شناسه خبر : 105051
دوشنبه 08 آبان 1402 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترک فعل دولت‌مردان و فرهنگ شهدا

چرا بجای الگو قرار دادن اینگونه افراد برای نسل جوان، نمی آییم شهدای زنده را مطرح کنیم؟!...

فاش نیوز - اخبار مشوق‌های ملی پوشان در این روزها به حدی گسترش یافته است که بی شک، نقش عوامل براندازی نرم را به سادگی می توان مشاهده کرد! خواستم بگویم وقتی هدیه 6گل خوردن در جام جهانی ثروت میلیاردی است! قطع عضو در جنگ جهانی که به ما در 8 سال تحمیل شد، چقدر است! اما دیدم گوش شنوایی پیدا نمی شود!

 گفتنی ها را گفتیم اما متولیان امر هیچ اقدامی انجام ندادند! شاهد، موضوع مقاله‌ای است که توسط این حقیر در سال 1382 به فراخوان مقالات «فرهنگ شهدا» ارسال شد و در سال 1384 به عنوان یکی از مقالات برتر در کتابی به همین نام توسط وزارت وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد، ولی هیچ مسئولی برای ترک فعل موارد مطرح شده در مقاله، مورد مواخذه قرار نگرفت! حرفی را که سال 1382 مطرح کرده بودم در این چند سال گذشته به عینه دیدیم!

جان کلام:
به نظرم همان متن مقاله برگزیده شده، در فراخوان «فرهنگ شهدا» هنوز هم کاربرد دارد؛ به شرطی که گوش شنوایی باشد و دلسوزانی که متولیان امر را به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه مورد محاکمه قرار دهند.

قسمتی کوچک از مقاله فرهنگ شهدا، نگارش شده در سال 1382:
"به راستی چه جریان فکری‌ای مانع از بروز و گسترش فرهنگ ناب عاشقی در کشور اسلامی ما گردید، آیا دشمن در نفوذ عوامل بدلی خود تا این حد موفق عمل کرده است که سراسر شبکه های تلویزیونی، رادیویی و رسانه ای ما را در اختیار گرفته و به هر مناسبت چهره هایی را در منظر دید نسل جوان کشورمان قرار می دهد که یا فوتبالیست است یا خواننده، یا هنرپیشه، و… چرا بجای الگو قرار دادن اینگونه افراد برای نسل جوان، نمی آییم شهدای زنده را مطرح کنیم؟!

چرا به جای قهرمان ملی خطاب کردن فلان فوتبالیست و معاف کردن او از خدمت سربازی، و دادن نشان افتخار و لیاقت به اینگونه افراد، نمی آییم به شهدای زنده بها دهیم؟! چرا همگام با دشمن سعی در فراموش کردن فرهنگ عاشقان سفر کرده را داریم؟!

 وقتی می آییم فلان خواننده و هنرپیشه مرد را که زیر ابرو برداشته است، و یا فلان هنرپیشه زن بزک کرده را که در جامعه به عنوان افراد فاسد الاخلاق شهرت یافته اند، برای نسل جوان چهره و الگو می کنیم، چه توقعی برای رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی جامعه، توسط نسل جوان داریم؟! وقتی می آییم فلان ورزشکار فاسد الاخلاق را الگوی جوانانمان قرار می دهیم که حتی در میادین ورزشی نیز بویی از جوانمردی نبرده، از جوانانمان چه توقعی داریم؟!
 
وقتی می آییم ارزش خدمت به کشور و کسب افتخارات ملی را با سکه و ماشین برابر می دانیم، دیگر جایی برای عِرق ملی و ارزش‌های والای مذهبی و اخلاقی باقی نمی ماند و نتیجه آن می‌شود، همان ورزشکاری که با نام مقدس ائمه سلام الله علیه، به موفقیت ورزشی رسیده است و اکنون برای تداوم افتخارآفرینی‌هایش، ماشین و خانه و مادیات دنیوی طلب می کند!

به راستی کجا رفت آن فرهنگ عاشقی و آن زرنگی های عاشقانه در میدان نبرد؟!
کجا رفت آن فضای عشق و ایثار؟!
کجا رفت رضای خدا در تمامی امورمان؟!
کجا رفت سوز دعاهایمان؟! کجا رفتند خادمان بی ادعا؟!
کجا رفت لحظه های ناب معاشقه در میدان نبرد؟!

براستی! اگر اکنون یکی، تنها یکی از آن سبکبالان عاشق از ما سؤال کند که ما برای حفظ ناموس این کشور رفتیم، شما بعد از ما حتی به ناموس همسایه دیوار به دیوار خودتان هم رحم نکردید! چه پاسخی داریم؟!

تصور بفرمائید! این فرهنگی که الان حاکم شده که هرکس در هر مقام و منصب، برای ادای وظیفه‌اش به کشور، درخواست مادیات دنیوی می کند، اگر در زمان دفاع مقدس نیز این اخلاق حاکم بود، چه می‌شد؟!

در زمانی که برای تهییج به اصطلاح قهرمانان کشتی، وعده تحویل خودرو در فرودگاه داده می‌شود! در زمانی که رکوردشکنی، جایزه‌اش خانه و ماشین و سایر مادیات میباشد! در زمانی که گل زدن در یک بازی فوتبال، مدال شجاعت و لیاقت و قهرمان ملی، ارمغان می آورد! اگر همین رویه در زمان دفاع مقدس حاکم بود، چه می شد؟!

تصوٌر بفرمایید: پشت میدان مین، رزمندگان زمین‌گیر شده اند، آیا وعده خودرو و خانه می‌تواند عاملی برای رفتن بر روی مین باشد؟! آیا با این انگیزه های مادی، می توان زرنگترین عشاق را داشته باشیم؟! یا برعکس در آن شرایط زرنگی‌ها هم رنگ عوض می‌کند و تبدیل به بزدلی می شود؟!

شما جناب مسؤول فرهنگی! شما جناب مسؤول سیاسی! شما متولیان امر! چه کردید که دشمن را در اجرای اهداف خود آنچنان گستاخ نموده‌اید که حماسه هشت سال جانفشانی عاشقان مَرد را از یاد برده، و در پشت مرزهای کشورمان به رجز خوانی افتاده است؟!!!!

جانباز استاد ابوالفضل درخشنده

اینستاگرام
دلیل اصلی!
این است که شهدای زنده که شامل عموم جانبازان، آزادگان و رزمندگان می‌شود...
همگی پیروان راستین انقلاب خمینی کبیر اند...
و در ادامه ی راه امام ره که رهبر فرزانه انقلاب، سکاندار آن می‌باشند.
و در یک کلام، سربازان راستین امامین انقلاب...
که با نفوذ منافقی و کفار و اصلاح طلبان و...
همه این عزیزان گمنام شده اند.....!!!!!
و دشمن هم همین را می‌خواهد.
و از به میدان آمدن فداییان انقلاب و ولایت، وحشت دارند.
و همانا که پیشگویی های مردان خدا و فرماندهان رزمنده و بخصوص شهید باکری عزیز...
که فرمودند : رزمندگان بعد از جنگ به 3 دسته تقسیم می‌شوند!!!
این بزرگوار در آن موقع، اصلاح طلبان را می‌دیدند!
و...
سلام ، مقام معظم رهبری بسیار تاکید نمودند که جای شهید و جلاد عوض نشود. این فرمان تاریخی و بسیار مهم بایست سرمشق و سر لوحه تمام امور کشوری و لشکری قرار گیرد زیرا این سیاست استکباری در متن و حاشیه نقشه های دشمنان اسلام و مسلمین از صدها سال قبل تا اکنون در دستور کار بوده است.
بطور مکرر شاهد بودیم افرادی که ستون پنجم دشمن شدند تلاش کردند جای شهید و جلاد را عوض کنند لذا نتایج تمام تلاش های دشمن در پر رنگ کردن شکست جهانی بعنوان پیروزی و برعکس پیروزی جهانی را شکست جلوه بدهند
برای بزرگترین شکست جهانی مقابل تیم های آمریکا و انگلیس که در میادین فوتبال و پر بیننده ترین ورزش جهان به تصویر کشیده شد پاداش های نجومی پرداخت کردند و مجوز واردات خودروی لاکچری در حالی صادر شد که واردات خودرو بطور کامل ممنوع است. در موضوعات سیاسی نیز شکست برجام و امتیازات واگذار شده به دشمنان نیز پیروزی معرفی شد در حالیکه شکستی بزرگ برای غربگرایان میباشد.
از سوی دیگر نمونه آشکار تبدیل شهید به جلاد نیز در شهادت سردار سلیمانی ملاحظه شد که دشمنان داخلی و خارجی بسیار تلاش کردند ناجی و حامی ملتهای منطقه را تروریست معرفی کنند و نظامیان آمریکا و داعش را ناجی و حامی جا بزنند اما بحول و قوه الهی موفق نشدند زیرا نشانه عدم موفقیت دشمنان اسلام و مسلمین در موج عظیم میلیون ها تظاهر کننده ملتهای جهان بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ ثبت شده است.
یقین داریم در باز خوانی تاریخ اسلام بطور مکرر به چنین مواضعی برخورد میکنیم که جنایتکاران تاریخ برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و خونریزیهای تکراری جای حق و باطل را عوض کردند اما هرگز نتوانستند بر اراده الهی برای تفوق حق سرپوش بگذارند و در نهایت رسوا شدند.
در تاریخ معاصر و دوره انقلاب اسلامی نیز بارها تلاش کردند سپاه و بسیج و جانباز و خانواده شهید و جناح انقلابی و ولایتمدار را عقب مانده و متحجر معرفی کنند اما در طرف مقابل افراد بی دین و بی هویت و بی فرهنگ را متمدن و روشنفکر جلوه بدهند لیکن آنقدر وضعیت این گروه متعفن است که نیاز به روشنگری ندارد لذا آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
باسلام خدمت رسانی به رزمندگان اعم ازسربازان دلاور وبسیجیان قهرمان وجهادگران وکادرنظامی وکسانیکه درجبهه حق علیه باطل حضورداشتند وظیفه شرعی ومیهنی مسئولین نظام اسلامی است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi