شناسه خبر : 89942
دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهلم شهادت فرمانده نخستین پایگاه بسیج در مسجد «حیدری»

جانباز شهید «شفائی» پس از تحمل سال‌ها تحمل درد و رنج جانبازی، روز ۱۲ فروردین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همرزمان شهید خود پیوست.

 

فرمانده نخستین پایگاه بسیج در مسجد «حیدری» تهران آسمانی شدجانباز شهید سردار «عبدالرضا شفائی» روز ۱۲ فروردین سال جاری آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

این پیشکسوت دفاع مقدس سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی و ریشه‌دار در تهران متولد شد و مراتب علم و تحصیل را طی کرد و همزمان در مسجد محل (مسجد حیدری) به فعالیت مذهبی و فرهنگی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اولین پایگاه بسیج در مسجد را راه‌اندازی کرد و به فرماندهی پایگاه منصوب شد.

شفائی در ادامه در رشته زمین‌شناسی ادامه تحصیل داد و پس از کسب مدرک کارشناسی در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با توجه به توانمندی و هوش سرشار از ابتدای خدمت به عنوان مربی آموزشی در پادگان امام علی (علیه‌السلام) انتخاب شد و در رشته مخابرات و الکترونیک منشأ تعلیم و تربیت کادر سپاه پاسداران شد.

وی مسئولیت‌های مختلفی از قبیل مربی آموزشی، مسئولیت بخش تحقیقات و پژوهش، جانشین مخابرات تیپ ویژه ۶۶ نیروی مخصوص سپاه و... را بر عده داشت و در عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر ۲، والفجر ۴، عملیات خیبر و عملیات نفوذ به کرکوک عراق علیه دشمن بعثی شرکت کرد و سال ۶۲ در عملیات خیبر در منطقه طلائیه به شدت مجروح شد و از ناحیه‌های سینه، شکم و پا‌ها مورد اصابت ترکش قرار گرفت.

سردار شفائی طی دوره درمان چندین مرحله مورد عمل جراحی قرار گرفت و سرانجام کلیه‌های وی پیوندی شد و پای راست وی چهار سانتی‌متر کوتاه شد و به درجه جانبازی ۷۵ درصد نائل آمد؛ اما هیچ‌گاه از پا نایستاد و به مبارزه ادامه داد و با همان وضعیت در عملیات ۲۵۰ کیلومتر نفوذ در دل خاک عراق شرکت کرد و در عملیات کرکوک عراق نقش بسزائی ایفا کرد.

او مانند یک سرباز ولایی تمام‌عیار انجام وظیفه کرد و مبازره با فساد را سرلوحه کار خود می‌دانست و همواره به عنوان یک مصلح اجتماعی انجام وظیفه می‌کرد. از آنجا که به توصیه پزشک برای ادامه حیات باید در مناطق شمالی زندگی می‌کرد، به عنوان خادم مردم در حل مشکل مردم خطه گیلان سرآمد بود. با اینکه اصلا شمالی نبود، آنقدر میان مردم بویژه محرومین و طبقه فقیر عزیز شده بود که محبوبیت غیر قابل وصفی پیدا کرده بود.

سرانجام «عبدالرضا شفائی» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جانبازی، روز ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست. مراسم چهلمین روز شهادت وی نیز روز جمعه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد پیامبر اعظم تالار بعثت واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
روحش شاد راهش پر رهرو
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi