شناسه خبر : 105032
یکشنبه 07 آبان 1402 , 14:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم

فاش نیوز - «رسولی» با اعلام افزوده شدن بخش «طوفان الاقصی» به بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، گفت: تاکنون ۲۰۰ شعر به دبیرخانه استانی این کنگره در استان قم ارسال شده است.

کد خبر: ۶۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ - 29October 2023
 

ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم

«وحید رسولی» معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تا دهم آبان، اظهار داشت: از زمان اعلام فراخوان برگزاری کنگره تاکنون بیش از ۲۰۰ شعر به دبیرخانه استانی در قم ارسال شده است.

وی افزود: بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور به صورت جشنواره استانی در قم و مرحله نهایی آن آذرماه در شیراز برگزار می‌شود.

رسولی با اشاره به بخش‌های عمومی جشنواره عنوان کرد: دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین و جنگ نرم مشتمل بر مصادیق پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی، حرکت‌های جهادی و...، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، دانش آموز و دانشجو، کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه و طنز و نقش زنان در دفاع مقدس، بخش‌های عمومی جشنواره بیست و پنجم را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه و نیز حماسه حماس قهرمان در عملیات «طوفان الاقصی»، این بخش نیز به کنگره افزوده شده است.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه شعر و ترانه با موضوع شهدای استان عنوان بخش ویژه جشنواره است، عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند حداکثر تا دهم آبان اشعار خود را به صورت ارسال فایل word از طریق رایانامه به نشانی kongeresherdefa ۲۳ qom@gmail.com یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ ارسال کنند.

رسولی افزود: همچنین شماره ۰۲۵۳۳۵۵۴۲۱۱ دبیرخانه استانی واقع در میدان مفید، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم جهت کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صداوسیمای مرکز قم برگزار می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi