شناسه خبر : 80434
شنبه 04 بهمن 1399 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر ابومهدی المهندس درموردشهادتش

فرمانده شهید حشدالشعبی در فیلمی به این موضوع اشاره می‌کند که دوست دارد توسط چه کسانی به شهادت برسد.

 

نامش «جمال جعفر ابراهیم» معروف به ابومهدی المهندس بود، فرمانده نام‌آشنای عراقی که سال‌ها در برابر ظلم صدام، اشغال عراق به دست نیرو‌های آمریکایی و حمله داعش به شهر‌های این کشور مبارزه کرد.

ابومهدی المهندس دوست داشت به دست چه کسی شهید شود؟

سراسر زندگی این مرد بزرگ، مجاهدت و هجرت بود. او که در دانشگاه در رشته مهندسی تحصیل کرده بود، بعد‌ها در رشته علوم سیاسی نیز موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شد. در طول جنگ تحمیلی او از مجاهدینی بود که در کنار رزمندگان ایرانی به مبارزه علیه دشمن بعثی پرداخت و سال‌ها به عنوان فعال سیاسی در حزب «دعوت اسلامی» در جنبش ضد حزب بعث فعالیت کرد.

شهید المهندس در دوره‌ای در انتخاب پارلمانی عراق به عنوان نماینده استان بابل پیروز شد و مدتی نیز به عنوان چهره‌ای مستقل به فعالیت سیاسی پرداخت، اما مهمترین و شاید شناخته‌شده‌ترین فعالیت این شهید برای ایرانیان، فرماندهی او در حشدالشعبی بود. این نیرو با هدف مبارزه با داعش با حضور ۴۰ گروه مختلف که بیشتر آنان از شیعیان بودند، تشکیل شد که نقش مهمی را در اجرای عملیات‌ها برای نابودی گروه تروریستی داعش در عراق داشت.

وی بامداد جمعه سیزدهم دی سال ۹۸ خورشیدی به همراه حاج قاسم سلیمانی، به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، مورد هدف حمله موشکی بالگرد‌های نیرو‌های تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد قرار گرفت و به شهادت رسید.

او از جمله نزدیک‌ترین فرماندهان جبهه مقاومت به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و دوستی نزدیکی با سردار حاج قاسم سلیمانی داشت.

وی در مصاحبه‌ای با خبرنگار و فیلمساز ایرانی که به زبان فارسی صحبت می‌کند از علاقه‌اش نسبت به شهادت و اینکه دوست دارد چطور و به دست چه کسانی شهید شود سخن

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi