شناسه خبر : 101921
یکشنبه 25 تير 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس‌سازمان بهزیستی در نشست خبری عنوان کرد:

برگزاری «آزمون استخدامی» افراد دارای معلولیت تا پایان سال

فاش نیوز - رئیس‌سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا پایان سال آزمون استخدامی مستقلی برای افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌کنیم، از افزایش منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از 20 میلیارد به هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش کیهان، نشست خبری «گرامیداشت هفته بهزیستی» روز گذشته در محل این سازمان برگزار شد. علی‌محمد قادری، رئیس‌سازمان بهزیستی کشور در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: در هفته بهزیستی و در آستانه روز بهزیستی قرار داریم و شعار امسال «برای مردم برای به‌زیستن» است.
وی افزود: سازمان بهزیستی در دولت مردمی و در امتداد تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را به عنوان مخاطب خود تحت پوشش قرار دهد و ۱۶۱ ماموریت سازمانی داشته است.
 برگزاری «آزمون استخدامی» افراد دارای معلولیت تا پایان سال
در ادامه این نشست چهار نفر از خانواده‌های فرزندپذیر دارای بیماری خاص از فرآیند فرزندخواندگی سخن گفتند و در ادامه رئیس‌سازمان بهزیستی کشور درخصوص فرزندخواندگی فرزندان دارای بیماری خاص و با ‌اشاره به برنامه «آغوش سیمرغ» گفت: برای اولین بار در کشور ۴۰۰ خانواده از اقصی نقاط کشور در این رویداد حضور یافته و فرزندان بیمار بهزیستی را به عنوان فرزندخوانده پذیرش می‌کنند.
قادری در ادامه با ‌اشاره به آمار خانواده‌های مستمری‌بگیر تحت پوشش اظهار کرد: یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۸۸۰ خانوار از خدمات مستمری این سازمان بهره‌مند می‌شوند. در سازمان تا پایان ۱۴۰۱ هیچ پشت نوبتی نداریم و دولت سیزدهم بیش از ۴۰۰ هزار خانوار دارای معلولیت و سرپرست خانوار که سالها پشت نوبت دریافت مستمری بودند را تحت پوشش قرار داد.
رئیس‌سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تا پایان سال آزمون استخدامی مستقلی برای افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌کنیم که بیش از ۳۸۰۰ نفر براساس کد محل، کد رشته و ظرفیت دستگاه‌ها جذب سیستم خواهند شد. همچنین براساس تلاش‌ها، هیئت دولت مصوب کرد که منابع اعتباری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
حمایت سازمان بهزیستی از سالمندان در قالب موسسه‌های فرزانگی
رئیس‌سازمان بهزیستی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره رسیدگی به سالمندان کشور گفت: سازمان بهزیستی در موسساتی تحت عنوان موسسه‌های فرزانگی در کشور اقدام به فعالیت، تسهیل‌گری و تکریم سالمندی می‌کند. اما باید نظر داشت که در اقصی نقاط دنیا و خصوصاً در آسیا، سازمان‌های مردم نهاد و NGO یا سمن‌ها هستند که تسهیل‌گری و امور مربوط به سالمندی را بر عهده می‌گیرند. باید تلاش کرد تا سالمند در خانه نماند، اوقات فراغت تخصصی داشته باشد و مثلاً در پارک فرزانگی از مهارت او استفاده شود.
کشور با وضعیت فعلی تا 33 سال آینده دچار سونامی سالمندی خواهد شد
قادری با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های لازم حمایت از سالمندان را بیشتر فراهم کنند، افزود: موضوع مناسب‌‌سازی برای افراد سالمند یکی از موضوعات بسیار جدی است که ما پیشنهاد کردیم تا سندی در این رابطه با حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تشکیل شود. باید توجه داشت که با وضعیت کنونی در 33 سال آینده عدد قابل توجهی از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و کشور دچار سونامی سالمندی خواهد شد. بنابراین باید زیرساخت‌ها تقویت شود، مثلاً بانوانی که ازدواج نکرده‌اند و به سن سالمندی رسیده‌اند، یکی از موضوعات جدی است که باید بیشتر به آن توجه داشت. امیدواریم در مجلس شورای اسلامی سندی به نام سند ملی سالمندی داشته باشیم که دستگاه‌های ذی‌ربط برای تقویت زیرساخت‌ها، روساخت‌ها، موضوعات فناورانه و مرتبط با قانون هفتم توسعه و سایر مسائل مربوط به حوزه سالمندی را پیش‌بینی کنند.
فعالیت حدود 300 مرکز نگهداری از سالمندان در سراسر کشور
رئیس‌سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار کیهان در مورد تعداد خانه‌های سالمندان کشور و انواع خدمات در آنها گفت: اخیراً تفاهمی با نظام‌پرستاری داشتیم تا افراد دغدغه‌مند بتوانند به سهولت از سالمندان ‌پرستاری کنند و این تفاهمنامه درحال پیگیری است؛ نکته دیگر آن که ما باید «بانک زمان» در کشور داشته باشیم، اخیراً یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به کدنویسی در این زمینه کرده که اگر ملاحظات خاصی نداشته باشد، می‌توانیم برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند خدمت‌رسانی به سالمندان، امکانی فراهم کنیم که بتوانند دورانی که امکان خدمت دارند، یک سیصدوشصت و پنجم به بالا را شب‌ها مرزبانی اجتماعی و روزها به خانه‌ها طبق شیوه‌نامه‌ها مراجعه کنند، همچنین این عزیزان می‌توانند دستگیری و مؤانست با دوره سالمندی افراد را داشته باشند که این موضوع در شورای تحول سازمان بهزیستی در حال پیگیری است.
قادری افزود: حدود 300 مرکز سالمندی و نگهداری از افراد سالمند در کشور فعالیت می‌کنند. اگرچه ما در برخی زیست‌بوم‌ها، ترغیب می‌کنیم که سالمندان حتماً در خانه بمانند و ما از این طریق خدمات روزانه را تسری بدهیم و ترجیحاً اقدامات روزانه بر عهده ما باشد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi