شناسه خبر : 105571
چهارشنبه 24 آبان 1402 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذری بر زندگی شهید «عباسعلی زنگانه»+ عکس و سند

فاش نیوز - «عباسعلی زنگانه» از شهدای انقلاب استان گلستان است که سال ۱۳۵۷ در محله جنگلده به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مبارزه علیه رژیم طاغوت در علی آباد کتول به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۲۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴ - 15November 2023
 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «عباسعلی زنگانه» فرزند سعدالله یکم مهر سال 1337 میان خانواده‌ای متدین و انقلابی در محله جنگلده شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد.

وی علاقه زیادی به مکتب اسلام، قرآن و نهج البلاغه داشت و در زمان انقلاب برای ادامه تحصیل به شهر گرگان مهاجرت می‌کند، عباسعلی زمانی که دانش آموز دبیرستان بود با افکار امام خمینی (ره) آشنا شده و مبادرت به پخش اعلامیه ایشان می‌کرد، بخاطر پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) او را اخراج کردند و مجبور شد بقیه درسش را غیرحضوری بخواند.

در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، او دانش‌آموز کلاس چهارم هنرستان در رشته برق بود و به همراه دوستانش در تظاهرات شرکت می‌کرد، عباسعلی که از زمان دبیرستان با حضرت امام (ره) آشنا شده بود، هدفی جز معرفی بیشتر آرمان‌های نهضت ایشان به مردم نداشت و به همراه دیگر انقلابیون علی‌آباد برای به زیرکشیدن رژیم طاغوتی پهلوی تلاش می کرد.

 عباسعلی زنگانه در عمل و رفتار، حسینی بود و دوست داشت شب عاشورا به شهادت برسد، روزهای دوشنبه و پنجشنبه روزه داشت و شب‌های محرم هم به عشق امام حسین (ع) نوحه‌خوانی می‌کرد.

نگاهی به زندگی مبارز انقلابی شهید عباسعلی زنگانه

بیست آبان سال 1357 رژیم پهلوی اعلام کرده بود که هیچ دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی نباید فعالیت کنند ولی مردم علی‌آبادکتول در روز تاسوعا و عاشورا به خیابان ها ریخته و تظاهرات کردند و سیمای واقعی عاشورای 61 قمری را به نمایش گذاشتند که در همین ایام، بامداد عاشورای حسینی عباسعلی زنگانه به شهادت رسیده و تشییع جنازه باشکوه پیکر او تظاهرات عظیم دیگری همراه با خشم و نفرت مردم علیه رژیم بود، پیکر پاک شهید در آستان مبارک امامزاده اسماعیل (ع) ساورکلاته علی آباد کتول آرام گرفته است.

نگاهی به زندگی مبارز انقلابی شهید عباسعلی زنگانه

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi