شناسه خبر : 104050
یکشنبه 09 مهر 1402 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرحوم خلبان ضرابی: ما هیچ منتی بر مردم ایران نداریم

فاش نیوز - خلبان محمود ضرابی که صبح امروز درگذشت، در یکی از صحبت‌های خود گفته بود: «امروزه اگر کسی از ما بپرسد، می‌گوییم که هیچ منتی بر ملت ایران نداریم. وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم تا در مقابل خداوند شرمنده نباشیم، روسفید باشیم.»

مرحوم خلبان محمود ضرابی: ما هیچ منتی بر مردم ایران نداریم+فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی، از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که از چند روز پیش به دلیل شدت گرفتن بیماری سرطان در بیمارستان بستری بود، صبح امروز، شنبه ۸ مهرماه، به آسمان سفر کرده و به یاران شهیدش پیوست.

در ادامه بخشی از صحبت‌ها و خاطرات او درباره شهادت حسین خلعتبری را که در مستند «نبردهای فانتوم» آمده، می‌خوانیم و می‌بینیم.

مرحوم خلبان ضرابی تعریف می‌کند: «وقتی می‌خواستند خبر شهادت حسین خلعتبری را آرام آرام به مادرش بگویند، اول می‌گویند «خورده زمین»، «پایش شکسته» و ...

مادرش می‌گوید: «بگویید واقعیت چیست. چه اتفاقی افتاده است؟ حسین خلبان است از این مدل اتفاقات برایش نمی‌افتد! راستش را به من بگویید.»

مادر حسین مکثی کرد و ادامه داد: «ببینید! قبل از تولدش هم که می‌خواست دنیا بیاید، مرحوم پدرش به عشق مولا حسین، اسمش را گذاشته بود حسین. من خوابش را هم دیده‌ام؛ که حسین من سر ندارد.»

مرحوم خلبان ضرابی در ادامه شهادت حسین خلعتبری را روایت می‌کند و می‌گوید: «وقتی موشک خورد به زیر صندلی حسین، سر و هلمتش یک جا افتاد و بدنش یک جای دیگر پاره پاره شد.»

وی در ادامه شعری با مضمون شهادت در راه عاشقی می‌خواند: 

«تا اول و آخر سفر باختن است
در بازی عشق، برد با باختن است

از پیکر بی‌سرم تعجب نکنید
سرباز شدن برای سر باختن است»

وی در ادامه درباره شهید خلعتبری می‌گوید: «او سرباز بود، همه ما سرباز بودیم و وظیفه‌مان را هم انجام دادیم. امروزه اگر کسی از ما بپرسد، می‌گوییم که ما هیچ منتی بر ملت ایران نداریم. وظیفه‌مان را انجام دادیم تا در مقابل خداوند شرمنده نباشیم، روسفید باشیم.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi