شناسه خبر : 104850
سه شنبه 02 آبان 1402 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شروع قدرتمند نمایندگان کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو

دوومیدانی در یک روز ۵ طلا، ۶ نقره و یک برنز کسب کرد

شروع قدرتمند نمایندگان کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو ایران با کسب ۲۱ مدال در جایگاه دوم ایستاد...

فاش نیوز - نمایندگان کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو، روز نخست این رقابت‌ها را قدرتمند آغاز کردند تا جایی که توانستند به ۸ طلا، ۷ نقره و ۶ برنز برسند. بیشترین مدال‌های ایران در روز نخست مطابق پیش‌بینی‌ها از پارا دوومیدانی بود تا جایی که پارادوومیدانی کاران کشورمان موفق شدند 5 طلا، 6 نقره و یک برنز به‌دست آورند.

دیروز در ماده پرتاب نیزه کلاس F57 امان‌الله پاپی ملی‌پوش با حریفانی از اندونزی‌، فلسطین‌، ویتنام، هند و یمن رقابت کرد. پاپی در این رقابت با ثبت رکورد 49.24 متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان 64 سانتیمتر)، مدال طلا را به خود اختصاص داد.
 در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو‌، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F56 برگزار شد؛ جایی که ‌هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین‌، ویتنام‌، چین (2 نفر)‌، ازبکستان‌، بحرین و هند (2 نفر) به رقابت پرداختند.
در پایان این مسابقه، هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد 22.91 متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان 2.72 متر ارتقا داد.
زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد 22.13 متر به مدال نقره دست یافت. در این ماده به واسطه یک دقیقه دیر رسیدن متقیان در شروع مسابقه و اعتراض چین مراسم توزیع مدال برگزار نشد تا کمیته انضباطی رای نهایی را صادر کند.
مرحله مقدماتی مسابقات دوی 100 متر در کلاس T12 برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی در گروه دوم با ثبت زمان 11.27 ثانیه زودتر از سایر ورزشکاران به خط پایان رسید و اول شد و به فینال راه یافت. مسابقه فینال امروز برگزار می‌شود.
در ماده پرتاب وزنه کلاس F11 سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علیپور و حسن باجولوند به میدان رفتند. در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند‌، علیپور با رکورد 13.92 متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. همچنین مهدی اولاد با رکورد 13.30 متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد 11.60 متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.
فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F20 به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد 9.29 متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.
رضا حاتمی در رقابت‌های دوومیدانی ماده 400 متر با حریفانی از عراق (2 نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان 51.84 ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد. رکورد حاتمی 69 صدم ثانیه کمتر از قهرمان این رقابت بود. او همچنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد.
فینال رقابت دوی 100 متر کلاس T13 بعد از ظهر دیروز برگزار شد؛ جایی که وحید علی نجیمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عمان، سنگاپور، تایلند‌، تاجیکستان، قزاقستان و لائوس (2 نفر) مسابقه داد. نماینده کشورمان با زمان 11.27 ثانیه به مدال نقره رسید.
در پرتاب دیسک بانوان و در کلاس F53‌، الناز دارابیان با رکورد 14.25 متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. حنان کعب‌ عمیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت، با بهترین پرتابش به میزان 11.55 متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.
 علیرضا مختاری، اسدالله عظیمی و رشید مسجدی در فینال مسابقات پرتاب دیسک کلاس F51/52/53 بازی‌های پاراآسیایی با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم موفق شدند طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.
 ایستادن در جایگاه دوم با کسب 21 مدال
بدین ترتیب در پایان نخستین روز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲‌ هانگژو که دیروز دوشنبه برگزار شد، ورزشکاران ایران در مجموع با کسب ۲۱ مدال (۸ مدال طلا، ۷ مدال‌ نقره و ۶ مدال برنز)، بعد از چین در رتبه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفتند. 
اسامی مدال آوران ایران تا پایان روز نخست: 
مدال طلا: ۱- امیرحسین علیپور در دوومیدانی‌، 2 - امان‌الله پاپی در دوومیدانی، ۳- الناز دارابیان در دوومیدانی، ۴-‌ هاشمیه متقیان در دوومیدانی، ۵- سعید حسین‌پور در قایقرانی، ۶- میثم بنی‌طبا در جودو‌، ۷- سینا ضیغمی‌نژاد در شنا، ۸- علیرضا مختاری در دوومیدانی مدال نقره:۱- وحیدعلی نجیمی در دوومیدانی، ۲- رضا حاتمی در دوومیدانی، ۳- اسدالله عظیمی در دوومیدانی‌، ۴- زینب مرادی در دوومیدانی‌، ۵- مهدی اولاد در دوومیدانی‌، ۶- شاهین ایزدیار در شنا‌، ۷- حنان کعب‌عمیر در دوومیدانی.
مدال برنز:۱- سارا عبدالملکی در قایقرانی‌، ۲- سعید کوهکن در جودو‌، ۳- مریم عبدالله‌پور در تکواندو‌، ۴- نرگس جوادی در تکواندو، ۵- رشید مسجدی در دوومیدانی، ۶- مهدیه سادات حسینی در تکواندو.
کاروان ایران با نام «فرزندان ایران» و با حضور 211 ورزشکار در ۱۶ رشته در بخش مردان و ۱۴ رشته ورزشی بخش زنان در چهارمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. شعار کاروان ورزشی کشورمان نیز «ایمان، ایران، افتخار» است. 
اینستاگرام
هرساله شاهدبودیم که کاروان ورزشی پاراالمپیک کشورمان که ورزشکاران جانبازومعلول هستندبیشترین افتخارات ورزشی رادرسطح جهان و آسیا و کشوری کسب نموده و بیشترازهمه فدراسیونها پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاردرآوردند و برخلاف دیگر فدراسیون ها ازکمترین جوایز برخورداربوده وهستند. درودبرهمت والای ورزشکاران جانبازومعلول کشورمان. حالا مسئولین محترم همانندگذشته بیشترین جوایز وتسهیلات وامتیازات ورزشی را به فدراسیون فوتبال و لیگها و لیگ برتر و فوتبالیستها میدهند و آنان هم بااین امکانات و امتیازات بی نظیر به ملت پز بدهند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi