شناسه خبر : 106416
شنبه 18 آذر 1402 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رکورد ۹ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم

فاش نیوز - وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت سیزدهم با ۹ پرتاب فضایی بیش از ۸ سال گذشته پرتاب صورت گرفته است، هدف دشمن را ناامید کردن مردم و نشان دادن کشوری عقب مانده و بدون پیشرفت است.

رکورد 9 پرتاب فضایی در دولت سیزدهم/ کاربران ‌پیام‌رسان‌های داخلی‌ 10 برابر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از دولت در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ که با حضور مدیران و نخبگان این شهرستان برگزار شد، با اشاره اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات، اظهار داشت: امروز بیش از گذشته نیازمند کار مجاهدانه هستیم چرا که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و نشان دادن کشوری عقب مانده و بدون پیشرفت است.

وی با اشاره به پرتاب دو روز گذشته کپسول زیستی به فضا افزود: با این پرتاب موفقیت آمیز ایران جزو 6 کشور دارای این فناوری قرار گرفت و این همان مسیر پیشرفت است.

زارع‌پور با اشاره به هدف دشمن برای نامید کردن نوجوانان و جوانان کشور، گفت: دشمن می خواهد با نشان دادن صحنه ای دیگر ناامیدی ایجاد کند که ما مسوولان باید با کار مجاهدانه و عالمانه باعث امید نسل جوان باشیم و واقعیت های کشور را نیز برای مردم بیان کنیم تا باعث تقویت امید و ایمان جوانان شود.

وی افزود: ما وظیفه سنگینی در حوزه جهاد تبیین داریم و باید در این حوزه مشارکت کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به رخوت چند ساله در کشور، به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی تلاش می کند که عقب ماندگی ها را جبران کند و رشد اقتصادی منفی را به 6 درصد رسانده و توانسته تورم 60 درصدی را به 40 درصد برساند، البته تک رقمی کردن تورم نیاز به زمان دارد و محتاج کار جهادی است.

وی به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات و زیرساخت اصلی کشور در سال های آینده اشاره کرد و افزود: پیشرفت این شبکه در دو سال فعالیت این دولت از 23 درصد به حدود 64 درصد تحقق رسیده است.

زارع پور پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را از پروژه های زیرساختی شبکه عنوان کرد و گفت: با این پروژه سرعت های هزارمگابیتی به مردم ارائه می شود و شهرستان چهارباغ به عنوان یکی از نخستین شهرها تحت پوشش قرار گرفت و به این فناوری مجهز شد.

وی حمایت از پیام رسان های داخلی را یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: در یکسال و نیم اخیر کاربران این پیام رسان ها به 10 برابر رسیده است.

وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و گفت تا پایان سال 20 درصد خدمات دولت باید هوشمند شود که توانایی این کار وجود دارد.

وی به شروع برنامه های فضایی کشور از سال 87 اشاره کرد و افزود: این برنامه ها از سال 91 با حداقل ظرفیت انجام می شد که در دو سال اخیر با 9 پرتاب بیش از 8 سال گذشته پرتاب داشته‌ایم.

زارع‌پور در ادامه به فعالیت شبکه اجتماعی ویراستی اشاره کرد و از مسوولان شهرستان و استان خواست از طرق این شبکه با مردم در ارتباط باشند و مشکلات مردم را از این طریق پیگیری کنند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره مشکلات مطرح شده به نوپا بودن شهرستان چهارباغ اشاره کرد و به حاضرین در جلسه قول پیگیری مشکلات مطرح شده را از وزرای مربوطه داد.

جمع حاضر در این نشست به مشکلاتی در زمینه کمبود آب، نبود فرهنگسرا و بیمارستان، کمبود سرانه های ورزشی و زیرساخت های حمل و نقل اشاره کردند.

در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و پیام نیز گزارشی از اقدامات خود در این جلسه ارائه کردند.

وزیر ارتباطات در ادامه در مصلی نماز جمعه شهر چهارباغ حاضر شد و در سخنانی گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات در دو سال گذشته ارائه کرد. 

زارع پور با اشاره به تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم، گفت: در گذشته ظرفیت های زیادی در سیاست خارجی ما بود که آن را کنار گذاشته بودند اما در این دولت با فعال کردن این ظرفیت ها در حال تعامل و رابطه با کشورهای مختلف هستیم که ثمره آن در آینده نزدیک برای مردم قابل مشاهده می شود. 

وی به مصوبات هیات دولت برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: ما در دولت تلاش می کنیم که قول های داده شده عملیاتی شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi