شناسه خبر : 37016
سه شنبه 03 شهريور 1394 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا به زیارت امام رضا (ع) برویم؟

پیامبر خدا(ص) می فرمایند: «زود باشد که پاره اى از تن من در خاک خراسان دفن شود. هیچ مؤمنى آن را زیارت نکند مگر آن که خداوند عزّ و جلّ بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند.»
امیرمومنان علی (ع) فرموده اند: «زودا که مردى از فرزندان من در خاک خراسان به زهر ستم کشته شود؛ نام او نام من است و نام پدرش نام پسر عمران، موسى علیه السلام. بدانید که هر کس او را در غربتش زیارت کند، خداوند متعال گناهانش را بیامرزد.»
امام جواد (ع) درباره برکات زیارت پدر بزرگوارشان فرموده اند: «هر که قبر پدرم ، حضرت رضا(ع) را در توس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را مى بخشد و روز قیامت براى او منبرى در مقابل منبر رسول الله(ص) مى نهد و با آسایش و آرامش بر آن منبر مى نشیند تا خداوند به اعمال آخرین نفر از بندگان خود رسیدگى نماید.»
امام باقر (ع) می فرمایند: «میان دو [رشته] کوه طوس، خاکى است که از بهشت آورده شده است. هر که به آن خاک [براى زیارت] قدم گذارد، در روز قیامت از آتش دوزخ ایمن باشد.»
امام کاظم (ع) نیز فرموده اند: «فرزندم على به زهر ستم کشته و در کنار هارون، در طوس دفن مى شود. هر که او را زیارت کند مانند کسى است که رسول خدا صلى الله علیه و آله را زیارت کرده باشد.»
امام رضا (ع) می فرمایند: «هیچ یک از دوستان من که عارف به حق و مقام من باشد زیارتم نکند مگر این که در روز قیامت شفاعتش کنم.»
ایشان همچنین، می فرمایند: «هر که مرا در دیار غربت زیارت کند، روز قیامت در سه جا به داد او مى رسم و از هراس ها و سختی هاى آنها نجاتش مى دهم: وقتى که نامه هاى اعمال از راست و چپ پراکنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجیدن میزان [اعمال].»
حضرت عبدالعظیم حسنى (ع) مى ‏گوید: از امام هادى (ع) شنیدم که فرمودند: «مردم قم و آبه آمرزیده هستند؛ چون در طوس به زیارت جدم على بن موسى الرضا (ع) مى‏ روند. آگاه باشید! هر که به زیارت آن حضرت (ع) بشتابد و در راه رفتن به طوس قطره‏اى از آسمان بر سر او فرود آید، حتى اندکى به رنج و زحمت افتد، جسم او بر جهنم حرام خواهد شد.»

پی نوشت ها:
عیون اخبارالرضا (ع)
وسائل الشیعه
میزان الحکمه

 

اینستاگرام
سلام بر امام رضا علیه اسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi