شناسه خبر : 100924
شنبه 27 خرداد 1402 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

برنامه هفتم باید بیشتر از برنامه ششم به ایثارگران توجه کند

مسائلی است که قطعا دولت در برنامه هفتم لحاظ کرده است و ما هم باید تلاش کنیم که به نحو احسن تصویب و اجرایی شود...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر رفع مشکلات و اجرایی شدن مصوبات ایثارگری، خواستار توجه بیشتر دولت و مجلس به اقشار مختلف ایثارگران در برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در خصوص جایگاه ایثارگری و ایثارگران در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: در تنظیم برنامه هفتم توسعه باید نگاه عمیقی به برنامه ششم که اجرای آن به پایان رسیده است داشته باشیم؛ چرا که بنا به دلایل متعددی و با توجه به احکام مختلف اجرایی شده؛ اما با توجه به احکامی که کلی‌ گویی می باشد و مرجع اجراکننده اش زیاد مشخص نیست، به هر صورت فقط 30درصدش اجرا گردیده است.

وی افزود: مسائل پنج سال آینده کشور خیلی به صورت کارشناسی دیده نشده است و راهکاری جهت حل مشکلات و معضلاتی که در اجرای این برنامه داشتیم لحاظ نشده است. بنابر این همه اینها تجربیاتی است که در دولت سیزدهم در تدوین برنامه هفتم توسعه بایستی به آنها توجه کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اهتمام مجلس شورای اسلامی هم باید این باشد که بالاخره یک برنامه راهبردی پنج ساله با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و بر مبنای حل و فصل معضلات اقتصادی و تورم در راستای اجرای عدالت در برنامه توسعه هفتم تنظیم شود. همچنین مسائلی مانند شرایط خاص کشور، امکانات و فضایی که برای اجرایی شدن مشکلات در بحث های مهمی مانند آب، تورم، اقتصاد، معیشت و محیط‌ زیست، اشتغال وجود دارد، کلیاتی است که در برنامه هفتم توسعه باید دیده شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان این که اینها مسائلی است که قطعا دولت در برنامه هفتم لحاظ کرده است و ما هم باید تلاش کنیم که به نحو احسن تصویب و اجرایی شود، یادآور شد: دید ما این است که در بحث جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه باید با توجه به سبقه ای که مسائلی مانند درمان، اشتغال فرزندان و مسکن دارند دولت سیزدهم آنها را لحاظ کند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به این موضوع که یکی از وظایف دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی به بازسازی گلزار شهدا و ایجاد موزه های دفاع مقدس در برنامه هفتم توسعه عنوان شده است، اگر چه به عنوان وظیفه ذاتی بنیاد و دولت کار بسیار خوبی است و صددرصد باید انجام شود اما دولت و مجلس باید به ایثارگران، رزمندگان و جانبازان -که همه‌چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و گرفتار مشکلات زندگی عادی شدند - توجه بیشتری نسبت به برنامه ششم داشته باشد.

 

*معرفی

اینستاگرام
رزمندگان زیر شش ماه مصداق شترمرغ هستند
نه ایثارگر هستند نه ایثارگر هستند
دریغ از کوچکترین مزایا!
دریغ از کوچکترین امتیاز!
کاش پرونده رزمندگی آتش بزنید تا خیالمان راحت بشه
پرونده بدون امتیاز فقط به درد آتش میخوره
راستی چرا رزمندگان زیر 6ماه هیچ امتیازی ندارند!؟
آیا این انصاف است؟
آیا این عدالت است؟
آیا این باشعار عدالت دولت عدالت گستر همخوانی دارد؟!
آیا نمیشه حداقل نصف امتیاز بالای 6ماه به رزمندگان زیر 6ماه اختصاص دهند.؟
تبدیل وضعیت را چرا کاری نمیکنید؟ یکبار برا همیشه تصویب کنید چرا هر سال باید منتظر سال بعدش باشیم؟ یکم دلسوز باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi