شناسه خبر : 87223
شنبه 20 آذر 1400 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین برنامه عملیاتی ۵ کارگروه بهداشت و درمان بنیاد شهید

نخستین گردهمایی تدوین برنامه عملیاتی ۵ کارگروه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.
 
نخستین گردهمایی تدوین برنامه عملیاتی ۵ کارگروه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ایثارگری را هدف اصلی این برنامه عملیاتی برشمرد و افزود: ارائه خدمات بهینه سلامت متناسب با شأن ایثارگران، توسعه خدمات سلامت متناسب با سالمندی ایثارگران، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی و مدیریت بهینه هزینه‌های سلامت جامعه معزز ایثارگری از اهداف این گردهمایی است.
دکتر عباسپور در ادامه تصریح کرد: پدیده سالمندی همراه با بروز ناتوانی، تشدید عوارض بیماری‌ها و مشکلات جسمی از جمله طولانی شدن زمان بستری، طولانی شدن دوره نقاهت و بهبودی اعمال جراحی، ایجاد زخم‌های بستر در دوران بستری، تشدید عوارض جراحی‌ها از جمله عفونت، انسداد روده و تحلیل عضلانی از چالش‌های عمده خدمات رسانی در حوزه درمان هستند که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تسریع در رویکرد اجرایی را مورد اهتمام ویژه قرار خواهیم داد.
وی افزود: افزایش تقاضای درمان‌های نوین و نیاز به تجهیزات جدید از جمله پروتون تراپی در سرطان، عدم پوشش و هزینه‌های بالای دندانپزشکی و وابستگی خدمات به درصد جانبازی از جمله مشکلاتی است که جانبازان و ایثارگران معزز با آن مواجه هستند و باید برای هر یک از این مشکلات راهکارهای تخصصی اندیشیده و اجرایی شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: توسعه خدمات توانبخشی و بازتوانی، حفظ و ارتقای کیفیت زندگی و عدم وابستگی جامعه ایثارگری به دیگران، توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت در حوزه معاونت بهداشت و درمان، پایش سلامت تخصصی ایثارگران به خصوص گروههای پرخطر و توسعه سلامت، توسعه خدمات غربالگری با رویکرد پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن و پرخطر از جمله دیابت و فشارخون برنامه مهم حوزه بهداشت و درمان در سال جاری است.
در این گردهمایی ۵ کارگروه تخصصی؛ «توسعه خدمات بیمه پایه و بیمه مکمل، توسعه خدمات دارو، تجهیزات پزشکی، توانبخشی، رفاهی و درمانی»، «توسعه خدمات طرح غربالگری و پایش سلامت»، «توسعه خدمات آموزش‌های تخصصی درمانی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت» و «ارتقای پوشش خدمات کمیسیون پزشکی و افزایش پوشش خدمات مراقبت طولانی مدت (مراقبت سالمندی)» به هم‌اندیشی تخصصی و ارائه گزارش پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi