شناسه خبر : 102826
سه شنبه 24 مرداد 1402 , 17:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز ۷۰ درصد اردبیلی به همرزمان شهیدش پیوست‌

جانباز ۷۰ درصد استان اردبیل «صابر قره داغلو» پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی امروز دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست...

فاش نیوز - جانباز ۷۰ درصد استان اردبیل «صابر قره داغلو» پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی امروز دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

قره‌داغلو از جانبازان دفاع مقدس که فعالیت‌های از قبیل همکاری با تیپ ۴۰ نزاجا و حضور در عملیات بیت المقدس، نقش آفرینی در آزادسازی خرمشهر و همچنین فعالیت در حوزه هنر و نویسندگی شعر دفاع مقدس از عمده افتخارات این شهید والامقام است.

آیین تشییع پیکر جانباز 70 درصد «صابر قره‌داغلو» در شهیدگاه اردبیل برگزار و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید استان اردبیل بر پیکر این جانباز شهید نماز اقامه کرد تا پیکر او به سمت گلزار شهدای قاسمیه اردبیل تشییع و خاکسپاری شود.

این جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس که خود شاعر انقلابی بود آثار متعددی را پدید آورد که از جمله این آثار می‌توان به «کتار صبورانه» مجموعه اشعار گزیده این جانباز دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

صابر قره‌داغلو مجموعه غزل‌هایش را که توسط انتشارات شیخ صفی‌الدین اردبیلی منتشر شده با محوریت انقلاب و دوران دفاع مقدس به قلم آورده و خاطرات وی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران موضوع برخی از غزل‌های این آثار ارزشمند است.

این جانباز شاعر و فرهیخته که از چهره‌های سرشناس استان اردبیل بود، بعد از سال‌ها تحمیل درد و رنج ناشی از جانبازی دیشب به خیل شهدا پیوست تا آیین تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام با حضور آحاد مختلف مردم در اردبیل برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پیام تسلیتی که برای این شاعر و جانباز سرافراز صادر کرده، آورده است: درود خدا بر دلاورمردانی که در طول زندگی خویش مجاهدت، استقامت، استواری و پایداری را در پرونده زرینشان نگاشته‌اند و سرافراز و پرافتخار در راه سربلندی کشور اسلامی و عظمت ملت ایران لحظه‌ای نیاسوده‌اند.

در پیام امیر رجبی آمده است: خبر درگذشت جانباز سرافراز شهید حاج صابر قره‌داغلو پس از سال‌ها تحمیل درد و رنج ناشی از جراحت و جانبازی موجب تألم و تأثر فراوان شد.

وی با تسلیت درگذشت شاعری متعهد و توانمند از تبار صالحان و جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس برای خانواده او، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر استان آرزوی تسلی خاطر کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در مراسم تشییع پیکر این جانباز شهید خاطرنشان کرد: جانباز قره‌داغلو از چهره‌های ادبی و فرهیخته این استان بود که سراسر عمر خود را صرف مسائل حوزه فرهنگی کرد تا آثاری ارزشمند از این چهره فاخر به یادگار بماند.

داور نوری اضافه کرد: ساسان ناطق یکی از نویسندگان دوران دفاع مقدس خاطرات صابر قره‌داغلو جانباز 70 درصد را در کتاب «تلگرافچی پنج ستاره» تدوین کرده که این اثر از سوی انتشارات سوره نیز منتشر شده است.

وی بیان کرد: برای ما درگذشت این جانباز سرافراز مایع تأسف و تأثر است و قطعا نسل امروز با تأسی به این چهره‌های فرهیخته تلاش خواهند کرد تا به شکل مناسب و شایسته مسیر چنین شهدای والامقامی را ادامه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: راه شهدا و جانبازان دلاور این مرز و بوم تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ مبانی اسلامی امکان‌پذیر است که شهدا و جانبازان نیز بر صلابت و تداوم این راه عزتمند همواره تاکید کردند.

منبع: تسنیم و دفاع مقدس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi