شناسه خبر : 103057
سه شنبه 31 مرداد 1402 , 17:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصوبه واردات خودرو و حکایت «دست ما کوتاه و خرما برنخیل»!

انجمن جانبازان نخاعی از دولت جناب آقای رئیسی درخواست دارد، در هفته دولت و به مصداق "الاکرام بالاتمام" و همچنین به منظور امکان اجرایی شدن ابلاغیه و بهره‌مند شدن مشمولین از این مصوبه، موارد زیر را بررسی و...

فاش نیوز - قصه طولانی واگذاری خودرو از نوع وارداتی به جانبازان پس از قریب ۴، ۵ سال بالاخره به سرانجام رسید و این کشتی طوفان‌زاده به ساحل رسید.
 همین مقدار همراهی دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت‌الله رئیسی جهت حل یکی از بزرگترین مشکلات جانبازان با مشکل حرکتی جای تقدیر و تشکر دارد.
 گرچه در این مدت موضوع واگذاری خودرو به جانبازان با نشیب‌های بسیاری روبرو بوده است و در بسیاری از موارد موجب مخدوش شدن عرض و آبروی جانبازان و ایثارگران شده اما بالاخره مصوبه ای صادر شد.
درباره موضوع خودروهای وارداتی گفتنی‌ها و ناگفتنی‌ها بسیار است و پاره‌ای از آن در گزارشات و مقالات منتشره از سوی انجمن جانبازان نخاعی و شبکه ملی ایثارگران بیان شده و رسانه ای گردیده است. اما اکنون آنچه که درباره تصویب آئین‌نامه اجرایی بند و تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ باید گفت آن است که، پیش از این موضوع واگذاری خودروی مناسب به جانبازان در قالب ماده ۴۵ قانون جامع مصوب سال ۱۳۸۶ به تصویب رسیده بود و قانونگذار در این ماده قانونی با توجه به عدم تمکن مالی قاطبه مشمولین، پیش بینی تسهیلات و کمک بلاعوض را کرده بود و اکنون که موضوع واگذاری خودروی به جانبازان ۵۰ درصد به بالا، تبدیل به واردات شده، ملاحظه می‌گردد که نه فکری برای تسهیلات و نه برای کمک بلا عوض شده است؛ در حالی که واردات خودرو برای هر نفر حداقل یک و نیم میلیارد آورده می‌خواهد و می توان گفت با شرایط موجود قریب ۹۰ درصد از جانبازان مشمول، امکان بهره‌مندی از این ابلاغیه را ندارند.

با این اوضاع می توان پیش بینی کرد، مشکل جانبازان نیازمند به خودروی مناسب کماکان لاینحل مانده و بزودی چربو چیل ابلاغیه نصیب دلالان خواهد شد.
علاوه بر این، ممنوعیت ۵ ساله نقل و انتقال که در ماده ۲۰ ابلاغیه آمده نوعی "بده و پس‌بگیر" را در ذهن تداعی می‌کند.
 به نظر می‌رسد رفع نیاز خودرویی جانبازان نباید با عدم امکان فروش آن مورد پیش‌داوری و قضاوت قرار گیرد. بهترین کار، سپردن نحوه استفاده از این فرصت ارزشمند دولت مردمی و انقلابی به خود جانبازان است؛ تا با توجه به شرایط اقتصادی خود تصمیم بگیرند و این خدمت، به ارزش واقعی و هدف غایی تصمیم گیران برسد.

 همچنین سپردن واردات خودرو به شرکت‌های خودروساز داخلی و شرکت‌های واردکننده تعیین شده در ماده ۱۷ ابلاغیه، دست جانبازان را برای انتخاب خودروی مناسب آنها می بندد.
با توجه به توان تخصصی انجمن‌های مردم‌نهاد جانبازان نخاعی و ویژه، ضرورت دارد ماده ۱۷ ابلاغیه به گونه ای اصلاح شود تا تشکل‌های ایثارگری مشمول آئین‌نامه بتوانند راسا اقدام به واردات خودور افراد تحت پوشش انجمن خود بنمایند.
لذا انجمن جانبازان نخاعی از دولت جناب آقای رئیسی درخواست دارد، در هفته دولت و به مصداق "الاکرام بالاتمام" و همچنین به منظور امکان اجرایی شدن ابلاغیه و بهره‌مند شدن مشمولین از این مصوبه، موارد زیر را بررسی و به عنوان اصلاحیه ابلاغیه به تصویب برساند:

۱- حذف کامل ماده ۲۰ آئین نامه؛
۲-  تامین تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان (حداقل برای جانبازان ویژه طبق تعریف بنیاد)؛
۳- باتوجه به توان تخصصی انجمن های مردم‌نهاد جانبازان نخاعی و ویژه، واردات خودرو برای هر گروه جانبازی به تشکل مربوطه واگذار گردد.
۴- تامین ارز نیمایی جهت واردات؛


انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان(۳۱ / ۵ / ۱۴۰۲)

اینستاگرام
باریکلا..دولت محترم لطفا اصلاحیه بدین
احسنت اصلاحیه خوبه حرف دل مارا زدید با تشکر از انجمن یاعلی مدد
عرض سلام و ادب
کاملا با صحبت های انجمن موافق هستم و به نظرم در مصوبه قبلی اصلا کارشناسی نشده بود و باید اصلاحیه صورت بگیره و موارد انجمن اضافه بشه
احسنت
تسهیلات بدین و ۵ سال را حذف کنین
این همان چیزی هست که مشمولین میخواهند درود
ماده ۲۰ حذف کنید بقیه پیشکششان ..ممنون انجمن محترم عالی بود
بنیاد شهید برای آزادگان غیرشاغل عصاب روان کاری انجام نمیدهد بنیاد برای آقا اژدها هست میگه من فرزند شهیدم تو سرباز بودی من بابام بسیجی بوده باید دوبار ستاد آزادگان بیاد بنیاد پارتی بنیاد ۱۰۰ مدل هست پول داری پارتی بسیج پس برو
با سلام
بسیار عالی گفتین.جانبازان خواهان حذف ماده ۲۰ و همینطور اصلاحیه واردات خودرو که شخصا خودشون خودرو وارد کنند
سلام
آیا جانبازان بالای ۵۰ که نخاعی یا حرکتی نیستند هم شامل واردات میشوند؟
سلام بر تمام ایثارگران و جانبازان آقا که آمدی بعد از چهل سال این برنامه را اجرا می کنید شما را به امام حسین قسم ایثارگران را پیش خانواده خراب نکنید این کار خدا را خوش نمیاد یا حق
با سلام این مسئله واردات خودرو توسط جانبازان یک نکته پنهان دارد که کسی به آن توجه نمی‌کند جانباز اگر بتواند پول خودرو را بهر نحوی تهیه کند و واردات هم صورت بگیرد چون تا پنج سال حق فروش ندارد خودرو به نام وی می‌ماند و پس از اولین سال مالیاتی که شاید به چند صد میلیون هم برسد بطور سالانه برای وی خواهد آمد چیزی که اکثر قریب به اتفاق جانبازان توان آن را ندارند و حتی اگر خودرو را وکالتی واگذار کرده باشند چون تا 5ساب به نام آنها خواهد بود مالیات همچنان برای آنها خواهد بود مگر اینکه دولت و مجلس محترم برای آنها معافیت مالیاتی در خصوص خودرو در نظر بگیرند
سلام ، تشکر از انجمن نخاعی جانبازان و اما شما خیال میکنید جانبازان دیگر بالای 50% که مشمول واردات خودرو هستند میلیارد لرن بزرگوار تمامی جانبازان فاقد بنیه ی مالی جهت خرید خودرو های خارجی می باشند انشاالله این درخواست شما برای تمامی جانبازان اعمال گردد.
بزک نمیر بهارمیاد کمبزه باخیار میاد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi