شناسه خبر : 105580
چهارشنبه 24 آبان 1402 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خالد قدومی:

از ۶۰۰‌ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته ۱۸۲ ‌تانک را منهدم کرده‌ایم

فاش نیوز - خالد قدومی، نماینده حماس در ایران در سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین گفت: طبق اعلام نیروهای القسام از ۶۰۰‌ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته ۱۸۲‌تانک را منهدم کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با شعار محوری «فلسطین محور مقاومت، غزه نماد استقامت» با موضوع هم‌افزایی و نقش‌آفرینی همه‌جانبه در عرصه بین‌المللی و با حضور صدها نفر از مقامات لشکری و کشوری و مدیران کل امور بین‌الملل وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌های کشور در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجلاس گفت: مردم مظلوم غزه به مسلمانان عزت بخشیدند و امروز از خون مطهر مردم مظلوم غزه عطر ظهور منجی عالم بشریت استشمام می‌شود.
وی افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی به زن و کودکان مظلوم غزه رحم نمی‌کند. این رژیم برای عقده‌گشایی در سرزمین‌های اشغالی نسل‌کشی می‌کند. غزه نمایشگاه لیبرال‌دموکراسی غرب است و مدعیان غربی ماهیت واقعی خود را در این جنایات به نمایش گذاشتند.
به گزارش فارس، معاون هماهنگ‌کننده سپاه خاطرنشان کرد: جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای همه ما دردآور است اما رزمندگان و نیرو‌های مقاومت دارای توانمندی بالایی هستند و قطعاً از نبرد غزه پیروز بیرون می‌آیند. همه ما در قبال مردم مظلوم غزه وظیفه داریم و باید زینب‌گونه از آنها حمایت کنیم،
سردار نقدی گفت: بشریت در قبال جنایات غزه برانگیخته شده و آماده می‌شوند که جنایتکاران را به سزای عمل‌شان برسانند.
طوفان‌ الاقصی؛ یک نقطه عطف در حرکت به سمت نظم نوین جهانی
وی از حماسه طوفان‌الاقصی به عنوان یک نقطه عطف در حرکت به سمت نظم نوین جهانی یاد کرد و گفت: اگر نیرو‌های کرانه باختری و مجاهدان حزب‌الله می‌خواهند عملیات مکمل را انجام دهند، باید توجه خود را به این نکته معطوف کنند که باید عملیات‌ها تا آخر انجام شود چرا که صهیونیست‌ها نشان دادند که هیچ حد و مرزی برای جنایت‌های خود قائل نیستند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: عملیات‌های گروه‌های مقاومت باید تا پایان و نابودی کامل دشمنان صورت بگیرد، این درسی است که عملیات طوفان‌الاقصی به ما داده است. رزمندگان و مجاهدان اسلام همیشه آماده هستند و امروز همه ما وظیفه داریم در سطوح مختلف به مقاومت کمک کنیم.
سردار نقدی با بیان اینکه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه وظیفه خطیری به گردن دارند و باید جنایات و وحشیگری‌های جنایتکاران را در سطح جهان نشان دهند. باید به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ داده شود؛ سکوت در این مقطع جایز نیست و ملت‌ها باید در قبال این جنایت‌ها به‌پا خیزند و برخورد کنند.
وی ضمن تقدیر از اقدامات قاطع دستگاه دیپلماسی در برابر جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها، تاکید کرد: ما باید در ابعاد مختلف دشمن را مورد حمله قرار دهیم چرا که در غیر این‌صورت قرآن ما را مورد مؤاخده قرار خواهد داد. دستگاه قانون‌گذاری نیز باید جنایات صهیونیست‌ها را در مجامع قضائی بین‌المللی پیگیری کند و فریاد مظلومان فلسطینی را به گوش جهانیان برساند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه باید کشور‌های حامی صهیونیست‌ها مورد مؤاخذه قرار گیرند و با آنها برخورد شود، تصریح کرد: باید جنبش نهضت بزرگ جهانی را به تشکل تبدیل کرده و ارتباطات خود با حامیان مردم مظلوم غزه علیه استکبار جهانی را گسترده کنیم.
سردار سلیمانی: باید در گام دوم انقلاب با محو رژیم صهیونیستی جهان عاری از ظلم صهیونیست‌ها را شکل داد
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سومین اجلاسیه جهانی مستضعفین گفت: سومین سال است که این جلسه برای حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی و مسجدالاقصی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حادثه رنسانس یک غرب جدیدی متولد شد، اظهار داشت: غرب توانست در سایه این تحول به قدرت کارشناسی و علمی دست پیدا کند و تحولات فناورانه اتفاق بیفتد و علم در اختیار بشر امروز در غرب عالم قرار بگیرد. اما غرب این تحول را مدیون جهان اسلام است.
سردار سلیمانی با اشاره به نهضت ترجمه در اروپا، خاطرنشان کرد: با آغاز نهضت ترجمه در اروپا و ترجمه آثار مسلمانان به زبان‌های اروپایی این اتفاق رخ داد، البته مواجهه کشورها و قدرت‌های اروپایی و جهان اسلام در جنگ‌های صلیبی نیز مقدمه شکل‌گیری نهضت ترجمه بود‌.
وی با اشاره به جنگ‌های صلیبی و تسخیر بیت‌المقدس توسط دشمنان، تصریح کرد: جنگ‌های صلیبی ۲۷۰ سال به طول انجامید و آنها در یک مرحله توانستند مسجدالاقصی و بیت‌المقدس را اشغال کنند و بیش از ۴۰ سال هم بیت‌المقدس در اشغال آنها بود که با حمله صلاح‌الدین ایوبی مجدداً بیت‌المقدس به دست مسلمانان افتاد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اولین سپاه و ارتش که برای اشغال بیت‌المقدس حرکت دادند بیش از یک میلیون نفر عضو داشت و جنایاتی که امروز در غزه مرتکب می‌شوند آن روز توسط آن سپاه در سرزمین‌های اسلامی انجام شد. کودکان داخل شکم مادرانشان را به شهادت رساندند و از دم تیغ گذراندند و قتل عام‌های وحشیانه‌ای انجام دادند.
سردار سلیمانی اظهار داشت: در جنگ جهانی اول که عثمانی شکست خورد و تجزیه شد، بهترین فرصت برای صهیونیسم در کنار سایر مکاتب شکل گرفته در اروپا، پیش آمد و بر اساس نظریه تشکیل دولت یهود هرتزل، نخست‌وزیر انگلستان اعلامیه بالفور را صادر کرد.
وی گفت: سرپرستی یک سرزمین تاریخی به نام فلسطین را به همراه برخی کشورها مانند سوریه، اردن، لبنان، عراق و حجاز به انگلستان و فرانسه واگذار کردند. انگلستان یک فرماندار یهودی را به فلسطین فرستاد. البته این بار دیگر مسئله جنگ‌های صلیبی مطرح نیست و تمسک به پیروزی قدرت‌های غربی در جنگ جهانی اول و تسلط در دنیا توسط سازمان‌های بین‌المللی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: جامعه ملل که بعدها به سازمان ملل تبدیل شد فلسطین را به انگلستان تحویل داد و انگلستان این کشور را به صهیونیسم تحویل داد. ۵ درصد مردم فلسطین یهودی بودند. اما، آرام آرام مهاجرت را شکل دادند و یک نیروی نظامی را نیز به مرور شکل دادند که انگلیسی‌ها این نیروی نظامی را شکل دادند.
وی بیان داشت: این یک داستان عمیق و یک زخم قدیمی عمیق بر پیکر جهان اسلام است. از زمان صدور اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ اشغال سرزمین‌ها آغاز شد و یک واسطه‌هایی تشکیل دادند تا خانه‌های مسلمانان را خریداری کنند و به یهودیان مهاجر به فلسطین بفروشند. همه این کارها با تزویر، نفوذ و دروغ توسط انگلستان و سپس آمریکا انجام شد. سردار سلیمانی گفت: مقاومت مردم مظلوم فلسطین از همان روز آغاز شد و جهاد کردند ولی چون در جهان اسلام تفرقه وجود داشت، جهان اسلام متوجه این تزویر نشد. این مسئله برای ملت‌های مسلمان تبیین نشد، اگر این موضوع تبیین می‌شد، قطعاً می‌توانستند جلوی این حادثه شوم و دردناک را بگیرند و مانع از شکل‌گیری این غده چرکین و سرطانی شوند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیروزی‌های قدرت‌های اروپایی در جنگ جهانی دوم، خاطرنشان کرد: پس از این، سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ دولت یهودی را به رسمیت شناخت. البته مبارزه ادامه پیدا کرد؛ جنگ‌های کشورهای عربی در ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳.
وی گفت: ولی در یک دوره‌ای کشور مصر که پیش قراول مبارزه با صهیونیسم بود، انور سادات رئیس‌جمهور این کشور در کمپ دیوید با رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیمان کمپ دیوید را امضا کردند و به یک معنا به نمایندگی از کشورهای عربی سر تسلیم را مقابل این رژیم کودک‌کش و جعلی فرود آوردند. باز هم با اعمال قدرت آمریکایی‌ها و پس از آن نیز با اعمال قدرت آمریکایی‌ها، قرارداد اسلو به امضا رسید و جبهه آزادی بخش فلسطین که سال‌ها مبارزه کرده بود، سر تسلیم فرود آورد.
سردار سلیمانی ضمن اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز یک دوره جدید در مبارزه مردم فلسطین بود، خاطرنشان کرد: امام راحل در دوران مبارزه به خطر صهیونیسم توطئه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای جهان اسلام هشدارهای قوی و مؤثری داده بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و این رژیم جعلی و کودک‌کش باید از صفحه روزگار محو شود. ایشان این راهبرد را مشخص کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: شما مشاهده کردید که انتفاضه از میان خرابه‌های قرارداد کمپ دیوید و اسلو پدیدار شد و به مرور یک مبارزه جدیدی شکل گرفت که اوج و قله آن امروز در طوفان الاقصی مشاهده می‌شود که به تعبیر رهبر انقلاب یک شکست غیرقابل ترمیم را بر این رژیمی که مؤلفه قدرت نظامی او بسیار برجسته است، وارد آمد.
وی گفت: صهیونیست‌ها در ایستگاه‌های تسلیح، سلاح‌ها را بر روی میز چیده‌اند و مردم سرزمین‌های اشغالی صف کشیده و سلاح دریافت می‌کنند.
سردار سلیمانی اظهار داشت: صبح روز عملیات
طوفان‌الاقصی فرمانده لشکر مقابل غزه را از داخل رختخواب به بیرون کشیدند و حتی با حرکت به سوی دستگاه شاباک و زدن زنگ اعضای آن را بیدار کرده‌اند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز مردم در لندن علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند، تصریح کرد: ‌امروز مردم در فاصله اندکی از کاخ سفید در واشنگتن یک جمعیت ۲۰۰ هزار نفری با نماد پرچم فلسطین و چفیه فلسطینی راهپیمایی کنند و علیه آمریکا در قلب این کشور شعار دهند. این اتفاق بسیار بزرگ بوده و به معنای شکست رسانه‌ای نظام سلطه است. این یعنی پیروزی جهاد تبیین خون‌های مظلوم فلسطینی و مظلومیت جهان اسلام به خصوص در ۷۰ سال اخیر که این غده سرطانی در قلب جهان اسلام جعل شد. جهان اسلام بموقع عمل نکرد و این ضربات را متحمل شد.
سردار سلیمانی تاکید کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی و با محو رژیم صهیونیستی از روی زمین، جهان عاری از ظلم صهیونیست‌ها را شکل داد.
مجمع جهانی مستضعفین
به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد
همچنین، محسن کاظمی، معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج در این اجلاس گفت: بسیج امروز پس از ۴۵ سال با بالندگی، شادابی و موفقیت‌های فراوانی رو‌به‌رو است.
وی ادامه داد: معاونت بین‌الملل سازمان بسیج که یکی از معاونت‌های جدیدالتأسیس نسبت به سایر معاونت‌های این سازمان است در نظر دارد یک هماهنگی و هم‌افزایی با سازمان‌ها و معاونت‌های بین‌الملل دستگاه‌های اجرائی و دانشگاه‌ها داشته باشد.
کاظمی اظهار داشت: در این جلسه، یک بنیان جدید را اعلام می‌کنیم که با این اعلام به پیام حضرت امام و مقام معظم رهبری لبیک می‌گوییم و یک حرکت جدید در جامعه و جهان اسلام آغاز خواهد شد.
معاون روابط بین‌الملل سازمان بسیج از آغاز به کار مجمع جهانی مستضعفین از روز سه‌شنبه به صورت رسمی با ریاست سازمان بسیج مستضعفین خبرداد و گفت: این یک همکاری دوسویه است که سازمان بسیج بنیانگذار آن خواهد بود و شما در دستگاه‌های مختلف با علم و عمل خود این دبیرخانه را که در معاونت بین‌الملل کار خود را آغاز می‌کند، همراهی خواهید کرد.
کاظمی با بیان اینکه وظیفه من و شما مطالعه، بررسی، تعیین نیازمندی‌ها، برآوردها و همکاری با دستگاه‌های اجرائی است، تصریح کرد: ما باید با مطالعه و هم‌اندیشی براساس اصول مشخص شده، کار را شروع کرده و نیازمندی‌های وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دستگاه‌های امنیتی و همه افرادی که به صورت میدانی در صحنه بین‌الملل مشغول به کار هستند را تامین و از آنها پشتیبانی کنیم.
از ۶۰۰‌ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته
۱۸۲‌ تانک را منهدم کرده‌ایم
خالد قدومی، نماینده حماس در ایران هم در سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین گفت: طبق اعلام نیروهای القسام از ۶۰۰‌ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته ۱۸۲‌تانک را منهدم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: مظلومیت مردم ما حتی مردم کشورهای آمریکا و اروپا را با خود همراه کرده‌ است و این یعنی شکست ۷۵ سال تبلیغات غرب و صهیونیست‌ها برای
مظلوم‌نمایی.
انتقاد خالد قدومی
از مواضع مقامات کشورهای عربی در نشست ریاض
قدومی با انتقاد از مواضع مقامات کشورهای عربی در نشست ریاض، این نشست را بی‌اثر دانست و افزود: حداقل خروجی این نشست باید این می‌بود که گذرگاه رفح برای امدادرسانی و انتقال مواد غذایی و پزشکی هموار می‌شد. آیا شما نمی‌توانید به صورت مستقل این گذرگاه را باز کنید؟ بیش از ۵۰۰ کامیون حاوی مواد غذایی و بهداشتی بیش از یک ماه است که  پشت این گذرگاه برای انتقال کمک‌های انسان دوستان منتظر هستند. قطع آب و برق و تلفن و حمله‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس هر لحظه وضعیت مردم غزه را بدتر می‌کند.
نماینده حماس در ایران خسارت مستقیم اسرائیل از جنگ را بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: آمریکا به صورت روزانه تجهیزات جنگی پیشرفته‌ای را به اسرائیل می‌فرستد.
سردار نقدی: نهضت بزرگ اعلام انزجار از صهیونیست‌ها در جهان باید به یک تشکل تبدیل شود
سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه همچنین در حاشیه برگزاری سومین اجلاسیه مجمع جهانی در جمع خبرنگاران گفت: نهضت بزرگی که اکنون در اعلام انزجار از اقدامات صهیونیست‌ها در جهان تشکیل شده است، باید به یک تشکل تبدیل شود و باید این اعتراضات به صورت منسجم‌تر برای حذف حاکمیت آمریکا بر دنیا و رژیم صهیونیستی از صحنه زمین صورت گیرد؛ البته اینها مقدمه است؛ زیرا کار‌های بزرگ زیادی وجود دارد که باید به سرانجام برسد. وی ادامه داد: پزشکان کشور‌های مختلف می‌توانند با حضور در فضای مقابل بیمارستان‌ها، بمباران بیمارستان‌ها و حمله به امدادگران را محکوم کنند و این اقدام چنانچه انجام شود، می‌تواند در برابر تکرار حملات صهیونیست‌ها بازدارندگی ایجاد کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه دستگاه قانون‌گذاری ما می‌تواند قوانین قوی‌تری را علیه اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی وضع کند، تصریح کرد: دستگاه قضائی نیز می‌تواند شدت عمل بیشتری را علیه عوامل آمریکا انجام دهد؛ همچنین پی‌گیری جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی می‌تواند در دستور کار وکلای ما قرار گیرد.
سردار نقدی در پاسخ به سؤالی درباره تلاش صهیونیست‌ها برای دستاوردسازی از جنگ در غزه، تصریح کرد: صهیونیست‌ها هر متری که با ‌تانک‌های خود در غزه جلو آمدند، قبر خودشان را چندین کیلومتر عمیق‌تر کردند که از زیر آن آوار‌ها بیرون نیایند، آنها در این جنگ چه دستاوردی داشتند؟ آیا کودک‌کشی و تخریب بیمارستان‌ها دستاورد است؟ آنها جز شکست تاکنون دستاورد دیگری نداشتند ولی در مقابل، دستاوردهای مقاومت بسیار زیاد بوده است. به‌عنوان مثال؛ این موج بیداری جهان که خواهان نابودی آمریکا و‌ کنار رفتن‌ سلطه آمریکا هستند، بزرگ‌ترین دستاوردی است که یک قرن باید کار می‌کردیم تا به چنین قابلیتی برسیم.
وی افزود: شاید بایستی بیشتر از اینها خون‌ می‌دادیم تا‌ چنین نتایجی را به دست ‌آوریم که در این رابطه، مردم غزه این‌ کار را انجام دادند. لذا؛ همه ما مدیون آنها هستیم.
آزادی و‌ حقوق بشر به مفهوم غربی
همین وقایعی است که در غزه مشاهده می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده سپاه ضمن اشاره به جنایت‌ صهیونیست‌ها در غزه و حمایت غرب از این جنایت‌ها، خاطرنشان کرد: امروز غزه نمایشگاه لیبرال‌دموکراسی غربی است و مردم‌ می‌توانند مشاهده کنند که لیبرال‌دموکراسی به چه معناست؟ آزادی و‌ حقوق بشر به مفهوم غربی همین وقایعی است که در غزه مشاهده می‌شود. یعنی همه آزادند تا فقط مطلبی که آنها می‌خواهند را بگویند و مطیع‌شان باشند. به همین دلیل، روشن شدن این موضوع از هر دستاورد نظامی بالاتر است.
سردار نقدی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص مواضع اخیر آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا هیچ غلطی علیه ایران نمی‌تواند بکند؛ چون ذلیل‌ترین و ناتوان‌ترین کشور جهان است که فقط زورش به کودکان می‌رسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi