شناسه خبر : 101936
یکشنبه 25 تير 1402 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا در احیای مرام حسینی، جان در طبق اخلاص گذاشتند

فاش نیوز - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهدای انقلاب اسلامی در احیای فرهنگ ناب حسینی، جان در طبق اخلاص گذاشتند تا مجاهدانه در این سنگر حاضر باشند.

کد خبر: ۶۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ - 15July 2023
 

شهدا در احیای مرام حسینی جان در طبق اخلاص گذاشتندبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار «غلامحسین محمدی اصل» ظهرامروز (شنبه) در اجلاسیه شهدای مداح و شعرای اردبیل اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مداحان و شعرا در کنار ترغیب و تشویق رزمندگان اسلام برای دفاع از این مرز و بوم و اصالت اسلام همواره سعی کردند خودشان نیز در مسیر عزت و عظمت کشور قدم پیش گذاشته و انجام وظیفه کنند.

وی یاد و خاطره مداحان و شعرای شهید را گرامی داشت و تصریح کرد: هر قدر معارف و فرهنگ حسینی در جامعه ترویج پیدا کند به همان نسبت مصونیت در برابر آسیب‌های دشمن اعتلا خواهد یافت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمن امروز با تحریک و بدعت‌های مختلف همچنین کار‌های غیرعقلانی همراه با غلو سعی دارد تا بر حقانیت مکتب اسلام و حتی مکتب حسینی ضربه وارد کند، اما از این اصل غافل است که ملت ایران تشنه امام حسین (ع) و آرمان‌خواهی آن امام بزرگ هستند.

محمدی اصل افزود: هنر یک مداح و شاعر این است که به دور از هرگونه سیاسی‌کاری و یا فضای کاذب سعی کند تا در متن و حقیقت موضوع پیام عاشورا و فرهنگ حسینی را به نسل‌های آینده منتقل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۶ مرداد امسال کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در حالی برگزار می‌شود که ایام حزن و اندوه محرم و صفر فرصتی گران‌سنگ برای معرفی شهدا و ارزش‌های فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

محمدی اصل اضافه کرد: ما در آستانه ماه محرم باید بیشتر از گذشته با مبانی معرفتی حرکت تاریخی امام حسین (ع) برای مقابله با یزیدیان زمان وارد میدان جهاد تبیین شده و سعی کنیم تا این غنای فرهنگی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: مداحان و شعرا باید هنرمندانه این معارف عظیم را به نسل‌های بعد منتقل کنند تا به دور از غلو و یا بدعت‌ها، زمینه و بستر آشنایی بیشتر با فرهنگ حسینی فراهم آید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi