شناسه خبر : 104933
پنجشنبه 04 آبان 1402 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک هایی که ایثارگران می توانند وام بگیرند

فاش نیوز - ایثارگرانی که در دوران جنگ تحمیلی سابقه جبهه داشته‌اند، می‌توانند برای خودشان یا فرزندانشان وام بگیرند.

بانک هایی که ایثارگران می توانند وام بگیرند

به گزارش خبرگزاری صفحه اقتصاد، در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، علاوه بر نیروهای نظامی، افراد بسیاری از سرتاسر ایران به صورت داوطلب برای حضور در جبهه های جنگ اعلام آمادگی کردند. ارتش و سپاه به عنوان دو ارگان نظامی اقدام به نام نویسی افراد می کردند. پس از پایان جنگ دو ارگان سپاه و ارتش برای تقدیر از رزمندگانی که با شجاعت و ایثار در خط مقدم حاضر شده بودند، کارتی تحت عنوان کارت ایثارگری عرضه کردند. توجه داشته باشید که کارت ایثارگری سپاه متفاوت از کارت ایثارگری ارتش می باشد و متقاضیان می بایست برای دریافت کارت خود به ارگانی مراجعه کنند که در زمان جنگ برای حضور در جبهه در آن نام نویسی کرده بودند.

چنانچه شما توسط ارگان ارتش به جبهه جنگ اعزام شده باشید می توانید برای دریافت و ثبت نام وام ایثارگران ارتش که شامل وام های مختلفی چون مسکن، ازدواج، خودرو و … می شود اقدام کنید.

وام مسکن با کارت ایثار ارتش

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفاه حال ایثارگران، سامانه ای را راه اندازی کرده است که متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه خدمات الکترونیکی مختلفی را دریافت نمایند. سامانه ایثار که به نشانی اینترنتی isaar.ir راه اندازی شده است، نیاز متقاضیان را برای ثبت نام وام ایثارگران ارتش به صورت اینترنتی و غیر حضوری رفع می نماید. همچنین ایثارگران می توانند از طریق این سامانه درخواست صدور کارت ایثارگری، دریافت فیش حقوقی ایثارگران و … دهند. در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام وام ایثارگران ارتش را شرح خواهیم داد.

مراحل ثبت نام وام ایثارگران ارتش عبارت است از:

 در ابتدا لازم است تا متقاضی وارد سامانه وام مسکن ایثارگران به نشانی اینترنتی isaarit.isaar.ir گردد. 

 در مرحله بعد لازم است تا گزینه «ثبت نام خدمات الکترونیک ایثارگران» را از بخش «خدمات الکترونیکی ایثارگران و کارمندان» انتخاب نماید.

 در این مرحله پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود لازم است است تا کد امنیتی مربوطه را وارد کرده و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید.

 پس از ورود به سامانه بر روی گزینه «مسکن» کلیک کنید.

 سپس از سمت راست صفحه گزینه «وام مسکن» را انتخاب کرده و بر روی «ادامه» کلیک کنید.

 پس از مطالعه قوانین مربوطه و انتخاب گزینه «قبول دارم»، وارد صفحه ای خواهید شد که باید اطلاعات تکمیلی، نظیر شعبه بانک و شهری که متقاضی دریافت وام مسکن، از آنجا هستید را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.

 در مرحله بعدی لازم است تا نوع وام مورد نظر خود (وام خرید مسکن/ وام ساخت مسکن) را تعیین کنید و پس از تایید اطلاعات نشان داده شده، به مرحله بعدی بروید. 

 پس از پایان این مرحله کد رهگیری ثبت درخواست فرد برای شما ارسال خواهد شد که می توانید در صورت نیاز درخواست خود را پیگیری نمایید.

شرایط دریافت وام مسکن با کارت ایثار ارتش عبارت است از:

فرد متقاضی دریافت وام مسکن با کارت ایثار ارتش می بایست یا جانباز 25 درصد به بالا، یا آزاده، یا خانواده شهدا و مفقود الاثر ها (فرزند، همسر، والدین)، یا خانواده جانبازان و آزادگان متوفی ای که تا پیش از فوت از وام مسکن ایثارگران، استفاده نکرده است، باشد.

افراد مشمول دریافت این وام می بایست فاقد مسکن باشند و یا مسکن آن ها از شرایط مناسبی برخوردار نباشد و نیز تا آن زمان از درخواست وام مسکن ایثارگری، استفاده نکرده باشند. مگر در یک شرایط استثنایی که متقاضی، جانباز 70 درصد به بالا باشد، مسکن مناسبی نداشته باشد و تسهیلات قبلی خود را پرداخت کرده باشد.

 لازم به ذکر است که ثبت نام وام ایثارگران ارتش، از ابتدای تیرماه هر سال و حداکثر تا پایان خرداد ماه سال بعد، می باشد و می بایست در این بازه زمانی درخواست خود را ارائه نمایید. 

 متقاضی دریافت این وام می بایست، سند زمین یا ملکی که خریداری کرده است یا در حال ساخت آن است را به عنوان ضمانت، به بانک ارائه دهد و نیز توان بازپرداخت وام با سود 4 درصد را داشته باشد. توجه داشته باشید که در مناطقی که همه اسناد، به صورت دستی و قولنامه ای هستند، سند دستی نیز توسط بانک، پذیرفته خواهد شد.

چه میزان وام مسکن با کارت ایثار ارتش ارائه می شود؟ 

لازم به ذکر است که میزان دریافت وام مسکن برای متقاضیان مختلف، متفاوت می باشد. به همین دلیل در این بخش از مقاله به بررسی این نکات خواهیم پرداخت که هر متقاضی تا چه مبلغی، امکان دریافت وام خرید یا ساخت مسکن را از بانک هایی که مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، خواهد داشت.

به همین دلیل باید، به تصویب نامه شماره 119991/ت60251 هـ مورخ ۱۴۰۲/07/10 هیئت وزیران که در اصلاح ماده 3 اصلاحی آیین‌ نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، تصویب شده، مراجعه کرد، این تصویب نامه، مقرر می دارد:

“سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲، به ازای هر واحد مسکونی، در شهر های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، چهار میلیارد (4/000/000/000) ریال، مراکز استان‌ ها چهار میلیارد (4/000/000/000) ریال، سایر شهرستان‌ ها سه میلیارد (3/000/000/000) ریال، روستاها دو میلیارد و پانصد میلیون (2/500/000/000) ریال و در شهرهای جدید، معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهار درصد (4%) و مدت بازپرداخت بیست ساله، بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن، تعیین می‌ شود.”

دریافت وام خودرو با کارت ایثارگری ارتش

یکی دیگر از انواع وام با کارت ایثار ارتش می توان به وام خرید خودرو اشاره کرد. مشمولین این وام می توانند با توجه به خودرویی که قصد خرید آن را دارند، مقدار وام متفاوتی دریافت نمایند که دارای نرخ 4 درصد سود می باشد. این وام نیز مطابق با مصوبه مجلس به تمامی ایثارگرانی که واجد شرایط می باشند ارائه خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای دریافت وام خودرو ایثارگران ارتش:

 شخص ایثارگر نباید خودرویی به نام خود داشته باشد.

ایثارگر می بایست حداقل 6 ماه در جبهه جنگ حضور داشته باشد.

ایثارگر می بایست حتما متاهل باشد.

شرایط مورد نیاز برای دریافت وام خودرو ایثارگران ارتش

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خودرو ایثارگران:

 متقاضی ایثارگر می بایست اصل کارت ملی و کپی آن را ارائه نماید.

 ایثارگر لازم است تا اصل شناسنامه و کپی آن را ارائه کند.

 داشتن کارت ایثارگری یا تاییدیه سابقه حضور در جبهه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگری

 ارائه فرم ج

 ارائه اصل مدارک شناسایی و کپی اعضا خانواده ایثارگر

 افتتاح حساب در یکی از بانک های عامل

دریافت وام ازدواج با کارت ایثارگری ارتش

خوشبختانه امکان دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش برای ازدواج ایثارگران، جانبازان و فرزندان آن ها نیز وجود دارد. در این بخش از مقاله به بررسی دقیق این نوع وام خواهیم پرداخت. این نوع از وام علاوه بر ایثارگران، به جانبازان و فرزندان آن ها نیز بدون توجه به درصد جانبازی آن ها ارائه می شود. البته که دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش برای ازدواج نیازمند داشتن برخی شرایط است؛ این شرایط در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

چه کسانی مشمول دریافت وام ازدواج با کارت ایثارگری ارتش می باشند؟

توجه داشته باشید که تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانک های عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می‌ شود. به عنوان مثال اگر افراد عادی مبلغ 150 میلیون تومان را دریافت نمایند، ایثارگران مبلغ 300 میلیون تومان را دریافت خواهند کرد.

 متقاضیان دریافت وام ازدواج ایثارگری می‌ بایست در سامانه ازدواج ثبت نام نماید. توجه داشته باشید که این افراد نباید پیش تر از این تسهیلات استفاده کرده باشند.

 با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افرادی که مشمول دریافت این تسهیلات می باشند، عبارتند از: خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می‌ باشند.

 مدت باز پرداخت وام ازدواج با کارت ایثارگری ارتش ، همانند سایر متقاضیان حداکثر 7 سال (84 ماه) می باشد.

رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای دریافت وام ازدواج ایثارگران الزامی می باشد.

 نکته: منظور از خانواده شاهد خانواده‌ های گرامی می باشند که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌ خود (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقود الاثر یا اسیر شده باشند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج ایثارگران ارتش:

برخی از شرایطی که می بایست زوج های تازه عقد کرده برای دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش داشته باشند، عبارت است از:

متقاضیان دریافت وام می بایست دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران باشند.

توجه داشته باشید که تسهیلات ارائه شده برای وام ازدواج صرفا شامل خود جانبازان، ایثارگران، آزادگان، فرزندان شاهد و جانبازان خواهد بود.

 لازم به ذکر است که مبلغ این وام دو برابر وام ازدواج افراد عادی می باشد.

 ایثارگران متقاضی دریافت این وام، همچون سایر متقاضیان عادی دریافت وام ازدواج می بایست در ابتدا در سامانه ازدواج ثبت نام نمایند. همچنین لازم است تا ازدواج اول آن ها باشد و حداکثر از تاریخ عقد آنان به مدت دو سال می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

 وام ازدواج به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج ایثارگران:

متقاضی ایثارگر می بایست اصل کارت ملی و کپی آن را ارائه نماید.

 ایثارگر لازم است تا اصل شناسنامه و کپی آن را ارائه کند.

 ارائه اصل و کپی سند ازدواج الزامی است.

 درج کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین لازم است.

 ارائه کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام نیز الزامی می باشد.

چه میزان وام ازدواج با کارت ایثارگری ارتش ارائه می شود؟

مبلغ وام ازدواج برای متقاضیان دریافت آن، با توجه به شرایط زوجین ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این میزان مبلغ با توجه به شرایط مختلف زوجین خواهیم پرداخت:

 اگر هر دو نفر، دارای شرایط مورد نیاز برای دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش و جانبازی باشند، این وام به هر دو نفر آن ها تعلق خواهد گرفت.

 در صورتی که تنها یکی از زوجین دارای شرایط دریافت وام ازدواج با کارت ایثار ارتش باشد، وام تنها به همان فرد تعلق خواهد گرفت.

 برای دریافت وام ازدواج با کارت ایثارگری، شرط سن هم وجود دارد. یعنی اگر سن مرد کمتر از 25 سال و سن زن کمتر از 23 سال باشد به هر یک از زوجین 200 میلیون تومان وام ازدواج ایثارگری تعلق خواهد گرفت.

 اگر شروط سنی تنها در مورد یکی از زوجین رعایت شده باشد، مبلغ 200 میلیون تومان به یکی از زوجین تعلق می‌ گیرد و فرد دیگر 140 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

 در صورتی که زوج دارای شرط سنی نباشند، به هر یک از آن ها مبلغ 140 میلیون تومان، تعلق خواهد گرفت.

 لازم به ذکر است که نرخ سود وام ازدواج با کارت ایثارگری ارتش 4 درصد می باشد و مدت زمان باز پرداخت آن حداکثر 7 سال است.

از انواع دیگر وام های ارائه شده به ایثارگران می توان به وام خود اشتغالی اشاره کرد. این نوع از وام تنها به ایثارگرانی تعلق می گیرد که قصد راه اندازی کسب و کاری را برای خود دارند. توجه داشته باشید که این نوع وام تا سقف 500 میلیون تومان نیز می باشد و دریافت آن تنها نیاز به ارائه مدارک مربوطه به فعالیتی است که شخص ایثارگر میخواهد انجام دهد. سود این نوع وام نیز 2 درصد می باشد.

کدام بانک ها به ایثارگران وام می دهند؟

افرادی که دارای درصدی از جانبازی هستند و یا از ایثارگران دوره جنگ تحمیلی هستند، می توانند بنابر دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی وام دریافت نمایند. ولی چه بانکی هایی انواع وام ها را به ایثارگران می دهند؟ 

 بانک دی:

از جمله بانک هایی که تسهیلات به ایثارگران ارائه می دهد، می توان بانک دی را نام برد. متقاضیان گرامی می توانند برای دریافت وام با کارت ایثارگری به بانک دی مراجعه نمایند. ایثارگران می توانند وامی تا سقف 100 میلیون تومان را بدون داشتن ضامن دریافت نمایند. خانواده شهدا و ایثارگران می توانند با ارائه مدارکی چون گواهی کسر از حقوق و معرفی نامه وام مورد نظر خویش را دریافت کنند.

 شرایط دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن، بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد بدین صورت می باشد:

 برای دریافت وام تا سقف 50 میلیون تومان فقط نامه کسر از حقوق مورد نیاز می باشد.

 برای دریافت وام تا سقف 100 میلیون تومان تنها ارائه نامه ی کسر از حقوق به همراه چک یا سفته مورد نیاز می باشد.

بانک قرض الحسنه رسالت:

از دیگر بانک هایی که تسهیلات مختلف به ایثارگران ارائه می دهد می توان به بانک قرض الحسنه رسالت اشاره کرد. ایثارگرانی که در این بانک حساب داشته باشند و در صورت خوش حساب بودن، وامی تا سقف 50 میلیون تومان و بدون کارمزد می توانند دریافت کنند.

بانک سپه:

بانک سپه نیز به افراد دارای معرفی نامه از مرکز بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد هستند، تا سقف 100 میلیون تومان وام خوداشتغالی و قرض الحسنه پرداخت می کند. ایثارگرانی که تمایل به دریافت وام خوداشتغالی بانک سپه دارند، باید در یکی از شعبه های این بانک حساب قرض الحسنه داشته باشند. (در صورتی که حساب قرض الحسنه ندارید، می بایست افتتاح نمایید.) همچنین برای دریافت این وام نیازمند داشتن ضامن معتبر و سند ملکی خواهید بود.

 وام مسکن 300 میلیون تومانی ایثارگران به شعب بانک عامل ابلاغ شد:

بانک عامل بخش مسکن سقف‌ های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران و خانواده شهدا را به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.

بر این اساس سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن مخصوص خانواده شهدا و ایثارگران در شهر های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و مراکز استان‌ ها به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در سایر شهرستان‌ ها و روستا ها نیز به ترتیب به 250 میلیون و 200 میلیون تومان رسیده است.

این تسهیلات بعد از معرفی واجدین شرایط از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است.

در مصوبه بانک تخصصی بخش مسکن برای پرداخت این نوع تسهیلات آمده است: آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌ نامه صادره آن‌ ها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ ها در دفترخانه ثبت نشده باشد، در صورت ارائه معرفی‌ نامه جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (اعتبار ابلاغی سال 1400) می‌ توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌ مند شوند.

با این حال افزایش سقف تسهیلات برای آن دسته از متقاضیانی که قرارداد آن ها در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده است، قابل تسری نیست.

بر اساس این گزارش تسهیلات جهت خرید و ساخت واحد مسکونی مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران با نرخ سود 4 درصد به متقاضیان پرداخت می‌ شود. این تسهیلات با معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن 20 سال می‌ باشد.

در سال ۱۳۹۹, بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفت وام جانبازی را به افرادی که دارای شرایط لازم و با اولویت هایی همچون درصد جانبازی ، ازادگان، فرزندان جانبازان و همچنین خانواده شهدا مثل همسر، والدین و…._ وراث تحت تکفل آزادگان و…. به ایثارگران وام پرداخت کند

حال سوال بسیاری از افراد این است که کدام بانک ها به ایثارگران وام می دهند؟ سایت وام برتر در این مقاله بانک هایی که آماده ی ارائه تسهیلات به ایثارگران هستند را معرفی خواهد کرد و تمامی شرایط لازم و… را نیز بیان می کند پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

 

کدام بانک به ایثارگران وام می دهد؟

بانک دی

بانک دی از جمله بانک هایی است که انواع مختلف وام از جمله ایثارگری را ارائه می دهد. برای تسهیل و آسان تر شدن اعطای وام و ایجاد حس رضایتمندی مشتریان و از جمله ایثارگران، این بانک وامی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی را بدون ضامن پرداخت می کند .

همچنین کارمندان دولت و شرکت ها و نهادهای دیگری که حقوقشان را از بانک دی دریافت می کنند شامل این تسهیلات شده اند .

 

دریافت وام بانک دی

طی اخبارهای بدست رسیده، طبق گفته مدیر عامل بانک دی: براساس رتبه اعتباری و شرایط مشتری، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود. برای خانواده شهید و ایثارگر و… با ارائه گواهی کسراز حقوق و معرفی نامه پرداخت خواهد شد.

شرایط دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد بدین صورت است که: 

وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است

وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ارائه نامه ی کسر از حقوق به همراه چک یا سفته

 

وام ایثارگران بانک سپه

بانک سپه نیز به افراد دارای معرفی نامه از بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد و….تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی و قرض الحسنه پرداخت می کند .

برای دریافت  وام خوداشتغالی باید حساب قرض الحسنه در یکی از شعبه های بانک سپه داشته باشید یا افتتاح کنید. همچنین این وام نیازمند ضامن معتبر و سند ملکی است.

این تسهیلات معمولا به جانبازان بالای پانزده درصد و فرزندان جانباز بالای هفتاد درصد و همچنین همسر و فرزندان شهیدان و رزمندگان و ازادگانی که بیش از سی ماه در جبهه حضور داشته بودند تعلق خواهد گرفت.

 

نواع وام فوری بانکی

این تسهیلات فقط یک بار به هر یک نفر داده می شود و میزان مبلغ پرداختی به محل سکونت بستگی دارد و براساس آن پرداخت میشود و مقدار ثابتی نیست.

هر سال تیر ماه توسط هیات دولت شرایط جدید وام تصویب و ابلاغ می شود سپس ثبت نام متقاضیان در سامانه ایثار شروع و تا خرداد ماه سال بعد ادامه می یابد. مبلغ وام نیز تر ساله تعیین می گردد براساس محل سکونت و شهر و روستا و…. متفاوت است. این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر تا بیست سال می باشد و به سن متقاضی نیز وابسته است و هر چقدر سن شخص بیشتر باشد مدت بازپرداخت کمتر خواهد بود .

 
دریافت کننده وام قبل از اینکه سند را دریافت کند می تواند با داشتن قولنامه به اداره بنیاد شهید و امور وام ایثارگران مراجعه کند و وام مربوطه را درخواست کند و آن ها شرایط و ضوابط را برای دریافت وام توضیح می دهند. چنانچه تمامی مدارک کامل باشد و مشکل خاصی وجود نداشته باشد وام جانبازی به حساب فرد واریز می گردد .

وثیقه ی لازم برای وام جانبازی سند مسکونی با داشتن پایان کار و ساخت زیر پانزده سال و به ارزش دو برابر مبلغ وام می باشد. اکثر بانک ها معمولا علاوه بر سند ضامن رسمی و کارمند را نیز می خواهند تا نامه ی کسر از حقوق بدهد. اگر شرایطی پیش بیاید که فرد بنیه مالی برای پرداخت اقساط ماهانه را اثبات نکند بانک تنها دو راه دارد و اینکه کلا تسهیلاتی به متقاضی پرداخت نکند و یا معرفی ضامن به عنوان کمک درخواست نماید. این درخواست در واقع معرفی ضامنی است که بنیه مالی آن ها برای پرداخت اقساط کافی باشد و بانک نیز نگران دریافت به موقع اقساط نباشد.

در صورتی که فرد بتواند با داشتن شغل و مدارک لازم و درآمد مناسب و همچنین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و ارائه ی حساب بانکی که ماهانه سودی واریز می شود و اجاره نامه ای که به طریق آن از مستاجر اجاره دریافت می کند و در کل بتواند بنیه مالی خودش را اثبات کند و درآمد وی از میزان رقم اقساط ماهانه یگ تسهیلات بیشتر باشد دیگر نیازی به هیچ ضامن دیگری نیست. وام جانبازی با رعایت کردن سقف پرداخت، می تواند به مناطق دیگر و شهرهای دیگر منتقل شود برای مثال وام جانبازی ۱۴۹ میلیونی را می توانید به روستای دیگر انتقال دهید در این صورت ۵۰ میلیون وام به شما تعلق می گیرد.

 
این وام را نمی توانید واگذار کنید و اگر شخصی بخواهد این وام را بخرد، وثیقه آن را باید تامین کرده و به صورت قطعی به نام جانباز منتقل نماید و البته می تواند وکالت فروش بلاعزل بگیرد که البته تا ۲۰ سال به نام جانباز خواهد بود و نمی تواند تغییر دهد. حتی اگر جانباز فوت شود وکالت نامه به کلی باطل می گردد و این موضوع دارای ریسک بسیاری است در صورتی که جانباز بدهی و…داشته باشد در این صورت سند ضبط می شود

بانک رسالت

بانک رسالت نیز به ایثارگران وام می دهد. بانک قرض الحسنه رسالت تلاش می کند تا برای رفع نیازهای ایثارگران شرایط ویژه و راحتی در نظر بگیرد. این بانک اعلام کرده است که اگر فردی در این بانک حساب داشته و در صورت خوش حساب بودن، وامی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و بدون کارمزد پرداخت میکند.این بانک از سال ۱۳۷۶ تاسیس و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی ایران فعالیتش را آغاز کرد.

 

اینستاگرام
سلام ، برای وام مسکن طبق قانون سال ساخت و مدت بازپرداخت 20 سال است اما بانک میگوید طبق قانون خودشان کار میکنند یعنی اگر خانه 5 سال ساخت باشد اقساد را 15 ساله حساب میکند البته سال ساخت باید حداکثر 15 سال باشد و حتما سند رسمی داشته باشند.
متاسفانه مهمترین مشکل ایثارگران همین است که هر ارگانی برای تسهیلات ایثارگران طبق قانون خودش اقدام میکند و توجهی به قوانین ایثارگران ندارند.
امسال حتی جانبازان هم از دریافت وام مسکن محروم هستند چون در قانون بودجه پیش بینی نشده است
دولت فعلی اعتقادی به دادن تسهیلات ندارد و همه وامها را متوقف کرده مگر به نزدیکان خود
الکی دل رزمنده ها را خوش نکنید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi