شناسه خبر : 42486
پنجشنبه 22 بهمن 1394 , 18:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قراری زیبا در تقاطع خیابان قانعی و آزادی!

شهید گمنام-  امروز پنج شنبه 22 بهمن 1394

  اعلام کرده بودند آغاز مراسم و راهپیمایی ساعت 10. اما از ساعت 8 صبح خیابان انقلاب از همان اوایل مسیر یعنی میدان امام حسین (ع) شلوغ بود و شور و حال خاصی داشت. در تمام طول مسیر غرفه های درحال دادن خدمات مختلف به مردم فداکار و همیشه در صحنه و عاشق بودند. از توزیع پلاکارد و عکس و پرچم گرفته تا خدمات مشاوره ای و سلامتی و فرهنگی و هنری. همه با انرژی خاصی به خیابان ها آمده بودند و از میدان امام حسین تا فردوسی تا انقلاب تا توحید ... و تا میدان آزادی پر بود از شور و شوق و انرژی و ارادت و عشق و زیبایی!

 تا فرا رسیدن ظهر، هر لحظه به ازدحام جمعیت افزوده میشد و آنچه جالب توجه بود، حضور پررنگ جوانان بود که با ظواهر مختلف به میدان آمده بودند و این شاید نشان دهنده بصیرت نسل سومی و نسل چهارمی های انقلاب باشد که برخی آنها را بی بصیرت و دور از ارزش ها می دانند!

  شهرداری تهران نیز که به حق بسیار خوب وارد عمل شده بود و در تمام خدمات اعم از پاکسازی سطح شهر حتی درحین برگزاری راهپیمایی تا توزیع کیسه های بازیافت و تعبیه غرفه های فرهنگی و اجتماعی و اداره سلامت تمامی مناطق برای استفاده مردم و حتی آوردن گل ها به صحنه مسیر حرکت راهپیمایی کم نگذاشته بود.

  با نزدیک شدن به ظهر، جمعیت به سختی و به کندی از معابر حرکت می کردند و همه راه ها با نشاط مردم به سوی میدان آزادی طی میشد،... اما در میان این همه مسیر اعلام شده راهپیمایی و حتی محل ویژه برگزاری مراسم 22 بهمن در خود میدان آزادی... نقطه عطف مسیرهای این حرکت عاشقانه و بزرگ ختم میشد به تقاطع شهید قانعی و خیابان آزادی!

 محلی که چند سال است محل تجمع جانبازان و دلاوران و قهرمانان حقیقی این کشور است و در میان آنهمه جذابیت در طول راهپیمایی، نگاه های بسیاری را به سوی خود می کشاند و وعده گاه برخی است. جانبازان نخاعی که طبق قراری معین از ساعت 10 و از محل ساختمان حج و زیارت به سوی خیابان شهید قانعی حرکت می کنند، چشم های بعضا غافل و بعضا قدرشناس زیادی را به سوی خود منعطف می کنند و حضورشان به حقیقت در میان آن جمعیت عظیم، رنگ و بوی دیگری دارد.

  ایستادن در کنار محل تجمع جانبازان، حال و هوای دیگری دارد. هر لحظه جانبازی با شرایط خاصی به جمع اضافه می شود و همه با یکدیگر خوش و بش می گنند و گل ها و بوسه و شیرینی هاست که میانشان رد و بدل می شود و به قول خودشان، در این حرکت و در این جمع به یاد جمع هایشان در جبهه می افتند و خاطرات را با هم زنده می کنند...

  آنها در دنیای خلوص و عشق و وفاداری خود به کشور و ولایت به سر می برند و ... بسیاری از مردم برای زیارتشان پشت هم سرک می کشند و این زیارت نصیب برخی مسئولین و نمایندگان مجلس نیز می گردد و دیدن این صحنه با لحظه ای خالصانه و دور از چشم به اوج خود می رسد!... جایی که یک نوجوان با چرخ های اسکیت خود و صورتی رنگ شده به رنگ پرچم، خود را به پشت یکی از جانبازان نخاعی می رساند و آهسته و سریع خم می شود و از پشت دست جانباز را می بوسد و به سرعت لابه لای مردم گم می شود!... و این لنز دوربین هاست که در مقابل دیده هایشان کم می آورد!

  در طول مسیر حرکت بسیاری از آنها را میبینی که بی ادعا و گمنام در میان مردم حرکت می کنند و با چرخ هایشان همپای مردم می شوند. امسال نیز مانند هر سال در میان موج وفاداری و بصیرت مردم دلداده تهران، این قهرمانان واقعی این سرزمین بودند که به جمعیت آبرو بخشیدند و عطر گل نرگس را در فضای راهپیمایی آکنده کردند... باشد که سایه برکت وجود و حضور تک تکشان بر سرمان مستدام بماند...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ان شاء الله ... ان شاء الله ... خدا امامزادگان این زیارتگاه مقدس را تا ظهور حضرت مهدی عج در پناه خودش قرار بدهد و هر چه زودتر شفای همه جانبازان را عنایت فرماید تا در زیر سایه حکومت آن عزیز دور از نظر و در رکاب او به شهادت برسند .

شهید گمنام دستت درد نکنه اما آقا جان حالا عکس جانبازان دیگه رو نذاشتی نذار اما لطفا چند تا عکس خوب و شارپ از مدیر سایت ارسال کن که با افتخار به همه نشان بدیم این تمثال مبارک مدیر سایتمونه ...
آقا تو تلگرام یه پستی هست که یه جانباز به حضرت آقا می گوید : آقا حالا یه کم منو در آغوش بگیر ..
فکرشو بکن اگه من ایشونو نمی شناختم نمی تونستم برم به اعضای گروه ها بگم ایشان چه کسی هستند و چه حماسه ای داشته اند ..،
خب به همین دلیل شما که امکان چنین فرصتی براتون هست در این کار کوتاهی نکنید . لطفا ..،
گرچه من متحیرم چرا جانبازان مایل نیستند عکس صورت ماهشونو بگیرید ..، ؟؟ اصلا هدف این سایت چیه ... کار فاش نیوزیها چیه ؟
اینه که جانبازان و ایثارگران را به دیگران بشناسونیم ... اونم با تصاویر به روز و جدید ...
با تشکر .‌ببینم چه می کنی ؟
با تبريك سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مردم عزيز و متدين ،خاطره شهداي گران‌قدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و شهداي حرم را گرامي داشته و با درود به روح پرفتوح حضرت امام راحل و يادآوري اقدامات و تلاش‌های ارزشمند بزرگان ودراين بهار آزادي که جای شهدا خالی است ،بار ديگر با ارواح طيبه شهدا پيمان مي‌بنديم كه در مسير ارزش‌های اسلامي و آرمان‌های امام و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري قدم برداريم.
بسمه تعالی
ضمن تبریک ولادت اسوه صبر و تقوا حضرت زینب کبری ( س)
در جمع و همنشینی یاران حلاوت است
سلام بر راست قامتان عرصه ایثار
سلام بر صابران حق
عزمتان را ستایش می کنم ای سربازان حضرت روح الله و یاوران حضرت سید علی
از شما که با حماسه های جاودان تان در هشت سال دفاع مقدس تاریخ را مبهوت هنرنمایی خویش ساختید و برای ایران و ایرانی غرور و بالندگی به ارمغان آوردید
حضور گرم و سبزتان را در یوم الله 22 بهمن ستایش می کنم .
توفیق خدمت و حضور در جوارتان از خداوند مسئلت می نمایم . خادم تان رمضان علیزاده
ای بهشتیان
سلام . یوم الله 22 بهمن و تمام یوم الله های دیگر ایران اسلامی بر همه دوست‌داران انقلاب و اسلام مبارک باد . دوستان از همه شما استدعا می کنم از این به بعد در ارسال کامنت و نظر دقت فرمایید زیرا با وجود کانال تلگرامی سایت فاش نیوز عزیزم ، افراد با دیدگاه های مختلف و گرایش های مختلف از مطالب دیدن می کنند .
بیش از این قادر نیستم توضیح بدهم . از این ببعد اول خودم رعایت می کنم و بعد از همه فاش نیوز های عزیز درخواست می کنم کامنتی هدف‌مند ارسال کنند که اهداف فاش را پیگیری کند . و چهره مظلوم جانبازان را بخوبی نشان و معرفی نماید .
اگر کسی فعال باشد در ارسال مطالب کانال تلگرامی متوجه حرف من خواهد شد . دوستان بازدید کننده مطالب سوالات زیادی دارند بابت کامنتهای زیر مطالب که بعضا از حرفهای خودم است . اوایل این حرفها را برای ادمین کانال ارسال می کردم اما به دلیل اینکه نتوانستم او را شناسایی کنم دیگر از این اقدام خودداری کردم . یعنی فکر کردم نکنه یه فرد کم تجربه ای پشت این ارسالها باشد که بعد برای خودم دردسر ایجاد شود .
دیشب چند گفتگوی خاص و عجیب با چند بازدید کننده مطالب تلگرام فاش داشتم که مصمم شدم هم در ارسال مطالب با محتوای شهدایی بیشتر همت کنم و هم در ارسال کامنت ...
گویا خدا می خواهد دغدغه های من جنبه کشوری یدا کند و اگر کاری از دستم برای تبیین اهداف و مرام شهدا برمی آید در دامنه گسترده تری مطرح شود .
فاش نیوز به تو افتخار می کنم که در کنار تو می توانم حرفهایم را بزنم . انشالله برنامه های مجازی دیگرم را باز فعال میکنم که اگر به این برنامه ها هم وصل هستید از آنجا هم بتوانم خدمتگزار شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی باشم .
دیشب نمی دانید با چه حس و حالی سر بر بالین گذاشتم . ???
همه این خوشی های معنوی را مدیون تو هستم فاش نیوز خوبم. .. تا ابد پاینده باشی در کنار نام بلند انقلاب اسلامی ایران ... با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi