شناسه خبر : 101305
یکشنبه 04 تير 1402 , 12:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده‌های شهدای فراجا در قم تجلیل شدند

فاش نیوز - آیین تجلیل از خانواده شهدای فرماندهی انتظامی کشور در سال جاری، امروز با حضور تولیت حرم حضرت معصومه (س) در سالن امام خامنه‌ای این حرم مطهر برگزار شد.

 

 

 

خانواده‌های شهدای فراجا در قم تجلیل شدند

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین تجلیل از خانواده‌های ۲۰ شهید فرماندهی انتظامی کشور امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهرحضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیت الله «سید محمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) طی سخنانی در این آیین، با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی الحجه اظهار داشت: ما وظیفه داریم که این مناسبت‌ها به ویژه عید سعید غدیر را گرامی داشته و یاد این روز را زنده نگه داریم.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) از طرف خداوند مأموریت پیدا کردند که پایه‌های خانه خدا را به کمک فرزندشان حضرت اسماعیل بنا کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: خوب است که انسان اگر کاری برای خدا انجام می‌دهد بعد از آن دعا کند و چیزی از خدا بخواهد و حضرت ابراهیم (ع) نیز بعد از کار مهمی که انجام دادند و پایه‌های خانه خدا را بالا آوردند چند دعا کردند که یکی از دعا‌های ایشان این بود که برای شهر مکه امنیت قرار دهد و بعد هم خواست که معیشت و وضع اقتصادی مردم خوب شود.

وی با بیان اینکه برخی نعمت‌ها مانند قرآن کریم حفاظت و امنیتش را خود خدا بر عهده گرفته است، افزود: بعضی از نعمت‌ها را خدا به ما داده و از ما خواسته که خودمان آن را حفظ کنیم و یکی از این نعمت‌ها امنیت است؛ بنابراین مردم گاهی قدر امنیت را نمی‌دانند و کفران نعمت می‌کنند و این امنیت از ان‌ها سلب می‌شود.

آیت الله سعیدی افزود: حضرت ابراهیم (ع) خانه کعبه را بنا کردند و امنیتش را هم برقرار کردند، ولی حفظ امنیت با مردم بود و تا وقتی خود حضرت بودند امنیت خانه خدا هم حفظ شد، ولی وقتی مردم از امنیت خانه خدا غافل شدند همان خانه‌ای که مرکز توحید و عبادت خدا بود محل نگهداری بت و مرکز کفر شد.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت هزینه دارد و باید مردم هزینه آن را بدهند، گفت: این هزینه گاهی با بذل مال است و گاهی با مراقبت، حراست و نگهداری است و گاهی اوقات هم حفظ امنیت خون می‌خواهد و شهدا هزینه‌هایی هستند که برای حفظ امنیت صرف می‌شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برخی از افراد از هزینه‌هایی که برای امنیت داده ایم، غافل هستند، گفت: باید با بزرگداشت شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آن‌ها افراد جاهل و غافل را آگاه کنیم تا قدردان نعمت بزرگ امنیت و هزینه‌ای که برای آن شده است باشند.

در ابتدای این آیین، سردادر میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم راه شهدا که راه امام حسین علیه السلام و ائمه (ع) است را ادامه دهیم و بر حفظ انقلاب و ارزش‌های خود موفق باشیم.

وی افزود: اکثر شهدای مدافع امنیت مظلومانه به شهادت رسیدند و با شهادت خود بار سنگینی را بر عهده همرزمان خود گذاشتند.

میرحیدری با بیان اینکه همه ما این مسیر را با قوت بیشتر در رکاب ولایت دنبال خواهیم کرد، افزود: این اطمینان را به مادران عزیز شهدا می‌دهیم که نیرو‌های فراجا نخواهند گذاشت خون این شهدا پای مال شود و با تمام توان از آرمان‌های این شهدا دفاع خواهند کرد تا زمینه برای حضور و ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

در پایان این مراسم از فرزندان و خانواده شهدای امنیت فراجا با اهدای هدایایی تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi