شناسه خبر : 106016
دوشنبه 06 آذر 1402 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امام حسین(ع) آمده بود در خانه‌مان

فاش نیوز - شهید عباس شیرازی هنوز کودک بود که چادر مادرش را مثل عمامه به سرش بسته و برای بچه‌های محل مجلس روضه‌خوانی راه انداخته بود. وقتی پدرش از او دلیل کارش را پرسید، پاسخ داد: «امروز امام حسین علیه‌السلام آمده بود پشت در خانه‌مان!»

نوربالا| امام حسین(ع) آمده بود در خانه‌مان

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پدر شهید عباس شیرازی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس تعریف می‌کند: «سال‌ها بود که از تاسوعا تا سوم امام حسین علیه السلام مجلس روضه‌خوانی راه می‌انداختم. عباس هم از بچگی دوست داشت منبر برود.

روزی آمدم خانه و دیدم صدای روضه خواندنش می‌آید. رفتم پشت پنجره؛ چادر مادرش را بسته بود به کله‌اش، مثل عمامه! متکاها را روی هم گذاشته بود و رویشان نشسته بود. چندتا از بچه‌های همسایه و خواهر و برادرهایش هم جلوی او به ردیف روی دوزانو نشسته بودند و گریه می‌کردند. در را باز کردم و گفتم: «داری چه کار می‌کنی پسر؟»

از جا پرید. با ترس، عمامه‌اش را برداشت. زبانش گرفت: «آقا... آقاجان! امام حسین علیه‌السلام اومده بود در خونمون!»

عصبانی‌تر شدم. داد زدم: «چی برا خودت می‌بافی پسر؟»

با صدای لرزان گفت: «به خدا اومده بود!»

مادرش که می‌دانست اگر غضب کنم ممکن است کار بالا بگیرد، از اتاق بغلی دوید بیرون و گفت: «حاجی چرا جوش میاری؟ روضه‌خونی اومده بود دم در سراغت رو می‌گرفت. این بچه به چشمش اومده که امام حسینه! گناه کبیره که نکرده.»

راهم را کشیدم و رفتم. پیش خودم فکر کردم اگه بچه‌ام فکر می‌کرد امام حسین آمده در خانه و برایش روضه راه می‌انداخت، مشکلی داشت؟ نه والله! شیر پاک خورده بود عباس.»

منبع: کتاب «ماه بالانشین» به قلم راضیه نجار

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi