شناسه خبر : 100186
شنبه 30 ارديبهشت 1402 , 15:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره شهدای همدان باید برای جوانان الگوسازی کند

فاش نیوز - امیر «فولادی» گفت: باید از ظرفیت کنگره شهدای همدان برای معرفی آنان به نسل نوجوان و جوان که امروز تشنه الگو هستند استفاده شود، تا جوانان بتواند با تاسی به این شهدا مسیر اینده زندگی خود را طراحی کنند.

 

کنگره شهدای همدان باید برای جوانان الگوسازی کندامیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، با بیان اینکه مراسم‌های بزرگداشت شهدا در سه سطح کنگره، اجلاسیه و یادواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: سطح کنگره شهدا ملی، اجلاسیه استانی و سطح یادواره‌ها شهرستانی است.

وی با تاکید براینکه کنگره‌های ملی باید در بالاترین سطح برگزار شوند، افزود: وجود هشت هزار شهید استان همدان نشاندهنده شهیدپرور و شهیدخیزبودن این استان است که حدود بیش از ۱۶۰۰ شهید آن تقریبا ۲۵ درصد آن مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است‌.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش عنوان کرد: معمولا در کنگره‌ها دو هدف عمده دنبال می‌شود یکی آنکه بتواند حال و هوای استان را تغییر و تحت‌الشعاع فرهنگ ترویج ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت قرار دهد و دیگری این است که منجر به تولید آثار ماندگاری از شهدا در سطح استان شود.

وی اضافه کرد: بالطبع بین این کنگره تا کنگره بعدی که چندین سال طول خواهد کشید بایستی با استفاده از این تولیدات روز به روز در معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و والدین آنان قدم‌های موثری را برداریم.

امیر فولادی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت کنگره شهدای همدان برای معرفی آنان به نسل نوجوان و جوان که امروز تشنه الگو هستند استفاده شود، تا جوانان بتواند با تاسی به این شهدا مسیر اینده زندگی خود را طراحی کنند. 

وی تصریح کرد: نسل جوان امرو، خانواده و زوجین بسیار نیاز دارند که سبک زندگی همسران شهید را بدانند. دختران امروز ما باید سبک زندگی دختران شهدا را بدانند. پسران امروز نیز همینطور و همه جوانان باید بدانند رزمندگان ما در گذشته چگونه فکر می‌کردند، چگونه می زیستند و به استقبال شهادت می‌رفتند.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش افزود: کنگره شهدا بایستی برای جوان امروز الگوسازی کند تا بتواند خود را از این فضای جنگ نرمی که دشمن فراهم ساخته رهایی دهد چرا که دشمنی دشمنان ما تمام نشده و بسیار متبحرتر از گذشته دارند کاری می‌کنند که به اهداف پلید خودشان برسند و جوان امروز ما به مراتب بیشتر از جوان دیروز باید خودش را آماده کند.

وی بیان داشت: جوان دیروز برای جنگ سردی خودش را آماده می‌کرد که بلافاصله به سرعت می‌توانست با آن وضعیت تطبیق پیدا کند. ولی جوان امروز ما با جنگ‌های ترکیبی مختلف در سطح جامعه مواجه است که باید بتواند در مقابل این دشمنی‌ها که صورت می‌گیرد خود را واکسینه کند.

وی متذکر شد: دومین کنگره شهدای استان همدان باید به مراتب بهتر از گذشته برگزار شود و همه احساس کنند یک چیزی به آنان افزوده و یک چیزی کاسته شده یعنی بصیرتشان افزایش پیدا کرده و ابهامات کاسته شده است. اگر این تاثیر را کنگره توانست بگذارد، یعنی در انجام اهدافش موفق بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi