شناسه خبر : 104890
چهارشنبه 03 آبان 1402 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای خبرنگار در خط مقدم نبرد با رژیم صهیونیستی

در طول دو هفته از آغاز حماسه طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی به دلیل درماندگی مقابل گروه حماس، جنایت علیه مردم غزه را به اوج رسانده و در این بین، ۲۰ خبرنگار را هم به شهادت رسانده است.

به گزارش دفاع‌پرس، ۲۰ خبرنگار در دو هفته اخیر توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیدند. این آماری‌ست که از هفتم اکتبر یعنی شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا به امروز گزارش شده است.

خبرنگاران فلسطینی در زیر بمباران‌ها و موشک باران‌های رژیم صهیونیستی مسوولیت پخش و انتشار اخبار تجاوزات این رژیم را برعهده دارند. جنگی نابرابر که آنان را در خط مقدم مبارزه با اشغالگران صهیونیستی و نمایش رذالت آنان در کشتار زنان و مردان و کودکان بی گناه و هدف قرار دادن منازل و بیمارستان‌ها قرار داده.

۲۰ شهید خبرنگار در خط مقدم نبرد نابرابر با اسرائیل

در حالی که مردم نواز غره پس از ۱۵ روز از حملات رژیم صهیونیستی شرایط سختی را تجربه می‌کنند و کودکان با نوشتن اسامی خود بر روی دست و پا امکان شناسایی در صورت شهادت را فراهم می‌کنند خبرنگاران نیز از حملات رژیم صهیونیستی در امان نبوده و تقریبا هر یک روز یک خبرنگار نیز به شهادت رسیده است.

۲۰ شهید خبرنگار در خط مقدم نبرد نابرابر با اسرائیل

نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار کار می‌کردند و تعداد زیادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران زخمی یا مفقود شده‌اند و این در شرایطی است که طبق قوانین بین المللی بشردوستانه روزنامه نگاران و خبرنگاران غیرنظامی محسوب می‌شوند و نباید مستقیماً در حملات هدف قرار گیرند.

علاوه بر این حدود ۲۰ اقامتگاه متعلق به روزنامه نگاران نیز بمباران شده که برخی از آن‌ها به طور کامل و برخی دیگر به طور جزیی ویران شده اند. حدود ۵۰ دفتر اصلی و شعبه مراکز رسانه‌ای از جمله دفاتر شبکه الجزیره، تلویزیون فلسطین، خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری شهاب توسط رژیم اشغالگر قدس بمباران شده اند.

۲۰ شهید خبرنگار در خط مقدم نبرد نابرابر با اسرائیل

آخرین شهید حملات رژیم صهیونیستی «رشدی سراج» بود که در آخرین پست فیسبوکی خود پستی درباره شهادت منتشر کرده و نوشته است: «ما هجرت نمی‌کنیم و از غزه خارج نمی‌شویم مگر به سمت آسمان، فقط به سمت آسمان»

خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی در طول ۲ هفته تجاوز رژیم صهیونیستی توانستند به خوبی اخبار مربوط به جنایت‌های این رژیم را مخابره و منتشر کنند، هرچند که بسیاری از شبکه‌های بزرگ رسانه‌ای غربی اخبار مربوط به فلسطین را به صورت گزینشی و محدود منعکس می‌کنند. همین موضوع باعث شد تا چندی پیش ویدئویی از یک جدال یک زن مصری با خبرنگار یکی از شبکه‌های پرنفوذ انگلیسی در گذرگاه رفح منتشر شود که نسبت به اقدامات این شبکه در حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن کشتار زنان و کودکان اعتراض می‌کرد.

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi