شناسه خبر : 104120
دوشنبه 10 مهر 1402 , 13:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای عبور از پیک تابستان امسال

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد

فاش نیوز - میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور در طول یک‌سال اخیر با رشد سه درصدی از مرز ۳۳۷ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حدود ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور از نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود. ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در همین راستا، 2749 مگاوات افزایش یافته است.
عبور از پیک تابستان امسال برای نخستین بار با بیش از ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی با صرف سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت کار میسر شد تا رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسیده و ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در پیک تابستان امسال به ۹۹ درصد برسد. البته متوسط آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی در جهان حدود ۹۵ درصد است.
از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۳۷ میلیون مگاوات ساعت رسیده است تا در طی یک‌سال اخیر رکورد جدیدی در زمینه تولید برق نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسد.
تامین برق از منابع مختلفی صورت می‌گیرد که برق سبز، یکی از آنهاست. در همین راستا تابلوی برق سبز بورس هم برای حل مشکل ناترازی و مبادله برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر ابتدای خرداد امسال راه‌اندازی و ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر خصوصی با ۲۰۰ مگاوات ظرفیت برای انجام معاملات برق سبز به بورس انرژی معرفی شد.
گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی است متوسط قیمت برق سبز از ابتدای خرداد تا پایان شهریور بین ۲۰۳۵ تا ۳۳۵۶ تومان در نوسان بود و تعداد مشترکانی که برق سبز خریداری کردند از ۲۰ مشترک در تیر امسال به ۴۰ مشترک در شهریور ماه افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری توانیر، تاکنون ۱۲۸ میلیون و 300 هزارکیلووات‌ساعت انرژی تولیدی این نیروگاه‌ها به ارزش ۳۳۸ میلیارد تومان در تابلوی برق سبز معامله شده است. برق معامله شده به طور متوسط معادل ۳۸ هزار و 931 کیلووات‌ساعت در طول ماه است. از این میزان ۳۵ هزار و 694 کیلووات‌ساعت به وسیله مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و مابقی به وسیله مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های توزیع برق خریداری شده است. همچنین ارزش معاملات برق سبز در شهریور امسال بیش از ۷۸ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۲۷۲۴ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ثبت شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi