شناسه خبر : 104766
یکشنبه 30 مهر 1402 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرکز آمار ایران اعلام کرد

کاهش نرخ تورم مسکن برای سومین ماه متوالی

فاش نیوز - مرکز آمار ایران از تداوم تورم منفی ماهانه قیمت مسکن در شهر تهران طی شهریور ماه و کاهش یک درصدی آن نسبت به مرداد ماه خبر داد و اعلام کرد: تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه امسال هشت و 9 دهم واحد درصد کاهش داشته است.
مرکز آمار ایران گزارش شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه ١٤٠٢ را منتشر کرد که بر اساس آن، در شهریور ماه ١٤٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧٩ و 9 دهم رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٤ و هشت دهم)، یک و هفت دهم درصد کاهش داشته است.
تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه امسال منفی یک و هفت دهم درصد بوده که در مقایسه با مرداد ماه امسال (منفی هفت دهم درصد) یک واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد.
تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه ١٤٠٢ به عدد ٧٥ و دو دهم درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه شهریور ماه در مقایسه با ماه قبل (٨٤ و یک دهم درصد) هشت و 9 دهم واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.
نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٣ و 9 دهم درصد رسیده است که نسبت به مرداد ماه امسال (٨٢ درصد)، یک و 9 دهم واحد درصد افزایش داشته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد.
در شهریور ماه ١٤٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ۸۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان و ۷۷ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک شهر تهران با متوسط وزنی قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران با استفاده از اطلاعات ثبتی سامانه املاک و مستغلات کشور و به روش هدانیک محاسبه شده است؛ شاخص قیمت نسبت به متوسط قیمت، تغییرات قیمت‌ها را بهتر نشان می‌دهد، زیرا مشخصات و کیفیت واحدهای فروش رفته در دوره‌های مختلف در محاسبه متوسط قیمت قابل شناسایی نمی‌باشد. به عنوان مثال، تعداد واحدهای فروش رفته نوساز در یک دوره امکان دارد بسیار بیشتر از دوره قبل باشد که در این حالت متوسط قیمت دو دوره متوالی با یکدیگر قابل مقایسه نخواهند بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi