شناسه خبر : 104807
یکشنبه 30 مهر 1402 , 13:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر شهید «قاسمی قلعه‌قاضی» در بندرعباس آسمانی شد

فاش نیوز - حسین قاسمی قلعه‌قاضی پدر شهید «محمد قاسمی قلعه‌قاضی» روز یکشنبه به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین قاسمی قلعه‌قاضی پدر شهید معظم «محمد قاسمی قلعه‌قاضی» و برادر شهید معظم «محمد قاسمی‎‌ قلعه قاضی» در سن ۸۵ سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر این پدر شهید بزرگوار از ساعت ۱۵ عصر امروز در آرامستان محله نخل ناخدا بندرعباس با حضور بستگان و جمعی از ایثارگران برگزار و به خاک سپرده می‌شود.

شهید محمد قاسمی قلعه‌قاضی فرزند دوم خانواده حسین قاسمی قلعه‌قاضی از شهیدان دوران دفاع مقدس استان هرمزگان ۱۱ مهر ۱۳۴۶ در بندرعباس به دنیا آمد.

پدرش حسین قاسمی قلعه‌قاضی راننده شرکت نفت بود و رزق و روزی سفره خانه را از راه رانندگی تامین می‌کرد و مادرش زهرا گرگی‌بندری نیز خانه‌داری می‌کرد و کنار بچه‌ها به امورخانه و تربیت فرزندان مشغول بود.

وی سال ۷۳ اول درس و مدرسه دوران ابتدایی را از مدرسه خنجی (شهید گرجی‌زاده) شروع کرد و مقطع راهنمایی را در مدرسه اندیشه (شهید قاسمی) و از ۱۵ سالگی دوران دبیرستان را نیز ادامه داد.

شهید قاسمی علاوه بر درس خواندن در انجام کارهای خانه همراه مادر بود و خودش در زمینی بایر که به راه انداخته بود در کار بلوک‌زنی هم همکار پدر بود.

وی که عشق و علاقه زیادی به فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در مسجد داشت، نگهبان مسجد بود و فصل تابستان نیز در اردوی هجرت در منطقه‌های جنگی شرکت می‌کرد.

شهید قاسمی در کنار فعالیت‌های مذهبی درس و تحصیل را نیز فراموش نکرد و در مقطع کاردانی در اهواز پذیرش شد.

وی برای رفتن به جبهه در ابتدا با مخالفت خانواده روبرو بود اما چون با شهید حسین الله‌پرست پسرخاله‌اش تصمیم‌شان را گرفته بودند، مخالفت چندانی با رفتن به جنگ نداشت.

محمد و حسین هر دو غواصی رو یاد گرفتند و زمانی هم که شهید شدند هر دو ۱۹ ساله بودند خدا هردوی آن‌ها را در مرحله سوم عملیات کربلای پنج در منطقه پاسگاه زید برای شهادت انتخاب کرد و هردو باهم آسمانی شدند.

محمد درحالی که چند روز به کلاس‌های دانشگاه فرصت داشت و می‌توانست سرکلاس دانشگاه باشد، حضور در شلمچه برای جنگیدن با دشمن را انتخاب کرد و در این راه نیز شهید شد.

پیکر شهید محمد قاسمی قلعه قاضی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پنجم اردیبهشت ۷۴ پس از جست‌وجو در گلزار شهیدان بندرعباس به خاک سپرده شد.

شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس در طول دوران دفاع مقدس هشت شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که تمثال این هشت لاله پرپر انقلاب در ورودی این شهر مزین شده است.

شهیدان محمد قاسمی قلعه قاضی، علی براهیمی، عباس امروش، محمد ایروش، قنبر عالی‌زاده، علی صفت‌زاده، حسین حسین‌زاده و یوسف عابدینی از شهیدان دوران دفاع مقدس منطقه قلعه قاضی از توابع بندرعباس هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi