شناسه خبر : 86146
شنبه 01 آبان 1400 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم بازدید دانش‌آموزان از موزه دفاع مقدس

«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از موره ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با ما، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پاس رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ و مقاومت رزمندگان بنا شده است؛ رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم در مقابله با دشمنان حماسه آفریدند.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است، گفت: کسانی که از بخش‌های مختلف موزه بازدید می‌کنند تا حدود زیادی با اتفاقات مهم جنگ و پس از آن در مقابله با داعش آشنا می‌شوند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری افزود: در موزه سراسرنمای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هجمه‌هایی که به عراق، سوریه و کشورهای مختلف و پس از آن مقاومتی که صورت گرفته به تصویر کشیده شده است؛ در این موزه حوادث و رخدادهای کشورهای فلسطین، یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان با اسناد و مدارکی که وجود دارد به نمایش گذاشته شده است.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

حسینی حاطرنشان کرد: حتی اگر کسی در گذشته تردیدی داشته باشد که چرا باید مقاومت صورت می‌گرفت اگر بیاید و از موزه بازدید کند و مدارک، اسناد، آمار و نقشه‌ها را ببیند و با واقیعت آشنا شود متوجه خواهد شد که چرا جمهوری اسلامی وظیفه خودش می‌دانست که از جبهه مقاومت دفاع کند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر تصاویر و نوشته‌های ارزنده تجهیزات و غنائمی که از دشمن گرفته شده به نمایش درآمده است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد، مدارک و تجهیزات به نمایش گذاشته در این موزه کاری بسیار سخت و سنگین است، گفت: امیدواریم شرایط کرونا تغییر کند و نسل جوان که نیاز دارند با این مسائل آشنا شوند بتوانند از بخش‌های مختلف موزه بازید کنند.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

حسینی با تاکید بر اینکه باید روحیه مقاومت برای مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان استمرار داشته باشد، اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم عواطف و احساسات را می‌‎انگیزد و هم بر معرفت و دانش انسان می‎‌افزاید؛ کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند وقتی از موزه بازدید می‌کنند خیلی از خاطراتشان زنده می‌شوند و کسانی که در جنگ نبودند می‌‎بینند که چه مجاهدت‌هایی صورت گرفته است تا امنیت امروز به دست بیاید.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان‌، دانشجویان و معلمان امروز نیاز دارند که از چنین نمایشگاهی بازدید کنند، گفت: باتوجه به بازدیدهایی که از موزه‌های جنگ دیگر کشورها داشتیم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است و جامعیت کاملی دارد.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi