شناسه خبر : 103451
چهارشنبه 22 شهريور 1402 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی انسانی برای زن یا زن برای زندگی غیرانسانی؟!(بخش نخست)

شاید و بلکه حتما تعداد بسیاری از دختران جوان و زنان، نام هایی چون: مریلین مونرو، الیزابت تیلور و یا سوفیا لورن را نشنیده اند. این اسم ها متعلق به زنانی است که در زمان خودشان، نه فقط الگوی بسیاری...

فاش نیوز - سلام به مادران گرامی کهن‌سرزمین ایران و سلام به خواهران و به دختران شرقی ایران که داستان وقار آنان ریشه در باستان دارد. سلام به همه بانوانی که گوهرهای ارزشمند خلقت و فرشته های پاک و نجیب الهی هستند.

از زمان صنعتی شدن اروپا و امریکا و پس از آن سایر مناطق جهان، زنان به عنوان نیروی کار، مورد توجه صاحبان سرمایه قرار گرفتند. روند توجه به زنان به عنوان نیروی کار و ورود عنصر قدرتمندی به نام زن به عرصه های مختلف فعالیت های اجتماعی، در موارد بسیاری موجب گردید تا توجه به زن به سمت طمع به آنان منحرف شود. اما برای اغفال زن، طمع ورزی به او را در لفافه واژگان و عناوینی چون: آزادی، برابری، حقوق اجتماعی، مشارکت در فعالیت های سیاسی و غیره، پنهان ساختند تا زن متوجه دامی که در مسیر او گسترده شده است، نشود.

به هیچ وجه حق زن و سهم بی‌بدیل زن در امور مختلف اجتماعی، قابل انکار نیست اما منظور ما در اینجا فرایند مزورانه ای‌ست که به منظور فریب زنان در ورای این ادعا وجود دارد.

خداوند نعمت و موهبت عقل را به انسان عطا نموده است تا آدمی بتواند در پرتو هدایت عقل، مصالح خود را بهتر تشخیص دهد و بتواند فارغ از هیاهو و تبلیغات و بی توجه به ادعاهای دروغین جماعتی شیاد، مسیر خیر و خوشبختی خود را از میان راه های به هم تنیده ای که در مقابل او قرار دارد، به درستی انتخاب کند. در این مجال و مقال، در پی آن هستیم که فقط با چند استدلال از میان صدها استدلال متقن موجود، به مادران ارجمند، به خواهران معصوم و به دختران پاک و بی‌آلایش خود، هشدار دهم و ذهن و خاطر آنان را به فراتر از اغواگری های مشحون از طمع مدعیان طرفداری از حقوق زنان، رهنمون سازم.

شاید و بلکه حتما تعداد بسیاری از دختران جوان و زنان، نام هایی چون: مریلین مونرو، الیزابت تیلور و یا سوفیا لورن را نشنیده اند. این اسم ها متعلق به زنانی است که در زمان خودشان، نه فقط الگوی بسیاری از دیگر زنان بودند، که در حقیقت به عنوان یک بت، مورد توجه قرار داشتند. امثال مریلین مونرو، موضوع رقابت ثروتمندان و سیاستمداران بزرگ و افراد صاحب نامی چون کندی ها بود. اما امروز هیچ نامی از او و امثال او در میان نیست و او که در گذشته ای نه چندان دور، الگوی هزاران دختر جوان بود و چونان بتی که هر صبح و شام، در پرستشگاه ذهن هزاران هزار زن و مرد، مورد تعظیم و تکریم قرار داشت؛ در فراموشی مطلق قرار گرفته اند. اما چرا و چه عاملی موجب گردید تا ستاره های درخشان دیروز، به افولی اینچنین دهشتناک گرفتار شوند؟

پاسخ صحیح به این سوال از نیم سطر تجاوز نمی کند! دوره مصرف آنها، منقضی شده است. حقیقت ماجرا این است که در فرهنگ منحط غربی، زن نه یک انسان ارزشمند و نه نیمی مهم از بشریت، که یک کالا محسوب می شود؛ کالایی که مشخصه آن، زیبایی و خوش‌اندام بودن است. لذا هنگامی که مریلین مونرو به پوچی می رسد و خودکشی می کند و یا زمانی که سوفیا لورن و الیزابت تیلور دوره جوانی را پشت سر می گذارند و نشانه های پیر شدن در چهره آنها نمودار می شود و خلاصه زمانی که آن ستارگان دیروز، زیبایی و جذابیت های بصری خودشان را از دست می دهند؛ آنها را همچون کالای بنجل و استوک، به سرعت از مدار توجه و تبلیغات، بیرون انداخته و نمونه های جدیدی را در معرض نمایش قرار می دهند و این چرخه زشت و غیراخلاقی و غیرانسانی، همچنان تکرار می شود و ما شاهد آن هستیم که هر ازچندگاه، کسانی فراموش می شوند و کسان دیگری به جای آنها نمایش داده می شوند و در ویترین توجه جامعه قرار داده می شوند.

این نوع نگاه و این نوع بهره‌برداری مشحون از توهین نسبت به زن، بدترین ظلم و زشت‌ترین بی‌احترامی به مقام و منزلت زن به عنوان انسان است. تنزل دادن زن، این گوهر بی‌همتای خلقت، به کالا و به پدیده ای برای لذت‌جویی حریصان بدپندار و سوق دادن او به کشتارگاه های عیش و عشرت و استفاده از زن در تجارت سکس و فحشاء، موجب می گردد تا به محض پایان جوانی و در آستانه‌ی ورود به مرحله میان‌سالی، او تمام ارزش و ارزشمندی کاذبی را که برایش تدارک دیده بودند را به فنا رفته ببیند و تازه متوجه شود که همه‌ی توجه و همه هیاهو و تمام سر و دست‌شکستان های گذشته دروغی بوده است که برای به دام کشیدن و به اسارت بردنش بوده است و افسوس که دیگر راه همواری برای بازگشت از آن منجلاب و نجات از مرداب متعفن فسادی که در آن گرفتار بوده است و مجال چندانی برای جبران گذشته تلخ خود ندارد.

اکنون و بعد از این مقدمه که در حقیقت یکی از دلایل عقلی اثبات غلط بودن نگاه سراسر توهین و استخفاف در فرهنگ غرب به موجود شریف و محترم زن است؛ زمان طرح این پرسش است که مادر گرامی، خواهر محترم، دختر عزیز، ای نور دیدگان ملت بزرگ ایران، فاین تذهبون؟! به کجا چنین شتابان؟! اگر دیروز و در گذشته، زن غربی به عنوان کالا در بازار فساد، مورد طمع صاحبان سرمایه و مورد حرص آزمندان شهوت‌ران قرار داشت؛ امروز علاوه بر همان طمع‌ورزی ها، زن ایرانی، بانوی شریف مسلمان و نوامیس ملت ایران، به عنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی و باج‌خواهی از حکومت ملی ایران، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

بهتر و بیشتر از من و شما، سیاستمداران و تحلیلگران و دولتمردان غرب و شرق، به این حقیقت باور دارند که درخت تنومند و ریشه‌دار جمهوری اسلامی، تا آینده های دور، با شکوه و استوار خواهد ماند. آنان یقین دارند که جمهوری اسلامی ایران، با پشت سر گذاردن بحران های بزرگی چون دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، گذر از تحریم های همه‌جانبه چند ده‌ساله، مقابله با فتنه گروهک های خائن جنایتکار و تروریست، خنثی ساختن چند مورد کودتای برنامه‌ریزی شده، کشف و خنثی‌سازی ده ها مورد جاسوسی نظامی، اقتصادی و سیاسی و مآلا سربلند و موفق بیرون آمدن از تمام توطئه های ریز و درشت و مهم‌تر از همه اینها، پیوند عمیق حکومت با مردم، کمترین احتمال در سرنگون ساختن آن، مطلقا منتفی‌ست. از همین رو، تمام دشمنان ایران، با وجود گرفتن ژست‌ دروغین مخالفت با دولت جمهوری اسلامی و حکومت ایران، همواره برای حفظ ارتباط با ایران در تلاش هستند و در خفا، نزد مقامات ایران برای گسترش روابط در عرصه های مختلف، التماس دعا دارند!

|| غلام‌رضا کاظمیان‌پور

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi