شناسه خبر : 102774
دوشنبه 23 مرداد 1402 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متهمان جاسوسی برای ایران در اسرائیل

تماس‌گیرنده آن‌قدر به زبان عبری مسلط بود که باور نمی‌کردیم مأمور ایران باشد

فاش نیوز - این فرد با همسرم عبری صحبت کرده بود و چیزهایی می‌گفت که فقط یهودی‌ها استفاده می‌کنند و مسلمان‌ها آنها را بلد نیستند.

به گزارش کاوش مدیا، در پی دستگیری یک زن اسرائیلی در فلسطین ‌اشغالی به اتهام جاسوسی و دادن اطلاعات به ایران، بعد از تبرئه شدن از اتهام این‌گونه گفت: فکر می‌کردم او یهودی است، نمی‌دانستم. فکر می‌کردم که یک پسر یهودی است، هر چیزی که می‌گفت باور می‌کردم.
وی در ادامه افزود: این پرونده که «پرونده زن‌های ایرانی» نام گرفت، در جریان آن چند زن ایرانی‌تبار با یک مأمور ایرانی موسوم به رامبد ارتباط داشتند.
فردی دیگر از شهروندان که به همین اتهام دستگیر شده بود گفت: من شش فرزندم را به این‌جا آورده‌ام، شش سرباز! من 30 سال است که این‌جا هستم. من هیچ قصدی نداشتم به کشور ضربه بزنم.
این پرونده دو سال پیش پس از دستگیری چهار زن ایرانی‌تبار و شوهر یکی از آنها با هیاهوی زیادی شروع شد. ماجرایی که با فروپاشی تقریبا کامل پرونده به پایان رسید.
یک مقام اسرائیلی در رابطه با این پرونده اظهار کرد: این یک پرونده سیاسی است و نیازی به تشکیل آن نبود. شاباک این‌جا به طور قطع شکست خورده است. دادستانی وارد پرونده‌ای شد که اصلا نیازی به آن نبود. دادگاه هم نظر خود را راجع به پنج متهم پرونده اظهار کرد.
شوهر یکی از متهمان این پرونده که خود نیز دستگیر شده بود گفت: من در ایران بزرگ شده‌ام. در ایران مسلمان‌هایی هستند که زبان یهودی‌ها را کاملا می‌فهمند و می‌توانند صحبت کنند. اما این فرد با همسرم عبری هم صحبت کرده بود. نه‌تنها عبری صحبت کرده بود، بلکه چیزهایی می‌گفت که فقط یهودی‌ها استفاده می‌کنند و مسلمان‌ها آنها را بلد نیستند. او اصلا متوجه نشد که او مسلمان است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi