شناسه خبر : 101417
چهارشنبه 07 تير 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه هفتم و ضرورت توجه جدی فراکسیون‌های ایثارگری

برنامه هفتم توسعه و ضرورت توجه فراکسیون‌های ایثارگران و کمسیون تلفیق مجلس به چند پیشنهاد اصلاحی و حاکم شدن این پیشنهادات در طول اجرای برنامه برقانون جامع خدمات رسانی...

فاش نیوز - برنامه هفتم توسعه و ضرورت توجه فراکسیون‌های ایثارگران و کمسیون تلفیق مجلس به چند پیشنهاد اصلاحی و حاکم شدن این پیشنهادات در طول اجرای برنامه برقانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و یا گنجاندن آن در قالب مواد و تبصره در بخش ایثارگران برنامه هفتم؛
1- ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌ شود، عبارت «همسر قبل از فرزندان جانبازان زیر ۲۵‍‌درصد و عبارت همسر و فرزندان قبل از عبارت آزادگان کمتر از یک سال اسارت اضافه می‌گردد، لازم به ذکر است در حال حاضر همسر جانبازان و همسر و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت شاغل قراردادی و شرکتی دستگاه‌ ها در شمول بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور قرار ندارند.
2- فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از هر نظر جزٔ مزایای مستمر و مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد، و دریافت توأمان ۲ فوق العاده بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵۱ قانون جامع توسط مشمولان بلامانع می باشد.
3- در حال حاضر پدران و مادران شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی دو فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ قانون جامع وبند۲ ماده ۶۸قانون مدیریت خدمات کشوری و همسران شهدای شاغل دستگاه ها فوق العاده بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را دریافت نمی نمایند، لذا پیشنهاد می شود.
«فوق العاده ایثارگری موضوع ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و همچنین فوق العاده ایثارگری بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به پدران و مادران و همسران شهدای شاغل در دستگاه ها تسری داده می شود.
4- مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال  سابقه اسارت که به صورت مشاور صرفاً با یک دستگاه اجرایی قرارداد مشاوره دارند در شمول بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور قرار می گیرند و دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلف به تبدیل وضعیت و استخدام آنان می باشند.

5- کسر ساعت کار جانبازان شاغل و مرخصی جانبازان و آزادگان حالت اشتغال اختصاص به مراتب جانبازی آنان داشته و نحوه احتساب مرخصی آنان در شمول محدودیت ماده ۸۴ قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌باشد.
6- به‌منظور رفع تبعیض میان ایثارگران شاغل دولتی و بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای ورود ایثارگران به مشاغل آزاد و غیردولتی و بهره مندی این گروه از معافیت های مالیاتی به ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یک تبصره به شرح زیر اضافه می‌گردد (کلیه مشمولان این ماده که دارای مشاغل آزاد و غیر دولتی می‌باشند تا سقف «۲۵۰» میلیون تومان سود خالص سالانه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند):
7- مدت سابقه حضور رزمندگان و کادر نیروهای مسلح و وظیفه در جبهه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران تا پایان سال۱۳۶۸ از هر نظر جز سابقه حضور در جبهه محسوب می گردد و مشمولان و خانواده آنان از کلیه امتیازات، اداری و استخدامی که در قوانین و مقررات برای رزمندگان و خانواده ایشان پیش بینی شده بهره مند می گردند.
لازم به ذکر است افرادی که بعد از قطعنامه در جبهه ها جان خود را از دست داده، یا آسیب دیده اند حسب مورد، شهید و یا جانباز شناخته شده، اما مدت حضور آنان در خطوط مقدم، جبهه محسوب نمی شود.

|| رضا علامه‌زاده

اینستاگرام
متاسفانه گویا ستاد کل نیروهای مسلح مدت زمان حضور در جبهه در زمان ارتحال حضرت امام (ره) که با فراخوان سپاه نیروهای بسیجی به مناطق غربی اعزام شدند را جهت قید در سابقه جبهه ممنوع اعلام کرده است.جا دارد اگه این بخشنامه وجود دارد ستاد کل یک بازنگری دوباره روی آن بکند. چرا که حضور در مناطق غربی با فراخوان سپاه بوده و صرفا یک اردوی تفریحی یا زیارتی نبوده.
در زمان پایان جنگ و قطعنامه ‌
از دفتر دولت قبل بخشنامه مبنی بر اینکه افرادی که در ستاد پشتیبانی پشت جبهه فعالیت داشتند .
معادل نصف مزایای جبهه به آنان شامل شود .
اما این بخشنامه هیچ وقت اجرا نشد .
چرا ؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi