شناسه خبر : 78688
دوشنبه 26 آبان 1399 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقایسه‌ی ترامپ و احمدی‌نژاد!

فاش نیوز - در چند روز اخیر مقالات عجیب و بعضا" کم‌ارزشی در بعضی سایت‌های داخلی و کانال‌های زرد تلگرامی خواندم و نیز برنامه‌هایی در BBC و اینترنشنال و.. دیدم و از قیاس و مشابه‌سازی این افراد بین احمدی‌نژاد و ترامپ، هم تعجب کردم و هم خنده‌ام گرفت، چرا که راستش هر چه با ذهن‌ام کلنجار رفتم شباهتی بین این دو ندیدم. تا آنجا که من می‌دانم بین این دو شباهتی وجود ندارد چرا که:
ترامپ متولد نیویورک است و احمدی‌نژاد بچه‌ی آرادان!
ترامپ ثروتمند است و احمدی‌نژاد از خانواده‌ای آسیب‌پذیر و به قول قدیمی‌ها مستضعف...!
ترامپ قدِبلند است و هیکل تنومندی دارد؛ اما احمدی‌نژاد هر جور که حساب کنیم متوسط و شاید به‌قول بعضی ظاهربینان ریزه میزه محسوب می‌شود!
 
ترامپ موهای بورِ متمایل به طلایی و ریشی تراشیده دارد؛ اما احمدی‌نژاد موی سرش مشکی و تازگی‌ها جو - گندمی است و ریشی تنک با همین رنگ دارد!
ترامپ عاشق استیک بزرگ آبدار است؛ اما احمدی‌نژاد نانِ پنیر و سبزی می‌خورد و حداکثر به آشپزِ ریاست جمهوری دستور تهیه‌ی آبگوشتِ اصیل ایرانی و طبخ کدو تنبل داده است!
 
ترامپ گلف بازی می‌کند اما احمدی‌نژاد ظاهراً قدیما در یک زمین خاکی فوتبال بازی کرده است!
ترامپ دو تا زن گرفته.....نه این را ول کن!.‌.
ترامپ رئیس جمهور یک دوره‌ای شد؛ اما احمدی نژاد دو دور با قدرت و رأی بالای ملت، ریائیس جمهوری کرد...
 
ترامپ کمک‌های آمریکا به سازمان‌ها و گروه‌ها و کشورهای دیگر را قطع کرد تا خزانه‌ی دولت فدرال را پر کند؛ اما احمدی‌نژاد در به در دنبال رفاه محرومین داخل کشور می‌گشت تا نانی از خزانه‌ی سرشار بیت‌المال در سفره‌اشان بگذارد و یا گروهی مفلوک بی‌خانه و خانمان را صاحب مسکن و خانه کند. انرژی را هوشمندسازی کرد تا دست مافیای سوخت را بسوزاند. هسته‌ای را شکوفا کرد تا دست برتر را در برابر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی و دولت‌های اروپایی داشته باشد. می خواست دانشگاه ایرانیان با امکانات ویژه برای تربیت و جذب نخبگان ایجاد کند؛ تا مثل دانشگاه آزاد باعث علاف شدن جوانان بعد از فارغ‌التحصیل شدن نشود. مدارس دولتی را تقویت می‌کرد تا آموزشگاه‌های غیرانتفاعی را که باعث تبعیض آموزشی می‌شوند و عده‌ای از طریق آن صندلی‌های درجه یک دانشگاه‌ها را صاحب می‌شوند و از خاندان‌های خاص می‌باشند را هم‌ردیف سایر فرزندان ملت نماید و قس علیهذا...
ترامپ هزار‌ها شغل در آمریکا ایجاد کرد اما احمدی‌نژاد با طرح‌های مسکن و تقویت تولید کشور و قرارداد ارسال گاز به پاکستان و هندوستان(هرچند ناتمامش گدشتند! باعث شد که حدود میلیون‌ها شغل ایجاد شود..
ترامپ همه‌ی دنیا را در خدمت آمریکا می‌خواست؛ اما احمدی‌نژاد ایران را در خدمت همه‌ی ملت...
 
ترامپ مدعی تقلب حزب رقیب خود در انتخابات شد؛ اما احمدی‌نژاد خودش متهم به تقلب در انتخابات از سوی رقیبانش شد!
ترامپ بعد از ریاست جمهوری هیچ پست رسمی و دولتی نصیبش نخواهد شد؛ اما احمدی‌نژاد به عضویت مجمع تشخیص مصلحت در آمد...
 
خلاصه اینکه بعید است بتوان بین این دو شباهتی پیدا کرد؛ مگر اینکه هر دو بعضاً از کلمات مشابهی در گفتار خود استفاده می‌کنند؛ مثلاً ترامپ، بایدن را "جوی خواب‌آلود" و سندرز را "برنی دیوانه" صدا می‌زند و احمدی‌نژاد هم به شورای امنیت می‌گفت اینقدر قطعنامه بدین تا قطعنامه‌دونتون پاره بشه! یا اینکه مثلاً می‌دانست کجای اسرائیل و افراطیون داخلی و خارجی رو نشونه بگیره. همین و بس!  
 
|محمدرضا سابقی
اینستاگرام
این دو در نوع رفتار هیجانی و غیر قابل پیش بینی بودن شباهت داشتند و ناتوانی در درک اوضاع پیچیده و تشخیص مولفه های تغییرات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی که گاهی با یک تصمیم اشتباه فاجعه به بار می اورد مثل بیان خار و خاشاک به مخالفان و برگزاری جشن پیروزی توسط احمدی نژاد و ترور شهید سلیمانی اولی خسارات سنگینی به کشور و ملت و دومی اعتبار و آبروی
ناشی از چندین سال شعار آزادی امریکا و اقتدار اورا هیچ وپوچ کرد.
احمدی نژاد ایراداتی هم داشت و در اواخر اشتباهاتش هم زیاد شد ه بود و الان هم که دچار انحرافاتی شده و به راه اطرافیان ناجنسش رفته ولی همه اینها باعث نمیشه مادروغ بزرگی رو که رسانه های بیگانه پروروندن و مرحوم شجریان هم در جاانداختن این دروغ در روز روشن خیلی نقش داشت و آن هم دروغ اطلاق عبارت خس و خاشاک به مردم بود و عده ای هم مغزشون رو سعی دارن به بیگانگان اجاره بدن و خودشون القائات اونهارو هرچی باشه طوطی وار تکرار می کنند باز هم این دروغ خس و خاشاک رو تکرار می کنند.
درحالی که اگر بروند اصل سخنان احمدی نژادرو بخونن یا بشنوند خواهند دید که او به مردم خس و خاشاک نگفته او به عده قلیلی که دست به اغتشاش زده بودند این حرف را زد و حتی به کسانی که به او هم رای نداده بودند و کل مردم ایران تبریک گفت. گفت پیروز انتخابات 80 میلیون مردم ایرانند، پیروز انتخابات چهل میلیون رأی دهنده اند و عده ای خس و خاشاک نمی توانند در این پیروزی خدشه وارد کنند.
اگر خود را به خواب نزده اید بروید فایل صوتی اش را گوش کنید تا در حال گناه دروغ بستن الکی به دیگران اون هم از قول دشمنان نمیرید.
این دو در نوع رفتار هیجانی و غیر قابل پیش بینی بودن شباهت داشتند و ناتوانی در درک اوضاع پیچیده و تشخیص مولفه های تغییرات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی که گاهی با یک تصمیم اشتباه فاجعه به بار می اورد مثل بیان خار و خاشاک به مخالفان و برگزاری جشن پیروزی توسط احمدی نژاد و ترور شهید سلیمانی اولی خسارات سنگینی به کشور و ملت و دومی اعتبار و آبروی
ناشی از چندین سال شعار آزادی امریکا و اقتدار اورا هیچ وپوچ کرد.
در یک مسابقه فوتبال مثلا بین پرسپولیس و استقلال مربی برنده اگه عاقل و مدبر باشه بعد برای میگه من به تیم مقابل تبریک میگم اونا خیلی خوب بازی کردند ولی ما از موقعیت بدست آمده بهتر استفاده کردیم و یا شانس با ما یار بود و بردیم تا باعث تحریک هوداران و شلوغی نشه ولی اگه به اندازه سر سورن احمد نژاد عقل داشت اگه نگیم خائن بود حالا که قراره ریس جمهور باشه جو را آرام کند نه درمحلی که طرفداران موسوی فتنه بره وجنش بگیره و کرکری بخواند. البته که خاین بودن ان که احتمالش بسیار زیاده و نشانه هایی ازش الان معلوم شده (من نه الان همان موقع با دوستان انقلابی و ولایتی دعوام این بود که احمدی نژاد اونی که شما فکر میکنید نیست و اصرار داشتم ازش پرسیده بشه اصلا شما مقلد کدام مرجع هستی و تقریبا اطمینان دارم که اصلا به اولین حکم توضیح المسائل یعنی تقلید از مجتهد اعتقاد نداشت) این اوخر دیدم یکی از علما (احتمال زیاد)فرزند ایت الله فاضل به همین قضیه اشاره کرده که اون خودش را به ارتباط با امام زمان میدانست و فرد واسطی را لازم نمیدید (مجتهدین بعنوان نماینده حضرت) تحت تاثیر مشایی نه به ولایت فقیه اعتقاد داشت و نه به اسلام تشیع با معیار اجتهاد. در نتیجه به انقلاب اسلامی را منحرف شده می پنداشت و راهش در نهایت به ملی گرایی و تغییر مذهب شیعی خاص ختم میشد.که شد او با حرکتهای ناشیانه و شعاری و لجبازی و غیر حرفه ی خدمات بسیاری به اسرائیل و ضرر زیادی به انقلاب و رهبری زد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi