شناسه خبر : 101044
شنبه 27 خرداد 1402 , 16:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واگذاری بیش از ۱۲ هزار قطعه زمین به ایثارگران خوزستان

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از واگذاری زمین به 12 هزار و 592 ایثارگر این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش «ایثار خوزستان»،حسن نورانی در نخستین همایش شورای اداری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در سد و نیروگاه کرخه در اندیمشک اشتغال و مسکن را از معضلات اصلی جامعه ایثارگران خواند و اظهار کرد: در این سمینار مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان و معاون مسکن و شهرسازی استان حضور داشتند که مسائل مربوط به آنها به صورت تخصصی مطرح و جلساتی نیز برگزار شد تا بتوانیم مشکلات ایثارگران را در این حوزه برطرف کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در این سمینار نیز چهار کارگروه تعریف شده که معاونان اداره کل رؤسای کمیته‌ها و رؤسای شهرستان‌ها به عنوان عضو در این کارگروه‌ها حضور داشتند و مسائل به صورت تخصصی مطرح و بررسی شدند.
نورانی در ادامه تعداد واجدین شرایط زمین در سطح خوزستان را 16 هزار و 93 نفر اعلام و عنوان کرد: در پنج ماه اخیر بیش از 2 هزار و 800 زمین به ایثارگران واگذار شده در حالی که در 10 سال گذشته تنها 571 ایثارگر صاحب زمین شده‌اند؛ بنابراین در این مدت کوتاه حدود 6 برابر 10 سال اخیر واگذاری زمین به ایثارگران خوزستان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بحث اهدای زمین به ایثارگران یک انقلابی برپا شده تا بعد از 40 سال ایثارگران به حق خود برسند، لذا با توجه به مصوبه شورای مسکن خوزستان و با حمایت استاندار و اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان تصمیم گرفته شده تا پایان سال‌جاری بیش از 12 هزار و 592 زمین به ایثارگران استان واگذار شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در خصوص ساماندهی گلزار مطهر شهدا در استان اظهار کرد: امسال برای این طرح، شعار «نهضت ساماندهی گلزار شهدا» در استان مطرح شده که برای آن از محل‌های متفاوت کمک‌هایی دریافت شده است؛ در این خصوص از محل سفر اول رئیس جمهور به خوزستان مبلغ 100 میلیارد ریال و از محل موافقت نامه اعتبارات استانی سال گذشته نیز مبلغ 170 میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد، همچنین در سفر دوم رئیس جمهور به استان 300 میلیارد ریال مصوب شده و از محل استانداری 200 میلیارد ریال دریافت شد.
نورانی بیان کرد: در همین راستا حدود 15 پروژه در سال گذشته و با اولویت ساماندهی مزار شهدا روستایی تعریف شد که روند ساماندهی مزارها با جدیت و سرعت در حال انجام است؛ اما برای انجام کل کار حدود 150 میلیارد ریال کسری بودجه اعلام شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: از نماینده مردم اندیمشک در مجلس درخواست شده در صورت امکان ساختمانی با متراژ حدود 200 متر برای این کار در اختیار بنیاد قرار دهند که تأمین تجهیزات و پرسنل آن از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌گیرد.
نورانی تصریح کرد: بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه ایثارگران است؛ در خوزستان حدود 12 هزار ایثارگر و یک هزار و 200 فرزند شهید بیکار وجود دارد که از این تعداد حدود 430 نفر ساکن شهرستان اندیمشک هستند. همچنین 800 مهندس لیسانس و فوق لیسانس نفت و گاز وجود دارد که جز حوزه وزارت نفت و مکاتباتی برای اشتغال آنها انجام شده است.
نورانی با بیان اینکه خوزستان با دارا بودن 300 هزار نفر ایثارگر سومین استان کشور از لحاظ جامعه شاهد و ایثارگر است افزود: برای ساماندهی گلزارهای پراکنده در سطح استان 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
منبع: ایثار خوزستان
اینستاگرام
با سلام
ما خانواده ایثارگر هستیم، بنده هم فرزند و هم نوه شهید هستم ، پرونده ایثارگری ما منطقه دو شهرستان اهواز است ،تا کنون نه وام مسکن و نه وام اشتغال و نه زمین گرفتم در سال ۹۵ برای زمین اقدام کردم هر دفعه که برای واگذاری زمین به بنیاد شهید مراجعه میکنم به بهانه ای از پاسخ دادن سرباز میزنند، در صورتی که خبرها حاکی از واگذاری ۱۲ هزار قطعه زمین و ... میباشد تا کنون پس از ۷ سال برای بنده هیچ اقدامی نشده ، البته اسم من به گفته خودشان برای واگذاری زمین در لیست مصوب بوده و از واجدین شرایط واگذاری زمین و در اولویت می‌باشم در عجبم که این واگذاری زمین ها بر چه مبنایی صورت می‌گیرد!؟
خدا می‌داند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi