شناسه خبر : 47977
پنجشنبه 07 مرداد 1395 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت فعالیت های پژوهش محور در بنیاد شهید

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت فعالیت پژوهش محور در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: دلیل ضرورت پژوهش محور بودن بنیاد، رسالت و مأموریت اصلی این نهاد است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقابل کل جامعه و جامعه ایثارگری ملزم به توسعه فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، نشست شورای پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه به ریاست «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد و با حضور «سید منصور میرمرادی» معاون توسعه مدیریت بنیاد، «محمدرضا سروش» رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد، «علیرضا کریمیان» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد و «علی عباس کمری» رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و سایر اعضاء برگزار شد.
محسن انصاری در این نشست بر ضرورت فعالیت پژوهش محور در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: دلیل ضرورت پژوهش محور بودن بنیاد رسالت و مأموریت اصلی این نهاد است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقابل کل جامعه و جامعه ایثارگری ملزم به توسعه فرهنگی است به گونه ای که در جامعه به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و در جامعه ایثارگری با ارائه خدمات و تشکیل سازمانی پویا، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را پیگیری می کند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «بنیاد باید کمربسته توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد» تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب و رسالت بنیاد بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و البته با توجه به اینکه شرایط محیطی و نیاز جامعه به شدت در حال تغییر است باید شیوه خود را برای ادامه راه تغییر دهیم.
وی ادامه داد: تغییر پرشتاب شرایط محیطی و نیازهای جامعه و همچنین متفاوت شدن تهدیدات دشمنان از جنگ سخت به جنگ نرم باعث شده که بیندیشیم بنیاد شهید و امور ایثارگران در برهه کنونی باید چه نقشی را برای حفظ حیات سازمانی ایفا کند ضمن اینکه شیوه خدماتی بنیاد باید استراتژی واحد و مشخص باشد و اگر می خواهیم راه جدیدی را انتخاب کنیم حتماً باید سازمان یادگیرنده باشیم و در درون سازمان خود تغییراتی بدهیم و پژوهشگران مدیریت معتقدند رمز بقا سازمانها، تغییرات در شیوه ها و نوآوری و خلاقیت در برابر تغییرات شرایط محیطی و تغییر نیازهای جامعه است که اینگونه سازمانها را سازمان یاد گیرنده می نامند.
انصاری با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان یادگیرنده است، خاطرنشان کرد: این سازمان بنابر اقتضائات موجود تغییراتی را به وجود آورده و در حال حرکت از تجربه محوری به دانش محوری است به عنوان مثال تأسیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در همین راستا بوده است.
قائم مقام بنیاد در تشریح ویژگی های سازمان یادگیرنده بنیاد افزود: برنامه ریزی و فعالیت بنیاد بر اساس دانش و شیوه های به روز از موضوعاتی است که در مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد باید مورد توجه قرار گیرد و این مرکز می تواند تغییرات را از حسی و تجربی به بینشی و علمی تبدیل کند و در این زمینه باید توجه داشت که اگر تغییرات بر اساس پژوهش و دانش نباشد حتماً شکست خواهد خورد.
وی افزود: اگر بخواهیم همه فعالیت های بنیاد دانش بنیان و پژوهش محور باشد باید همه سازمان حضور مرکز مطالعات و پژوهش ها را حس کنند و لازمه این امر این است که این مرکز در بدنه کارشناسی بنیاد حضور فعالی داشته باشد و پس از آن باید نیازسنجی و برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد و موضوع مهم و پایانی نیز تربیت پژوهشگر خبره است.
گفتنی است، در ابتدای این نشست محمدرضا سروش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز شامل اصلاح ساختار پژوهشی بنیاد، کاربردی کردن دانش در بنیاد، حمایت از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی پرداخت.
وی تدوین شیوه نامه ها و آیین نامه ها، برگزاری کمیته کاربست دانش در راستای برگزاری کارگاه های یافته های پژوهشی، نشست های کاربست یافته های پژوهشی، تهیه و تدوین شیوه نامه و معرفی مدل های کاربست دانش و اعمال نتایج به دست آمده در فعالیت های اجرایی، انتشار مجلات علمی – پژوهشی، تدوین کتاب های کاربردی مربوط به جامعه ایثارگری، برگزاری کارگاه های آموزشی و تأسیس پایگاه اطلاعات علمی ایثار را از دیگر فعالیت های مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد اعلام کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi