شناسه خبر : 104962
شنبه 06 آبان 1402 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خواب اسیر ایرانی درباره سرنوشت یکی از امرای ارتش صدام

فاش نیوز - پوررمضان از اسرای دوران دفاع مقدس خاطره‌ای از روز‌های اسارت را روایت و به خواب مرحوم عباس چنانی درباره سرنوشت نفر دوم ارتش صدام اشاره کرده است.

کد خبر: ۶۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴ - 28October 2023
 

خبر مرگ «عدنان خیرالله» در خواب یک رزمندهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عابدین پور‌رمضان» از اسرای دوران دفاع مقدس خاطره‌ای از روز‌های اسارت را روایت کرده است که در ادامه آن را می‌‎خوانید.

در اسارت به‌خاطر شرایط و محدودیت‌های اسارت باعث شده بود ما به خواب، حدس و گمان بیشتر بها بدهیم. انسان میل به آزادی دارد و وقتی مانع سر راه آزادی اوست به مسائلی از قبیل خواب و اخبار ضعیف خیلی اهمیت می‌دهد. بیرون که خبری نبود همش سیم خاردار و نظم سخت نظامی بود. حالا همش هم خواب الکی نبود گاهی هم انگار واقعا خواب‌های صادقه هم می‌دیدیم. البته به خیال خودمان الله اعلم برای همین من اعتقاد دارم که اسرا در اسارت از طریق توفیق اجباری به درک و ادراک بیشتری از ظرایف پیرامون خود رسیدند.

خواب دیدن نشانه‌های مرگ عدنان خیرالله

«عدنان خیرالله» شخصیت دوم رژیم بعث عراق بود. روز مرگ عدنان خیرالله، جناب حاج آقا خطیبی برایم تعریف کرد، می‌گفت: درست یک سال قبل، اقای عباس چنانی، خوابی دیدند آمده بود از من خواست که تعبیرش کنم.

(مرحوم) عباس چنانی گفت: جناب خطیبی! من دیشب خواب دیدم که «عدنان خیرالله» زیر یک درخت نشسته، لباس سفید بر تن دارد و مشغول تلاوت قرآن بود! بفرمایید تعیبرش چیه؟ گفت: عباس آقا! این را برای کسی صحبت نکن و منتظر بمان! حالا امروز به عباس گفتم: آن خوابی که پارسال دیدی دیشب تعبیر شد و اتفاق افتاد. آن درخت نشانی سال بود! لباس سفید هم کفنش بود و تلاوت قرآنش الآن داره از تلویزیون عراق پخش می‌شه و سه روز عزای عمومی اعلام شد و این سه روزه تلویزیون عراق فقط تلاوت قرآن پخش کرده است!

علت مشغله ذهنی ما اسرا به افراد بعثی، اهمیت آن‌ها در دستگاه صدام بود. چه بسا فکر می‌کردیم که اگر مثلا عدنان خیرالله بمیرد صدام صدمه زیادی می‌خورد و شاید در آزادی ما تاثیر داشته باشد که البته نداشت. ولی از جهت ظلم زیادی که آن رژیم سفاک بر ما تحمیل می‌کرد از بین رفتن هرکدام از افراد بعثی باعث خوشحالی ما می‌شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi