شناسه خبر : 103691
سه شنبه 28 شهريور 1402 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ریزش قیمت دلار با اعلام واریز پول مسدود شده به حساب بانک‌های ایرانی

فاش نیوز - با اعلام واریز پول بلوکه شده به حساب بانک‌های ایرانی قیمت دلار کاهش یافت.

دیروز رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که براساس آن حساب بانک‌های ایرانی فعال شده و پنج میلیارد و 576 میلیون و 492 هزار یورو به حساب 6 بانک ایرانی نزد دو بانک الاهلی و الدخان واریز شده است.
به گزارش فارس، بررسی میدانی بازار ارز نشان داد، پس از اعلام این خبر دلار آزاد توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. به‌نظر می‌رسد همین خبر باعث کاهش نرخ ارز در معاملات دیروز شد.
زلزله ارزی از هرات تا تهران
ایبژنا هم گزارش داد: روز دوشنبه (تا لحظه تنظیم گزارش) نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی با کاهش ۶۰۰ تومانی نسبت به هفته قبل کانال ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان را هم از دست داد. از بازار هرات به‌عنوان یکی از بازار‌هایی که به بازار ارز غیررسمی تهران خط می‌دهد هم خبر رسید که دلار به ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. البته همین نرخ‌های تلگرامی هم در کف بازار خریداری ندارد چرا که با فرار خریداران از بازار، کسی در نرخ‌های نزدیک به ۴۹ هزار تومان هم پای معامله حاضر نمی‌شود.
خبر‌ها از بازار‌های سبزه‌میدان و منوچهری تهران حکایت از آن داشت که در فضای سنگین ریزشی که از روز یکشنبه شکل گرفته، دلالان اگر با نرخ ۴۹ هزار تومان هم بتوانند دلار‌های خود را آب کنند، از خوشحالی کلاه خود را بالا می‌اندازند.
ریزش‌ها سرعت می‌گیرد
گفتنی است این کاهش قیمت‌ها تنها با خبر آزاد‌سازی منابع ایران رخ داده و احتمالاً باز هم ادامه خواهد داشت، حال آن که کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند با دسترسی بانک مرکزی به ۶ میلیارد دلار آزاد شده احتمالاً باید منتظر مداخله بازارساز و ریزش بیشتر قیمت دلار باشیم و اگر هم نرخ دلار این روزها بالایی داشته باشد، موقتی و برای آغاز موج جدید کاهش است. همان‌طور که موسی آقایی؛ رئیس‌اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان گفته است؛ آزاد‌سازی منابع ارزی ایران می‌تواند دست بانک مرکزی را بازتر و بازار اسکناس را نیز با کاهش قیمت مواجه کند، به همین دلیل معتقدم بانک مرکزی از هفته جاری به مدیریت بازار اسکناس نیز ورود پیدا خواهد کرد. این فعال اقتصادی معتقد است؛ قطعاً این موضوع کمک بزرگی به ذخایر ارزی ماست، چراکه بانک مرکزی می‌تواند با منابع ارزی قبلی که در اختیار داشت به‌راحتی به مدیریت ارزی و پولی بپردازد و تخصیص ارز در بخش‌های مختلف را با توان بیشتری انجام دهد. بدون شک از امروز سرعت کاهش قیمت دلار بیشتر خواهد شد.
اینستاگرام
سلام، نمیدانم چراپولی که حق ملت ایران است را که بایستی درمقابل عرضه هرنوع کالا ونفت وگاز به دیگرکشورها صورت می گیرد رادربوق وکرنا میکنیدمگرگرفتن حق شادی دارد بنده حقیر عرض ميكنم دولت محترم به ریاست جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم بعدازین هرکشوری محصولاتی از کشورمان خواست را نخست مبلغش را واریز کنندبعدمحصولات را ارسال کنیدیاهمان صادرات لطفاً.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi