شناسه خبر : 104622
چهارشنبه 26 مهر 1402 , 08:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انجام ۱۴۰ اقدام عملیاتی توسط دولت برای جلوگیری از قطعی برق

فاش نیوز - سخنگوی دولت گفت: دولت 140 اقدام عملیاتی برای جلوگیری از قطعی برق در دو سال گذشته انجام داد. در حوزه صنعت، با رشد صنعتی حتی در حوزه صنایع پرمصرف مثل سیمان و فولاد توانستیم داشته باشیم.

خبرنگار کیهان در نشست خبری سخنگوی دولت از علی بهادری جهرمی پرسید: در رابطه با موضوع برق، با توجه به اینکه در تابستان سال جاری با قطعی برق خیلی محدود و حتی در برخی مناطق با عدم قطعی آن مواجه بودیم، همچنین اینکه دولت قبل حل مشکل برق را منوط به برجام می‌دانست، دولت این موضوع را چگونه مدیریت و حل کرد؟
سخنگوی دولت در پاسخ به کیهان اظهار کرد: دولت 140 اقدام عملیاتی برای جلوگیری از قطعی برق در دو سال گذشته انجام داد. یک حوزه افزایش ظرفیت تولید داخلی بود که بتواند افزایش پیدا کند. در همین راستا یک برنامه کوتاه‌مدت و یک برنامه بلندمدت گذاشته شد. در برنامه کوتاه‌مدت 7700 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق در کشور اتفاق افتاد. یعنی چیزی در حدود 10 درصد کل ظرفیت تولید برق کشور بود. یعنی طی دو سال در حدود ده درصد تولیدی کل کشور به ظرفیت تولید افزوده شد که بتواند جبران کسری‌های نیاز برق کشور باشد. در نتیجه آن شاهد قطعی‌های برق تابستان که در سال‌های اخیر در دوره بهار هم داشتیم، نباشیم.
وی در ادامه افزود: همزمان مدیریت مصرف هم در دستور کار قرار گرفت. به طور مثال با تغییر ساعات کارکنان دولت، کاهش مصرف را همراه داشت، یا با مشوق‌هایی که به منظور صرفه‌جویی در بخش‌های خانگی در نظر گرفته شد با همراهی بسیار خوب مردم مواجه شدیم. مصرف مناسب و این مدیریت درحالی رخ داد که مصرف‌کنندگان و کمیت افزایش داشت. سخنگوی دولت همچنین راجع به صنایع بزرگ و مصرف آنها گفت: در حوزه صنعت، با رشد صنعتی حتی در حوزه صنایع پرمصرف مثل سیمان و فولاد توانستیم مواجه باشیم. ظرفیت تولید ما بیش از این است در صورتی که برنامه بلندمدتی که در حوزه افزایش تولید داریم به اجرا دربیاید. بیش از 30 هزار مگاوات برای افزایش تولید به روش‌های مختلف از جمله سبز و حرارتی هدف‌گذاری شده است. اما باز این همکاری مردم بود که به عنوان عامل اصلی بوده، هست و خواهد بود.
مهاجران غیرقانونی افغانستانی شناسایی و مسترد می‌شوند
دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مهاجران افغانستانی، تصریح کرد: بخشی از مهاجران به‌ صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند و بخشی دیگر از روش‌های غیرقانونی در کشور ما سکونت دارند. کسانی که به صورت غیرقانونی وارد شده‌اند از سوی نیروی انتظامی شناسایی و مسترد می‌شوند.
وی ادامه داد: دولت برای ساماندهی آن دسته از افرادی که به صورت قانونی وارد شده‌اند، لایحه‌ای با عنوان سازمان ملی مهاجرت تدوین به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که از سال گذشته تاکنون بررسی و تصویب نشده است. رئیس‌جمهوری نیز تاکید دارند که وزیر کشور هرچه سریع‌تر در زمینه ساماندهی اتباع خارجی اقدام کنند.
۶ میلیارد دلار آزادشده زیر کلید بانک مرکزی است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار آزادشده و ادعای برخی رسانه‌های غربی در زمینه دسترسی نداشتن ایران به این منابع، تأکید کرد: این توافق در زمان خودش با دقت و با تضمین کافی انجام شد. رسانه‌های آمریکایی برای بازی‌های سیاسی خودشان مطالبی را منتشر می‌کنند. منابع با موفقیت از یون به یورو تبدیل شد و در حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران نیز رسید و پول‌ها اکنون زیر کلید بانک مرکزی است.
وی ادامه داد: جالب است که ابتدا اصل آزاد‌سازی منابع را انکار می‌کردند، بعد آن را بی‌اهمیت خواندند، بعد آن را خرج شده اعلام کردند، بعد گفتند هزینه تبدیل ارز بالا بوده، بعد گفتند محدود به چند کالای خاص است. این منابع در اختیار کشورمان است و برای رشد تولید کشور استفاده خواهد شد.
پاسخ ایران به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی و واکنش جمهوری اسلامی به آن، تصریح کرد: مقامات نظامی کشورمان پیش از این هم به این قبیل گزافه‌گویی‌ها پاسخ داده‌اند. رژیم صهیونیستی حتی جرئت تصور این موضوع یا تفکر به آن را هم ندارد. حتی پیش از اینکه فکری در این زمینه داشته باشند پاسخ کوبنده‌ای از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهند کرد.
ارسال ناو هواپیمابر از سوی آمریکا نشانه عجز آنهاست
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه، تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه‌ایجاد امنیت نمی‌کند بلکه اختلال امنیت می‌کند و نشانه رویکرد ریاکارانه و مزورانه آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها از یک طرف دعوت به خویشتن‌داری و از سوی دیگر ناو جنگی به منطقه اعزام می‌کنند که معنای آن برای کشورهای منطقه روشن است. وی تاکید کرد: ارسال ناو هواپیمابر و سایر تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به منطقه، معنایی جز ضعف و اعتراف آنان به نزدیکی پایان حیات منحوس رژیم صهیونیستی و ناتوانی بیش از پیش این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت ندارد که از هرسو تحت تحریم هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi