شناسه خبر : 103925
سه شنبه 04 مهر 1402 , 12:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

بنیاد شهید در سال گذشته کارنامه قابل‌قبولی نداشته است

بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط وظیفه ندارد که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد بیانیه و اطلاعیه بدهد یا به مناسبت روز جانبازان همایش برگزار کند؛ بلکه باید پیگیر قوانینی باشد که تصویب شده اما تاکنون اجرایی و عملیاتی نشده است....

  فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، مسئولیت پیگیری و اجرایی نشدن قوانین در حوزه‌ ایثارگری را بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بیان نقطه نظرات و جمع بندی از جایگاه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در مورد ایثارگران ما اولا تمام قوانین برنامه ششم را دوباره در برنامه هفتم توسعه تنفیذ کردیم و از ماده سی و یکم و بعد از آن که مربوط به ایثارگری است را دوباره آوردیم تا توجه ویژه‌ای به جامعه هدف شود.

 نماینده دوره نهم و یازدهم مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته دولت در ابتدا به دنبال این بود که لایحه مجزایی برای ایثارگران به مجلس شورای اسلامی ارائه کند؛ در حالی که از این لحاظ ما با تورم قوانین در حوزه ایثارگران روبرو هستیم. در حوزه عمل نیز با یک کاهش اجرایی و عملیاتی قوانین مواجه هستیم که دلیل آن عدم نظارتی است که باید از سوی مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم استان مرکزی اضافه کرد: این نظارت بر عهده‌ی من مجلسی هم هست که اگر بخواهم از بعد نظارتی موضوع را دنبال کنم آقایان مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بیایند و پاسخ بدهند. البته رسیدگی به مسائل ایثارگران فقط مختص بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بنیاد شهید باید نسبت به وظیفه ارتباطی خود با مجلس فعال عمل کند تا قوانینی را که مربوط به ایثارگران است و بر عهده وزارتخانه های مختلف گذاشته شده اما عملیاتی و اجرایی نشده است، پیگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در پاسخ به این سئوال که بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیاری از مسئولیت های مرتبط با ایثارگری را بر دوش سایر دستگاه‌ها قرار داده است خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ‌کننده و پیگیری کننده مسائل و قوانین مربوط به حوزه ایثارگران است؛ اما متاسفانه در این حوزه تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط وظیفه ندارد که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد بیانیه و اطلاعیه بدهد یا به مناسبت روز جانبازان همایش برگزار کند؛ بلکه باید پیگیر قوانینی باشد که تصویب شده اما تاکنون اجرایی و عملیاتی نشده است.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این موارد را از دستگاه‌های نظارتی دنبال کند و پیگیر باشد که چرا این قوانین اجرا نشده است؛ چرا که وظیفه‌ی هماهنگی و اجرایی‌شدن همه قوانین در حوزه‌های ایثارگری بر عهده بنیاد شهید است.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حتی قوانینی که در حوزه مسکن و شهرسازی و یا تأمین خودروی ایثارگران که متعلق به وزارت صمت و حتی در خصوص تأمین سوخت ماشین جانبازان که برعهده وزارت نفت است، بنیاد شهید وظیفه دارد از دستگاه  مسئول پیگیر باشد و هر جا با مانعی برخورد کرد، از مجلس بخواهد از بعد نظارتی آن را دنبال کند.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی نارضایتی ها در جامعه ایثارگری از قبیل درصدها و بهبود معیشت نیز گفت: در حال حاضر دو بحث در جامعه ایثارگری هست که یکی بحث درصدهاست که کمیسیون باید تشخیص بدهد، و دیگری موضوع معیشت ایثارگران و بازنشستگان ایثارگر است. در خصوص بحث درصدها من اعتقاد دارم که بالاخره درصد جانبازان بایستی با توجه به اینکه سن این بندگان خدا بالا رفته است تغییرات در درصدها صورت بگیرد؛ چرا که افزایش سن آنها تاثیری بر بیماری‌ها و جانبازیشان داشته است.

نماینده مردم استان مرکزی در بهارستان تصریح کرد: بنظر من در خصوص درصد ها باید درصد را با توجه به سن ایثارگران بیشتر کنند و  کمیسیون‌های تجدیدنظر در بنیاد شهید با توجه به قوانین، نسبت به گذشته فعال‌تر شوند. اما جای تاسف دارد که حتی جانبازان درصدبالا هم برای تأمین هزینه های داروی خود مشکل دارند.

آصفری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات ایثارگران خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس فاقد خانه هستند و بنیاد شهید باید نسبت‌ به تأمین مسکن برای آنها اقدام کند.

به اعتقاد من بنیاد شهید در سال گذشته کارنامه قابل‌قبولی نداشته است. بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برای درصدهای پایین توجه کند. همچنین خدمات‌رسانی در حوزه ایثارگران باید طوری باشد که شامل حال همه ایثارگران با هر میزان درصد باشد.

*معرفی

 

اینستاگرام
باسلام و عرض ادب ریاست محترم بنیاد تا کنون حتی نتوانسته مشکل سوخت را حل کنه توقع نباید داشت بقیه مشکلات جانبازان را حل کنه تا ایشون هستند وضعیت ادامه دارد مشت نشانه خروار است
سلام آقای مجتهد سوال داشتم بند شاغل در بنیاد تحصلات تکمیلی دکتر دارم جدیدا آقای قاضی زاد قانون جدید لفظی بدون ابلاغ رسمی فرمودن که شما حق ندارید به جانبازان شاغل تبصر یک بنیاد خق دادن مسولیت ندارید وهمچنین حق ایثارگری این همکاران بنیاد را قطع کردن ولی قانون همچین چیزی نگفته خواهشمندم رهنمود ارشادی جهت پیکیر ی محبت بفر مایید سپاسگزارم
اگر بر این باورند و همه مسئولین نظام پذیرفتند پس چرا قاضی زاده و تیم ضعیفش همچنان در بنیاد هستند. چرا آقای رئیسی به ندای مظلومانه ایثارگران توجهی نمی کند ؟ قحط الرجال که نیست . یک آدم ضعیفِ از خود راضی را رئیس بنیاد کردید، اشتباه کردید، حالا اشتباه خود را جبران کنید .
باسلام و احترام
البته که بنیاد در حوزه دستورالعمل و بخشنامه های ایثارگری کمترین نمره در سایر خدمات را دارد اما حضرات وقتی در مجلس قوانین ایثارگران را حداقل بجای تکرار برنامه های توسعه پنج ساله قبل کاهش می دهند مشخص است که مجریان فرصت مناسبی برای تضییع حقوق ایثارگران می یابند اول دوستان قوانین را حداقل حفظ کنند بعد می رسیم به پیگیری بنیاد .
از این حرفها زیاده کو عمل بزار یه گوشه خاک شو بخوره بنیاد شده یاد شهدا و ایثار گر و بیانیه و شستن مزار با گلاب و عکس یادگاری برای سا ل گرد ها و خاطره ها خلاصه هر چیزی که هزینه و بار مالی نداشته باشه چون نون خور اطراف سفره زیاد هستن
قط حرف میزنند. کسی نیست عمل کند
آنچه به جایی نرسد فریاد است
سلام
در بنیاد شهید کمک معیشت برخی از جانبازان را به دلیل داشتن جواز کسب و درامد ناچیز قطع کردند.
با اینکه حق بیمه واریزی نداشتند و امکان بازنشستگی هم ندارند .
نوعی پارادوکس وجود دارد
از طرفی گفته می شود این حقوق نیست و در کنار این کمک معیشت، نیاز است جانباز کسب و کاری هم داشته باشد چون اسمش کمک معیشت است .

از طرفی به محض اینکه با کمک خانواده یک جانباز توانسته باشد کسب و کار کوچکی در حد خرده فروشی راه بیاندازد، فورا کمک معیشت را قطع کردند !

در حالیکه اگر همین جانباز، ٢۵درصد و بالاتر حالت اشتغال بود می توانست دو حقوق مناسب همزمان دریافت کند، ضمن دریافت وام اشتغال و جواز برای کل خانواده و دهها تسهیلات دیگر .

خواهشمند است در برنامه هفتم امتیازات جانبازان ٢۵درصد را به زیر ٢۵درصد تسری بدید، بسیاری از ایثارگران در برنامه هشتم در حیات نیستند .
شاید این اخرین فرصت باشد

باور کنید اولویت با شهدای زنده است رزمندگان و جانبازان زیر25درصد را در یابید
باسلام و عرض ادب پرسی که تمنای تو از لعل لبم چیست آنجا که عیانست چه حاجت به بیانست این قای دکتر حتی مصوبه اعتبار سوخت دولت قبل را لغو کرد بقیه کاراش هم که داریم می بینیم که شعاری بیش نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi