شناسه خبر : 93217
سه شنبه 29 شهريور 1401 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقویت گفتمان شهدا از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: گفتمان شهدا با چهار ویژگی اصلی ایثار، مقاومت، جهاد و شجاعت باید به‌عنوان الگویی همه‌گیر شناخته شود.

تقویت گفتمان شهدا از وظایف اصلی دانشگاه‌ها است

سردار رحیم نوعی‌اقدم، از فرماندهان دوران دفاع مقدس ظهر امروز در اولین همایش ملی ایثار، مقاومت و جهاد که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه باید به‌عنوان نشر گفتمان ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت شناخته شود؛ امروزه ترویج فرهنگ و ادبیات ایثار و شهادت از دانشگاه‌ها نشات گرفته و به بهترین نحو ممکن به انجام می‌رسد.

وی افزود: شهیدان با چهار ویژگی اصلی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت شناخته می‌شوند و این ویژگی‌ها، گفتمان شهدا را شکل می‌دهد. 

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هر یک از این ویژگی‌ها با توصیفات خاصی در دوران دفاع مقدس و نه در حرف بلکه در رفتار و اعمال رزمندگان مشهود بود که خاطرات بسیاری خلق ساخت.

سردار نوعی‌اقدم شهادت را به‌عنوان عالی‌ترین اصل رزمندگی دانست و عنوان کرد: همه ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با آن‌که در مسیر هدف مشترکی حرکت کردیم، اما دارای درجه یکسانی نیستیم؛ من به‌عنوان یک سردار، هیچ‌گاه نمی‌توانم جایگاه شهید والامقامی چون سردار سلیمانی را با خود برابر بدانم و باید اعتراف کرد که درجه شهادت برای هر رزمنده‌ای بالاترین درجه است.

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi