شناسه خبر : 104717
شنبه 29 مهر 1402 , 08:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صوت ۴۱ سال قبل شهید روحانی: کودکان فلسطینی چه گناهی کرده‌اند؟

فاش نیوز - در صوتی تازه منتشرشده از شهید روحانی مصطفی ردانی‌پور می‌شنویم: «این‌ها ظلم نیست که برادرها تعریف می‌کردند هزارتا هزارتا آدم در اردوگاه‌های فلسطینی سوخته‌اند؟ چه گناهی کردند این بچه‌های فلسطینی؟ می‌گویند از خاک ما بروید بیرون.»

صوت 41 سال قبل شهید روحانی: کودکان فلسطینی چه گناهی کرده‌اند؟+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، این روزها صدای بمب‌هایی که بر سر فلسطینی‌ها فرود می‌آید به گوش خیلی از کشورها و مردم آزادی‌خواه جهان رسیده است. این صداها باعث شده رژیم صهیونیستی بیش از پیش در چشم مجامع جهانی منفور شود. به همین دلیل افراد زیادی برای مبارزه با رژیم اسرائیل و کمک به مردم فلسطین داوطلب اعزام به نوار غزه شده‌اند. 

در ادامه می‌توانید برشی از سخنرانی شهید مصطفی ردانی‌پور درباره مبارزه با اسرائیل که برای اولین بار منتشر می‌شود را گوش کنید. این سخنرانی ۲۹ تیرماه سال ۱۳۶۱، در عملیات رمضان و در قرارگاه فتح انجام شده است. 

شهید ردانی‌پور در این سخنرانی می‌گوید: «دفاع برای ما امر واجبی است و ما باید از خودمان دفاع کنیم. ما اگر نرویم سراغ اسرائیل، اسرائیل در مرزهای ما می‌آید به سراغ ما.»

این شهید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمله «کونا للظالم خصماً و للمظولم عوناً» از مولا علی علیه‌السلام می‌گوید: «امیرالمؤمنین به امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام می‌فرمایند: «دشمن ظالم و یار مظلوم باشید.» الآن چه کسی ظلم می‌کند؟ این‌ها ظلم نیست که برادرها تعریف می‌کردند هزارتا هزارتا آدم در اردوگاه‌های فلسطینی سوخته‌اند؟ چه گناهی کرده‌اند این بچه‌های فلسطینی؟ این بچه‌های لبنانی؟ این شیعیان محروم جنوب لبنان؟ چه گناهی کرده‌اند این پیرزن‌ها و پیرمردها؟ جرمشان چیست؟ می‌گویند از خاک ما بروید بیرون. »

او تأکید می‌کند: «آن‌ها ظالم هستند و ما بر حسب وظیفه و انسانیت‌مان دشمن ظالم هستیم. دشمن ظالم بودن در شعار نیست؛ در عمل است و یار مظلوم ...» 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi