شناسه خبر : 50625
سه شنبه 02 آذر 1395 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بسیج ایفاگر نقش اصلی در دوران دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش بسیجیان بنیاد شهید گفت: در جنگی که بر ما تحمیل شد بسیج اصلی ترین نقش را ایفا کرد و بسیجیان در عرصه‌های نبرد پرچمدار بودند.

تجمع بزرگ بسیجیان بنیاد شهید و امور ایثارگران با عنوان «پیروان ولایت» صبح امروز دوشنبه 2 آذر با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مجموعه فرهنگی سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در این مراسم با اشاره به حضور پر شور عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در مراسم پیاده روی اربعین، اظهار داشت: امام حسین (ع) آفریننده فرهنگ ایثار و شهادت است، آن حضرت برای احیای دین رسول الله (ص) قیام کرد و در این راه از تمام دارایی همچون جان، مال و ناموس خود گذشت.
 
رئیس بنیاد شهید ادامه داد: اولین شخصی که حکومت اسلامی و دین مبین اسلام را به مردم جاهل عرب عرضه داشت، حضرت محمد (ص) بود. پیامبر خدا (ص) نازل شد تا جامعه اسلامی و اخلاقی را بسازد و مردم را از خرافات و جاهلیت نجات بخشد. در آن زمان با آن همه فساد، پیامبر (ص) مبعوث به رسالت شد و در این مسیر ایستادگی و مخالفت‌ها شدید بود و به جایی رسید که در دین خدا تفرقه بوجود آمد.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به قیام امام حسین (ع)، بیان داشت:‌ آن حضرت برای احیای دین رسول الله (ص) قیام کرد، امام حسین (ع) آمد تا نگذارد دین اسلام به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود؛ مسیر کشور ما مسیر امام حسین (ع) و عشق است و شما به عنوان بسیجی مروج فرهنگ بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت هستید.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی با توجه به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگی که بر ما تحمیل شد با توجه به حضور گسترده سپاه و ارتش و نهاد های مردمی، بسیج اصلی ترین نقش را ایفا کرد و در تمام عرصه های نبرد، بسیجیان پرچمدار بودند.

شهیدی با اشاره به اینکه بیش از 210 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، گفت: اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یکهزار شهید فراتر رفته است که ما این آرامش و امنیت را مدیون همه آنها هستیم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بسیجیان مایه عزت و افتخار کشور هستند، افزود: از آغاز فعالیتم در این بنیاد تا کنون از نزدیک شاهد زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه بسیجیان فعال و همکارانمان هستم، بنده اگر بخواهم نمره‌ای به این بسیجیان دریا دل بدهم، قطعا نمره بیست را انتخاب خواهم کرد. شما بسیجیان باید شاکر این باشید که در نهاد پر برکت بنیاد شهید به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمت می کنید.

لازم به ذکر است؛ در پایان مراسم از بسیجییان بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi