شناسه خبر : 104312
دوشنبه 17 مهر 1402 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران در رسانه های جهان

ژنرال صهیونیست: ایران این توانایی را دارد که اسرائیل را با خاک یکسان کند

فاش نیوز - روزنامه معاریو در گزارشی به زبان عبری به نقل از «اسحاق بریک» ژنرال ارتش اسرائیل و یکی از فرماندهان این رژیم در جنگ یوم کیپور 1973 در اعترافی جالب عنوان می‌دارد: «اسرائیل برای یک تهدید چندبعدی و چندجبهه‌ای ساخته نشده و دوام نمی‌آورد.»

بریک عنوان می‌دارد: «متاسفانه حق با من بود و بسیار امیدوارم که حتی بیشتر از این ‌اشتباه نکنم، و اگر جنگ منطقه‌ای شروع شود‌، ما برای آن آماده نیستیم، این درگیری ممکن است صدها برابر بیشتر شود.»
وی همچنین اظهار داشت: «یک جنگ منطقه‌ای ممکن است در نتیجه جنگ در غزه رخ دهد.»
بریک خاطرنشان کرد: «در جنگ بعدی، هم یک جنگ بسیار سخت در زمین و هم یک جنگ بسیار سخت در هوا وجود خواهد داشت، جبهه داخلی اسرائیل روزانه هزاران موشک دریافت می‌کند و در مرز با هزاران موشک از رزمندگانی که می‌خواهند از مرز عبور کنند رو‌به‌رو خواهیم شد. اسرائیل نباید عمداً یا خارج از منطق، اقدام کند اسرائیل باید خود را برای این تهدید چند جانبه آماده می‌کرد و متأسفانه ما این‌گونه نیستیم.»
معاریو در ادامه به نقل از ژنرال بریک عنوان می‌دارد: «به عنوان نمونه می‌توان گفت حزب‌الله را در نظر بگیریم، آنها 10 هزار کماندو و جنگجوی بسیار آماده، موشک‌های زمین به زمین و موشک ضد‌تانک دارند، چریک‌ها در حزب‌الله می‌توانند از گذرگاه‌های مرزی لبنان، با وسایل نقلیه، موتورسیکلت یا پیاده به شهرک‌های شمال حمله کنند، ما امروز برای آن آماده نیستیم. من نمی‌گویم فردا این اتفاق می‌افتد، اما ما باید درک کنیم که سوری‌ها نیز شروع به باز‌سازی ارتش خود کرده‌اند.»
وی دوباره تکرار کرد: «باید در نظر گرفته شود که قدرت ایران این توانایی را دارد که اسرائیل را با خاک یکسان کند.»
وی با اذعان به ضعف این رژیم و شک در‌باره توانایی ارتش اسرائیل برای نبرد چند میدانی، گفت: «نه تنها نیروهای ذخیره آماده نیستند، بلکه ارتش به حدی کاهش یافته است که ما توانایی مقابله همزمان با پنج میدان را نداریم.»
پولیتیکو: حمایت ایران از حماس ممکن است توافق اسرائیل و عربستان را از بین ببرد
پایگاه آمریکایی پولیتیکو در یادداشتی از جیمی دتمر و کریستین اولیور در روز 7 اکتبر 15 مهرماه به حمایت ایران از حماس و تاثیر آن بر روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پرداخته است.
این پایگاه خبری مدعی شد: رفتار تهران، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که ایران در حال دامن زدن به درگیری است تا از عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل با میانجی‌گری آمریکا جلوگیری کند.
پولیتیکو در ادامه می‌افزاید: مشاور ارشد نظامی رهبر ایران، (سرلشکر پاسدار رحیم صفوی) گفت تهران از حملات روز شنبه حماس علیه اسرائیل حمایت می‌کند و به حمایت از مبارزان تا زمان آزادی فلسطین و بیت‌المقدس ادامه خواهد داد.
این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد: حمله حماس تنها چهار روز پس از آن صورت گرفت که رهبر ایران گفت: «رژیم غاصب رو به پایان است. امروز جوانان فلسطینی و جنبش ضد‌ظلم و ضداشغال در فلسطین پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری در 70 یا 80 سال گذشته هستند. ان‌شاءالله جنبش به اهداف خود خواهد رسید.»
پولیتیکو همچنین اظهار داشت: حمله فلسطینی‌ها در یک مقطع دیپلماتیک بسیار حساس انجام شده است.

این رسانه با ‌اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری عنوان می‌دارد: در هفته‌های اخیر، رهبران ایران از توافق پیشنهادی مورد حمایت آمریکا بین اسرائیل و عربستان سعودی انتقاد کرده‌اند و آیت‌الله خامنه‌ای در 3 اکتبر گفت کشورهایی که قصد عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل را دارند، ریسک بزرگی را متحمل خواهند شد. موضع جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهایی که قمار عادی‌سازی با اسرائیل را انجام می‌دهند، بازنده خواهند بود. آنها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند.
این رسانه به نقل از جاناتان‌شانزر، معاون ارشد تحقیقات در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، (یکی از ‌اندیشکده‌های نزدیک به صهیونیسم) مدعی شد: «ما معتقدیم که دست ایران در عناصر این امر پیدا خواهد شد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi