیدری پس از ۲۲سال گمنامی، باهمکاری گروه تفحص نیروی دریایی منطقه سوم سپاه امام حسین (ع) شناسایی شد.
  

شهید طالب حیدری متولد 1343 در روستای ناصر آباد هندیجان است که در تاریخ 1371/7/24درحین انجام مأموریت در آب‌های شمالی خلیج فارس به شهادت می‌رسد.

وی افزود: پیکر این شهید بزرگوار که از اعضای منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پس از شهادت در آب‌های خلیج فارس شناور می‌ماند و به ساحل روستای امام‌زاده عبدالله می‌رسد و بدون هویت و در گمنامی کامل توسط اهالی در قبرستان این روستا دفن می‌شود.

رئیس بنیاد شهید بندرهندیجان با اشاره به نحوه مشخص شدن هویت این شهید بیان کرد:شهید طالب حیدری در عالم رویا به خانواده‌اش و چند نفر از اهالی روستای امام‌زاده عبدالله هندیجان می‌آید و نام و نشانی خود و محل دفنش را اطلاع می‌دهد.

وی بیان کرد: پس اطلاع نیروی دریایی منطقه سوم از این موضوع، یک گروه ویژه تفحص پس از سیر مراحل تشریفات قانونی هویت شهید حیدری را تشخیص می‌دهند و پیکر وی شناسایی می‌شود.

جعفریان با اشاره به شور و حال مردم منطقه از مشخص شدن هویت این پاسدار شهید هندیجانی افزود: برای وداع با این شهید مراسم وداعی در مسجدجامع هندیجان در حضور امام جمعه، مسؤلان محلی و مردم شهرستان برگزار شد.

وی افزود: پیکر شهید حیدریان از مسجدجامع هندیجان تا مزار شهدای گمنام این شهرستان تشییع و برای خاک سپاری در مزار شهدا به شهرستان ماهشهر انتقال داده شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi