شناسه خبر : 103313
یکشنبه 12 شهريور 1402 , 15:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از حرکت کاروان جانبازان ویلچری و ۷۰ درصد «لبیک یا حسین(ع)»

حرکت در میان جمعیت مشایه و زائران درحال حرکت در جاده با یک لبیک یاحسین آغاز شد و بازهم قطار پشت سرهم و منظمی از چرخ های متبرک به وجود ایثارگران و قهرمانان وطن به حرکت در آمد....

فاش نیوز - کاروان جانبازان ویلچری و 70 درصد لبیک یا حسین(7) در ادامه طی طریق کربلایی خود، یاحسین‌گویان، خود را به رود خروشان جمعیت حاضر در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(مشایه) می زند و به سوی سرزمین رویایی کربلا جاری می گردد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ما، کاروان جانبازان ویلچری و 70 درصد، در قالب کاروان لبیک یاحسین هفت حرکت خود را در مسیر کربلا، همان کربلایی که خود راه آن را گشوده اند و برایشان انتهای اجابت و عشق است، در حال حرکت و مشایه هستند.

با بلند شدن صدای اذان مغرب همه کاروانیان نماز را به جماعت اقامه کردند و پس از اطعام بر سر سفره اباعبدالله، به شوق رسیدن به کعبه عشق، راهپیمایی به سوی حریم حرم  آغاز می شود. تمام ویلچرها را به رسم سال های قبل با پرچم های سرخ و سبز آذین بسته اند.

عوامل کاروان در تکاپو بودند تا تمامی جانبازان و ایثارگران نخاعی و قطع پا و.... در صف ویلجرها در یک مسیر قرار بگیرند.

حرکت در میان جمعیت مشایه و زائران درحال حرکت در جاده، دوباره با یک لبیک یاحسین آغاز می شود و بازهم قطار پشت سرهم و منظمی از چرخ های متبرک به وجود ایثارگران و قهرمانان وطن به حرکت در می آید.

مقصد شب اول عمود ۵۳۳ بود و مردم در تمام طول مسیر به این صف عشاق لطف و توجه خاصی نشان می دادند. بر سر هل دادن ویلچرها - آن هم در این مسیر سخت خاکی و شلوغ  - دعواست و مردم یا دست بر روی سر جانبازان می کشند یا بر سر و شانه آنان بوسه می زنند و یا اینکه در کنارشان راه می روند و با آنها هم‌صحبت می شوند.

اما جانبازان که خود روزگاری نه چندان دور در این مسیر بوده اند و راه کربلای را با جانفشانی خود و هم‌رزمان شهیدشان باز کرده اند، حالا هم برایشان انتهای اجابت و عشق است و در حال و هوای خاصی چرخ می زنند و حرکت می کنند؛ برخی ذکرگویان و برخی اشک ریزان... و همه این امور جز  با عشق الهی، دعوت آقا... تلاش های مسئول جانباز و همراهان پرتلاش کاروان میسر نخواهد بود.

عوامل کاروان دائما حرکت صف را کنترل کرده و از حال همه خبردار می شوند تا شرایط حرکت همه جانبازان به خوبی مهیا باشد. چه تصاویری، و چه عکس هایی که از این صف نورانی در مسیر می شد گرفت!

کاروان لبیک یا حسین جانبازان ویلچری در ادامه طی مسیر، با رسیدن به عمود ۴۴۰ ، در منزل ابوحامد توقف می کند و شام و پذیرایی از زایران اباعبدالله  در محوطه خانه وی که موکب شده است انجام می گیرد. ابوحامد میکروفون به دست به زوار ایرانی خوشامدی جانانه گفت و سید مالک علوی مداح کاروان نیز به عربی جواب محبت هایش را می دهد.

کاروان عشاق سید الشهدا در سکوت جاده نجف به کربلا - که مدام با صدای مداحی موکب ها شکسته می شود-  به حرکت خود ادامه داده و کاروانیان در مسیر مشایه، هر از گاهی برای استراحتی کوتاه توقف می کند و کاروانیان نیز با نذوراتی چون آب و شربت و انواع خوردنی های نذری لبی تر می کنند و پذیرایی می شوند.

نهایتا نیز در پایان یک شب راهپیمایی به یاد اسرای کربلا، با بلند شدن صدای اذان صبح، اعضای کاروان لبیک یا حسین با رسیدن به عمود ۵۳۳ در موکبی که از پیش درنظرگرفته شده برای استراحت گذراندن گرمای روز مستقر می گردند....

|| گزارش از شهید گمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi