شناسه خبر : 100934
سه شنبه 23 خرداد 1402 , 14:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بعد بازنشستگی رتبه ام را کم کرده اند!

سعید چوپانی - اینجانب سعید چوپانی جانباز شیمیایی ۱۵ درصد عضو هیات علمی بازنشسته سازمان آموزش تحقیقات وزرات جهاد کشاورزی هستم.

بنده تا پایان سال ۹۸ در زمان اشتعال به کار طبق قانون از حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر یعنی استادیاری برخوردار بودم ولی بعد از بازنشستگی از این حق قانونی بی بهره شده ام و اکنون از نظر حکم کار گزینی با فردی که بدون جبهه و جانبازی است یکسان و حتی کمتر هستم.

بنده در زمان بازنشستگی مربی پژوهشی پایه ۲۶ بودم ولی با فردی که الان فاقد امتیاز جانبازی و جبهه و مربی پژوهشی با پایه بسیار کمتر است و بازنشسته است حقوق مساوی داریم. بارها نیز از طریق سازمان تات و صندوق بازنشستگی پیگیری کرده ام ولی متاسفانه هر کدام مشکل را به گردن دیگری می اندازند.

در صورتی که‌ به استناد ماده 18 قانون تسهیلات استخدامی واجتماعی جانبازان، مصوب 1374 و رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور در جبهه بر اساس جز (6) بند (ث) ماده 88 بخش 16 (امور ایثارگران) قانون برنامه ششم توسعه بایستی جانبازان از مزایای یک مقطع تحصیلات بالاتر (مرتبه علمی استادیاری) و با کلیه آیتم‌های حقوق از ضرایب یک مرتبه علمی بالاتر، بهره‌مند باشند و در تعیین حقوق بازنشستگی نیز از مزایای یک مرتبه بالاتر (استادیاری) بهره مند گردند.

لیکن در احکام کارگزینی و تعیین حقوق بازنشستگی این آیتم لحاظ نشده و  کلیه ایثارگران و جانبازان عضو هیات علمی تآت تا زمان اشتغال از این مزایای یک مرتبه بالاتر بهره مند بوده ولی در دوران بازنشستگی از این مزایای قانونی بی بهره می شوند.

در ضمن این مشکل فقط برای جانبازانی است که از سال ۹۸ بازنشسته شده اند و فقط در سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی به وجود آمده وگرنه در همین سازمان کسانی که جانباز بوده و قبل از سال ۹۸ بازنشسته شده اند از حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر (استادیاری) برخوردارند.

همچنین در وزارت علوم نیز بازنشستگان هیات علمی از کلیه حقوق و مزایای یک مرتبه بالاتر برخوردارند. البته چند وقت پیش همین موضوع را به دیوان دادخواست دادم، دیوان اول خرداد پاسخ داده باید اول در کمیسیون ماده ۱۶مطرح شود.

لذا خواهشمند است جهت جلوگیری از استمرار تضییع حقوق ایثارگران و جانبازان در دوران بازنشستگی دستور اقدام لازم مبذول فرمائید.

با احترام

اینستاگرام
سلام ، در محاسبات جدید مانده مرخصی شاغلین نیز قبلا تقلیل ساعات کار در صورت عدم استفاده ذخیره شده اما سالها قبل امکان ذخیره مربوط به تقلیل ساعات کار حذف شد لیکن بدتر از آن در حال حاضر تمام ساعاتی که قبل از حذف ذخیره شده بود نیز حذف کردند در لیست مانده مرخصی شاغل رسمی 260 روز ذخیره وجود داشت اما اخیرا ملاحظه شد بیش از دویست روز از مانده مرخصی را حذف کردند.
اگر روزهای مرخصی ذخیره را متناسب با حقوق محاسبه کنیم در انتهای خدمت میبایست مبلغ دویست و شصت روز را پرداخت کنند اما با وضعیت جدید مبلغ قابل توجهی از پاداش بازنشستگی جانبازان را حذف کردند که ظلم بزرگی به جانبازان بالای 25 درصد ارزیابی میگردد.
اینکه مدام متذکر شدیم سیاستهای بنیاد انقباضی هستند و تلاش میکنند خدمت به ایثارگران را بتدریج کمتر کنند مغایر با سیاستهای نظام اسلامی میباشد. به این ترتیب اگر امروز از جوانان سوال شود آیا حاضر هستند با شرایط منطقه جنگی گرسنگی و تشنگی و سرما و گرما بدون هیچگونه امکانات حتی سرویس بهداشتی زیر گلوله تیربار و خمپاره و توپ و تجهیزات پیشرفته دشمن ماهها در خط مقدم مقابل دشمن متجاوز نبرد کنند اغلب ضمن پاسخ منفی از حضور رزمندگان در چنین شرایطی طی هشت سال بسیار متعجب می شوند و گاهی غیر ممکن میدانند اما واقعیت داشته و بیش از دویست و سی هزار از بهترین جوانان ایران جان خود را فدای نظام اسلامی و ناموس وطن کردند.
بیاد داریم هنگامی که پس از مدتها حضور در جبهه که دور از هر گونه امکانات بود برای مرخصی یا درمان به شهر برگشتیم از اینکه در خیابانها برخی افراد با ظاهر نامناسب دیده شوند بسیار دلتنگ و ناراحت بودیم و در این خصوص شبها در سنگرها همین مباحث مطرح بود که چرا برخی افراد با ظاهری نامناسب در انظار عموم حاضر میشوند در حالیکه در جبهه ها برای حفظ همان ناموس و حجاب از رفاه زندگی گذشت کردند و هزاران شهید خون دادند و در وصایای بجا مانده از شهیدان نیز موضوع حجاب در کنار حمایت قاطع از ولایت بسیار تاکید شده است.
در این سرگذشتها نکات و پندها و آموزه های فراوانی وجود دارد که در راستای حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت و تذکراتی که دویست و سی هزار جوان ایرانی برای حفظ همین حجاب و ناموس طی هشت سال دفاع مقدس شهید شدند و برخورد قاطع با تضعیف کنندگان این فرهنگ یقین داریم مسایل و مشکلات حجاب نیز با آگاهی لازم برطرف خواهد شد.
سلام من دکتر عبدالمالک شهنوازی جانباز شیمیایی چهل و پنج درصد روانشناس بالینی با مدرک دکترا در پست معاون پرورشی مدرسه شهید خراشادیزاده زیر دست لیسانس کار می کنم به من دکتر لیسانس دستور می دهد پست فرمانداری پست مدیرکل پست استانداری پست وزیری پست ریاست آموزش و پرورش با مدرک دکترا در جبهه جنگ در قبر زندگی می کردم مسوولین ومجلس زورشان می آید این پست ها را به من بدهند من با مدرک دکترا در آموزش و پرورش آقای وزیر صحرایی رتبه دو داده وحق کشی در مورد پست رتبه درحق من جانباز شیمیایی می شود مسوولین مجلس کمیسیون به داد فریاد ما جانبازان شیمیایی برسید حق پست رتبه من را در حکومت حضرت مهدی مبذول فرمایید با احترام دکتر حاج عبدالمالک شهنوازی
سلام دوست عزیز وهم رزم دوران دفاع مقدس
مشکلی که شما فرمودین در سطح کل کشور وجود دارد.
دیگر جایگاه ایثارگران مانند قبل نیست
دولت ایثارگران را بار اضافی بردوش خود می داند
به عنوان مثال : رییس اداره محل کار بنده نه ایثارگر است ونه رزمنده و کسی هخست که زیر دست خودم درس خوانده ومدرک دانشگاهی گرفته(دانشجوی من بوده)
دنبال مقام نیستیم ولی درحق ایثارگران کوتاهی می گردد.
زیاده خواه نیستیم ولی انتظار داریم هرآنچه قانون مصوب کرده انجام دهند.
بنده هم با 55درصد درمخابرات شاغل بودم که بعد بازنشستگی علاوه بر کم کردن یک مقطع بالاتر ودو گروه که در زمان خدمت بابت تشویقی گرفته بودم مواجه شدم ،با گروه 16ازمخابرات بازنشسته شدم ولی در بازنشستگی کشوری الان بعد 4سال دوندگی تازه گروهم به 13رسیده وحقوقم پایین است وکفاف زندگی را نمیدهد دولت بجای اینکه در زمان شاغلی اینهمه چیزی مثل اضافه کار و حق ایاب ذهاب و....دیگه ای که میداد وحقوقها را بالامیبرد بدون اینکه چیزی از روش بابت بیمه کم شود بهتر بود طرح های پرداختیش همراه کسر بیمه بود تا هم بیمه ضرر ندهد هم برای زمان بازنشستگی فرد حقوقش کفاف زندگیش را بدهد بنده با 55درصد درنهایت غیرت ومعرفت وسی سال کلرکردم ولی الان حقوقم 13توملن است که جوابگوی هیچی نیست ومجددا با این وضعیتم به سر کار دیگری رفتم بالاخره گذر پوست به دباغ خانه می افتد...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi