شناسه خبر : 100994
شنبه 27 خرداد 1402 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش هشدارها درباره تشدید بحران داخلی رژیم صهیونیستی

هاآرتص: اسرائیل به سمت پرتگاه حرکت می‌کند

فاش نیوز - بسیاری از منابع داخلی تل‌آویو جامعه صهیونیستی امروز را یک جامعه بحران‌زده توصیف می‌کنند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در گزارشی درباره بحران اوضاع داخلی اراضی اشغالی نوشت: «بنیامین نتانیاهو کنترل حزب لیکود و اسرائیل را از دست داده است و تل‌آویو به سمت پرتگاه حرکت می‌کند.»

شبکه‌های تلویزیونی در منطقه طی ماه‌های گذشته گزارش‌های متوالی از اعتراضات، اعتصابات و هرج‌ومرج سیاسی در رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند و توجه بینندگان خود را به جنگ داخلی بر سر طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی جلب کرده‌اند. شهروندان عرب کشورهای منطقه در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به بحران داخلی در تل‌آویو ابراز خرسندی می‌کنند. یکی از شهروندان به خبرنگار الجزیره گفت امیدوار است که بحران داخلی در تل‌آویو منجر به مرگ سیاسی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر شود و برخی دیگر ابراز امیدواری می‌کنند که بحران داخلی عواقب گسترده‌تری برای تل‌آویو داشته باشد. «قصی القیسی»، شهروند اردنی که دولتش در سال 1994 یک معاهده سازش با اشغالگران صهیونیست‌ها امضا کرد به الجزیره می‌گوید: «به‌عنوان یک شهروند عرب فکر می‌کنم که بحران داخلی فعلی آغاز پایان اسرائیل است، به خواست خدا، من واقعا خوشحالم که بحران داخلی در تل‌آویو رخ می‌دهد.» این احساس خوشحالی توسط «محمد عبداللطیف» در سوریه نیز تکرار شد، کشوری که صهیونیست‌ها بلندی‌های جولان آن را در جنگ 1967 اشغال کردند. عبداللطیف 
39 ساله گفت: «آنچه در تل‌آویو در حال رخ دادن است قطعاً برای هر مسلمان و هر عربی خبر خوبی است.»
«طلال اوکال»، تحلیلگر سیاسی مصر به رویترز می‌گوید که بحران داخلی در تل‌آویو باعث ایجاد آرامش در میان فلسطینی‌ها شده است. او گفت: «ما امیدواریم این بحران به این زودی‌ها حل نشود و امیدواریم تشدید شود و بدتر شود، اما این ترس نیز وجود دارد که صهیونیست‌ها ممکن است برای فرار از بحران داخلی دست به ماجراجویی‌های نظامی یا جنگ بزنند.» در داخل تل‌آویو و منابع عبری‌زبان نیز وجود بحران داخلی رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی درباره بحران اوضاع داخلی اراضی اشغالی و عملکرد متزلزل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «مخالفان کابینه نتانیاهو، مذاکرات جاری با ائتلاف او را تا انتخاب همه اعضای کمیته تعیین قضات متوقف کرده‌اند.» این روزنامه صهیونیستی نوشت: «بنیامین نتانیاهو کنترل حزب لیکود و اسرائیل را از دست داده است و تل‌آویو به سمت پرتگاه حرکت می‌کند.» روزنامه ‌هاآرتص در ادامه نوشت که بنیامین نتانیاهو که به ارتکاب جنایات متهم است و یک شخص ضعیف و ترسو و ناتوان است. وی دیگر حتی نمی‌تواند حرف خود را در خانه‌اش بازگو کند، چه برسد به آنکه کابینه را اداره کند.
وضعیت داخلی آشفته و مشوش است
دیگر کارشناسان و منابع عبری‌زبان نیز به وجود بحران در جامعه صهیونیستی اذعان دارند. از جمله «موشه دبی»، استرتژیست صهیونیستی و بنیانگذار و مدیر شرکت 
«دبی گروپ» که یک سازمان فعال در زمینه تبلیغات رسانه‌ای است، روز پنج‌شنبه با اشاره به جنجال‌ها بر سر طرح «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که او کنترلش بر امور را از دست داده است. موشه دبی که از تحلیلگران حامی نتانیاهو است به روزنامه عاروتص شوع گفته در حال حاضر موضوعات «مهم‌تر و حیاتی‌تری» (نسبت به مسئله اصلاحات قضایی) وجود دارد که نتانیاهو باید به آنها بپردازد، اما به مسائل حیاتی و اصلی توجه نمی‌شود. او گفت: «برخی مسائل امنیت ملی وجود دارند که برای اسرائیل مهم‌تر و حیاتی‌تر هستند و لازم است او به آنها رسیدگی کند.» موشه دبی تصریح کرد: «مسئله ایران در وضعیت حادی قرار دارد و لازم است او برای دیدار با جو بایدن به آمریکا سفر کند چون مسائلی وجود دارند که فقط این دو نفر می‌توانند حل کنند.»
زخمی شدن ده‌ها فلسطینی 
در درگیری‌های کرانه باختری
یورش‌ها و وحشی‌گری نظامیان نظامیان اشغالگر اسرائیلی علیه شهروندان فلسطینی همچنان ادامه دارد. نظامیان اشغالگر عصر جمعه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و اقدام به سرکوب راهپیمایی‌های هفتگی فلسطینیان در محکومیت توسعه شهرک‌‌سازی برای صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی کردند. در پی یورش صهیونیست‌ها به شهرها و روستاهای کرانه باختری، درگیری‌های شدیدی در این مناطق بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی به وقوع پیوست. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها نزدیک به 10 فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.
هشدار ابومرزوق نسبت به طرح‌های اشغالگران برای تقسیم مسجدالاقصی 
همزمان با توطئه‌ریزی اشغالگران علیه مسجدالاقصی، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ‌(حماس) نسبت به تداوم حملات اشغالگران به مسجدالاقصی با هدف تقسیم زمانی و مکانی آن هشدار داده و تاکید کرد لازمه چنین وضعیتی ادامه فراخوان به این مکان مقدس و اعتکاف در آن از ابتدای ماه ذی‌الحجه است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین ابومرزوق در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد اشغالگران و شهرک‌نشینان تلاش زیادی برای تحمیل واقعیت‌های میدانی در مسجدالاقصی و قدس اشغالی انجام داده‌اند که از جمله آنها هدف قرار دادن نمادهای ملی فلسطینی و اسلامی و ادامه اخراج شهروندان از مسجدالاقصی است.
50 درصد از اراضی مصادره شده کرانه باختری در اختیار شهرک‌نشینان 
از سوی دیگر، دو سازمان حقوقی صهیونیستی اعلام کردند مقامات رژیم اشغالگر 50 درصد از اراضی مصادره‌شده کرانه باختری را به شهرک‌نشنیان داده و از آن استفاده می‌کنند و تنها 2 درصد از این اراضی در اختیار فلسطینیان است.  دو سازمان «کرم نابوت» و «حقل» افزودند مقامات مسئول اسرائیلی هنگام مصادره اراضی کرانه باختری ادعا می‌کنند از آنها برای ایجاد زیرساخت‌هایی مانند خیابان استفاده می‌شود اما در سال‌های گذشته 4 شهرک در اراضی مصادره‌ای ساخته شده است. اشغالگران صهیونیست از سال 1967 و اشغال کرانه باختری تا سال 2022 مجموعاً 313 حکم برای مصادره حدود 7400 هکتار زمین را صادر کرده‌اند که در تمامی این موارد مدعی استفاده از آنها برای نیازهای مردم بوده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi