شناسه خبر : 35624
دوشنبه 08 تير 1394 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین روز تجمع فرزندان شهید مقابل بنیاد شهید

دومین روز از تجمع بیش از 60 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر پذیرفته شده برای استخدام در شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی در حالی برگزار می شود که تجمع کنندگان با زبان روزه و در گرمای هوا خواستار احقاق حقوق خود از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان آخرین ملجا و امید خود هستند.

تجمع کنندگان که سال 90 در آزمون استخدامی شرکت کرده و به عنوان ذخیره انتخاب و سال 92 دعوت به مصاحبه شده اند، حدود دو سال است علیرغم انجام همه مراحل استخدام و حتی اخذ کد پرسنلی هنوز جذب کار نشده اند گلایه های متعددی از وزیر نفت دارند.
ایشان معتقدند آقای زنگنه خود را فراتر از قانون می بیند حال آنکه استخدام ایشان یک عمل قانونی و مطابق قانون جامع خدمات رسانی و با عبور از همه مراحل مربوطه گزینش و مصاحبه و انجام آزمایشات سلامت، سوء پیشینه و طب صنعتی و حتی اخذ مدارک مورد نیاز کارنظیر تعهد بوده است این درحالیست که با گذشت حدود دو سال، هنوز استخدام محقق نشده است.


یکی از تجمع کنندگان که از فرزندان معزز شهدا است و از خوزستان به تهران آمده است می گوید: همسرم بعد از اینکه من آزمون استخدامی را قبول شدم به عقد من درآمد اما بعد از اینکه دید خبری نیست به گمان اینکه به او دروغ گفته ام از من جدا شد.
دیگری که فرزند شهید و برادر شهید نیز هست می گوید: سن ما از استخدام گذشته و دو سال است معطل استخدامیم. شرکت هایی که کار می کردیم ما را  اخراج کرده اند و گفته اند شغل دارید! از اینجا مانده و از آنجا رانده شدیم. بیش از 7 بار جلوی مجلس تجمع کردیم و نمایندگان قول دادند از طریق وزیر پیگیری و از وی سئوال کنند اما قول آنها هم قول نبود.
وی می افزاید: میدانیم که کار ما به بنیاد شهید مربوط نمی شود ولی با کوتاهی های وزارت نفت ،اکنون تنها امید ما حجت الاسلام شهیدی است که عضو هیات دولت است و میتواند برای ما درخصوص بی قانونی مردان قانون کاری کند.
یکی از فرزندان شهدا که کفن پوش در جمع حاضر شده است و امروز نیز قصد خودسوزی در این تجمع را داشت می گوید: من تمام برنامه زندگیم، ازدواجم، مراقبت از مادرم و تحصیلم را منوط به این شغل کرده ام اما برخورد سلیقه ای و بی قانونی آقایان مرا دچار افسردگی شدید کرده تا جایی که خودزنی نیز کرده ام. بیهوده می گویند و سیاسی کاری می کنند و می گویند وزیر قبلی استخدام کرده این در حالیست که اولا تمام آزمایشات در این دولت انجام شده است و اگرهم  آن باشد که دولت می گوید، بهرحال وزیر قبل هم بر مبنای قانون این کار را کرده است.


یکی از فرزندان جانبازان که در این تجمع است نیز می گوید: بیش از 600 نفر بطور پیمانی در همان محل هایی که ما باید خدمت کنیم بطور پیمانی بدون نسبت ایثارگری بجای ما استخدام شده اند. استخدام هم بطور پیمانی است و کسی ایرادی نمی گیرد. ما 470 نفر بوده ایم که طبق قانون باید جذب می شدیم اما ازین 470 نفر خیلی هامان بی خیال شده اند، عده ای هم از گاز معرفی به پالایش شده اند وتنها 25 درصد از شاهد هستند، خیلی ها زندگیشان بهم خورده است. ظلمی که به ما شده است را چگونه میخواهند جبران کنند؟ اگر نمیخواستند ما را استخدام کنند چرا اصلا کارهای اولیه را انجام دادیم و چرا کد پرسنلی گرفتیم؟ از اول می گفتند قانونی وجود دارد ولی وزیر دلش نمیخواهد این قانون را اجرا کند تاما تکلیف خودرا بدانیم. می گویند وزیر با سهمیه ما بنابرسیاسی کاری ،کسی را سر کار برده ، ما با گفته ها کار نداریم و الان تنها امیدمان شخص حجت الاسلام شهیدی است که فقط ایشان می توانند پدرانه و دلسوزانه برخورد کنند. ما این سال هایی که از عمرمان رفته را چه کسی جواب می دهد؟

 

اینستاگرام
واقعاً خاک بر سر این مسئولین بی لیاقت کنند که چشم دیدن افرادی را ندارند که عزیز ترین کس خود را برای پشت میز نشستن این آقایان از دست داده اند . اگر پدر این عزیزان نرفته بودند و به شهادت نرسیده بودند تمام مسئولین این مملکت الان باید نوکری عرب ها و آمریکاییها را می کردند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi